SsangYong XIV-2: otevřené SUV na korejský způsob (první foto)

Možná si ještě vzpomenete na koncept SsangYong XIV-1. Nyní je tu studie XIV-2, která na tu loňskou v zásadě navazuje, jen jinak, než byste čekali.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

SsangYong XIV-2: otevřené SUV na korejský způsob (první foto)

13.2.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek

SsangYong XIV-2: otevřené SUV na korejský způsob (první foto)

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Možná si ještě vzpomenete na koncept SsangYong XIV-1. Nyní je tu studie XIV-2, která na tu loňskou v zásadě navazuje, jen jinak, než byste čekali.

Korejský SsangYong si v minulosti získal nejvíce pozornosti tím, že dělal jedny z nejošklivějších aut, která byla na silnici ke spatření. V posledních letech ale dává na tuto svou „devízu” rychle zapomenout a přichází s o poznání atraktivnějšími vozy. Mezi těmi produkčními zatím žádné neoddiskutovatelné fešáky nenajdeme (i když takové současné Korando není k zahození), koncepty značky ale vypadají stále lépe.

Jedním z příkladů atraktivně vyhlížejícího SsangYongu byla loňská studie XIV-1, kterou jsme překřtili na korejský Countryman. Ne snad kvůli vzhledu, ale kvůli třídě, kam oba vozy svým pojetím a velikostí míří. Vůz nevypadal, že by byl na míle vzdálen produkci, automobilka ale při příležitosti jeho představení ani nenaznačila, kdy by se model podobného ražení mohl dostat do výroby. A neudělala to doteď, aktuálně se ovšem vytasila s konceptem XIV-2.

Mohlo by se zdát, že půjde o totéž auto přiblížené produkčnímu provedení. Nemůžeme vyloučit, že tomu tak nakonec (mimo jiné) bude, podle prvních informací a snímků to ale na podobný posun rozhodně nevypadá. XIV-2 totiž bude v prvé řadě jinak koncipovaným autem.

Označení vozu i vysvětlení jeho názvu zůstává totožné (XIV - eXciting User Interface Vehicle - vůz se vzrušujícím uživatelským rozhraním, no nechceme domýšlet...), první obrázky ale naznačují o dost jiný vzhled - příď, profil i záď, to všechno je více nebo méně odlišné. Rozměrově jsou si tedy oba vozy velmi podobné (4 166 x 1 820 x 1 566 pro XIV-2 a vs. 4 140 x 1 830 x 1590 mm pro „jedničku”) a sdílet mají i stejnou pohonnou jednotku v podobě dieselu o objemu 1,6 litru, tím ale zjevná příbuznost končí.

Co je ovšem nejzajímavější, XIV-2 už není obyčejný crossover, hraje na podobnou strunu jako skalpovaný Nissan Murano nebo zatím vysněné Volkswagen Cross Cabriolet či Audi Q5 Cross Cabriolet. Pozbyl tedy střechy, byť oproti Muranu jen menší části. I SsangYong má tendenci říkat vozu cross-cabriolet, v tomto případě to ale vypadá spíše na cross-targu (co všechno se dá zkřížit...), neboť boční partie vozu jsou kompletně pevné.

Aby svérázu nebylo málo, výrobce slibuje i specifické ztvárnění interiéru s rozložením sedadel 1+1+2 nebo 1+3 a nějaké ty elektronické vychytávky.

Jestli před sebou opravdu vidíme nástupce XIV-1, nebo specifický, souběžně vyvíjený typ, to se teprve uvidí. Více jistě napoví první skutečné snímky, přiložené ilustrace dávají stále příliš mnoho prostoru pro fantazii.

Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012


SsangYong XIV-2: otevřené SUV na korejský způsob (první foto) - 1 - SsangYong XIV-2 prvni 01SsangYong XIV-2: otevřené SUV na korejský způsob (první foto) - 2 - SsangYong XIV-2 prvni 02
SsangYong XIV-2 tak trochu je i není evolucí XIV-1

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Živá témata na fóru

zobrazit vše