Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Dodávka VW s TDI upraveným na 230 koní se ukázala na Autobahnu, z její rychlosti jde až trochu strach
6.1.2023 | Petr Miler
Je to několikanásobek původního výkonu, ostatně koho by napadlo šponovat na stovky koní motor tak utilitárního automobilu? No, někoho to napadlo a výsledek rozhodně není nezajímavý.
Připusťme, že máme rádi stroje, které spojují zdánlivě nespojitelné. 20 let staré auto? Dodávka? 230 koní? Čtyřválcový diesel? To zní jako odpovědi na otázku: „Vyjmenujte čtyři věci, které spolu nikdy nemohou mít nic společného.” Jak ale záhy uvidíte, v VW Caddy generace 9K na videu níže se vše zmíněné spojilo a přemýšlíme, jestli nás výsledek těší. Anebo nás spíš děsí.
Svůj názor si udělejte sami, my přidáme holá fakta. Tento VW Caddy se vyráběl 1995 a 2008 a jeho vizuální spojitost s tehdejším VW Polo není náhodná. Pod kapotou mohl mít plejádu menších motorů, vrcholem pak byl dnes už legendární diesel 1,9 TDI o továrním výkonu 66 kW alias 90 koní. Přesně ten měl - a stále má - v útrobách vůz na onom videu, akorát nyní dává okolo 230 koní výkonu.
Jakkoli to může znít nepravděpodobně, podle majitele není zase tak těžké a drahé dostat z této jednotky mnohonásobně větší výkon, aniž by se rozlétla na kousky ve zlomku sekundy. Chce to samozřejmě nové turbo, vstřiky, mezichladič, spoustu podobných věcí, klíčové vnitřnosti ale mohou zůstat původní a vůz takto upravit jen za desítky tisíc korun v přepočtu. Přesto pochybujeme, že vydrží jezdit byť jen vyšší desítky tisíc kilometrů, už fakt, že vůbec jezdí, je ale hodný obdivu.
Po rychlostně neomezené německé dálnici se pohybuje s pozoruhodnou lehkostí, docela bychom chtěli vidět obličeje řidičů, kterým ujíždí. Je to od pohledu jednoduché, utilitární auto, na plný plyn se ale ze 100 na 200 km/h rozjede dřív než dořeknete: „Lepí se na nás nějaká dodávka!” Netušíme, jak se takový vůz může chovat za hranicí dvoustovky, i když nějaké úpravy proběhly i nad podvozku, odtud menší zděšení. Ale ukočírovat jej zjevně lze bez většího nasazení řidiče, však se na to podívejte sami.



Hádali byste podobnému autu 230 koní? A dynamiku odpovídající moderním hot hatchům? Asi ne, takový vůz ale existuje a níže jej můžete vidět v až trochu děsivé akci. Ilustrační foto: Volkswagen
Zdroj: AutoTopNL@Youtube
Bleskovky
Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
před 9 hodinami1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
včeraPřímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
24.6.2025
Nejnovější články
Další z majitelů supersportu za 75 milionů má tohoto auta dost, zbavuje se ho pod cenou. A to jde o mistra světa F1
před 6 hodinamiŠkoda po letech odhalila svůj první nový pick-up. Podivně vyhlížející stroj je ale postavený na dost nešťastných základech
před 8 hodinamiNástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
před 9 hodinamiBez elektrifikace. Automobilky začínají chápat, že prodejním argumentem je dnes pravý opak toho, co roky marně přiživují
před 10 hodinamiŠvédové přidali koně a sebrali kila svému už tak brutálnímu sporťáku, chtějí s ním sbírat rekordní časy na kolo
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva