Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
SUV Seat v produkčním hávu snad jinak vypadat ani nemůže (ilustrace)
9.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinka značky sice vypadá jako Leon na chůdách, zároveň však do segmentu přináší potřebný závan svěžího vzduchu. Bude tohle nový bestseller?
Španělská automobilka hovoří o svém vlastním SUV již pěkně dlouho. Na ženevském autosalonu jsme ale konečně mohli vidět konkrétní výsledek veškerých snah a tužeb, i když zatím šlo pouze o koncept pojmenovaný 20V20. Ten nám ovšem hned na první pohled připomenul Leon na chůdách, pročež se dá předpokládat, že sériová verze se bude lišit víceméně jen v detailech, což nám ostatně dokládají nové neoficiální retuše.
Za nimi stojí Maďar X-Tomi, který vozu ponechal jeho siluetu i tvar čelních světel a masky. Její výplet je však již odlišný, což se ostatně týká rovněž ventilačního otvoru v nárazníku. Zde zmizely doplňkové lišty a odvážně stylizované diodové mlhovky nahradil klasický design. Kromě toho tu máme menší litá kola, konvenční kliky dveří či zpětná zrcátka a boční prahy bez hliníkové lišty. Tím ale proměna končí.
Dá se přitom pomalu vsadit na fakt, že produkční model bude nějak takto vypadat. Konec konců, Seat by byl jen sám proti sobě, pokud by se ve srovnání s konceptem pouštěl u sériové verze do větších modifikací. Dané provedení totiž působí v segmentu kompaktních SUV jako závan svěžího vzduchu a zcela jistě Španělům přihraje nemalé zástupy zákazníků. Zvláště pokud zajímavý exteriér doplní obdobně stylizovaná kabina.
Pod kapotou pak můžeme očekávat koncernovou techniku, tedy maximálně dvoulitrové motory, které budou primárně svůj výkon posílat na přední nápravu. Počítat můžeme samozřejmě i s verzemi 4x4, s ohledem na Haldex páté generace však také v jejich případě bude veškerá síla pohonných jednotek směřovat zejména dopředu a zadní kola připojí jen v případě ztráty trakce těch předních.
Více se dozvíme nejspíše v létě, kdy by španělská novinka mohla debutovat virtuálně. Živá premiéra sériová verze se očekává na frankfurtském autosalonu, pročež by vůbec první SUV Seatu mohlo zamířit k zákazníkům ještě před Vánoci. V příštích třech letech se pak má dočkat ještě dalších dvou sourozenců.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Paříže.


K proměně konceptu 20V20 na první produkční SUV Seatu stačilo skutečně málo
Zdroj: X-Tomi Design
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
před 10 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025George Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
30.4.2025
Nejčtenější články
Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
1.4.2025Dodnes novou, zapomenutou Škodu Superb Combi v nabušené verzi nikdo nechce, stojí už míň než polovinu ceny nového auta
2.4.2025Brutální silniční stíhačka od autora nejlepších ef-jedniček se dostala do rukou Stiga, zajel s ní nový rekord Top Gearu
2.4.2025EU vyměřila automobilkám na pokutách přes 11 miliard Kč, největší ránu schytal Volkswagen
2.4.2025Hezké Volvo? Kdeže, tohle je supersportovní kombík. Sen náruživých českých chalupářů si říká Nissan GT-R Wagon
2.4.2025
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.01. 14:44 - pavproch
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1