Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Suzuki Alto 2012: malý facelift pro malé Suzuki
29.5.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Sledujete-li trh s městskými miniautomobily, možná by vám neměla uniknout nenápadná modernizace méně známého Japonce v tomto segmentu.
Přihlásilo se nám Suzuki s novou tiskovou zprávou týkající se změn nejmenší typové řady Alto pro modelový rok 2012. Patrně to nebude ten největší počin v modernizaci aut letošního roku, ale jinak je ve světě klid, tak proč bychom se blíže nepodívali.
Suzuki Alto je poněkud nenápadně zavedený konkurent trojčat koncernu Volkswagen (up!, Citigo a Mii) a podobné trojky z kolínské TPCA (C1, 107, Aygo) a v podstatě má i velmi podobnou techniku. Pod krátkou přední kapotou má implantovaný benzínový řadový tříválec VVT o 68 koních při 6 000 otáčkách a točivém momentu 90 Nm při 3 400 otáčkách. A právě pohonné jednotky se týká ta hlavní změna.
Výkony se nezměnily, normovaná spotřeba ale ano. Suzuki nevysvětluje, jaké změny byly na motoru nebo řídicí jednotce provedeny, ale pouze uvádí snížení průměrné spotřeby ze 4,4 na 4,3 litru na 100 km. Adekvátně tomu spadly také emise oxidu uhličitého ze 103 na 99 gramů na kilometr, což může být někomu jedno, ale pokud se i od toho odvíjí pokuty či zdanění za emise, pak se Suzuki starat musí.
Jinak zůstalo skoro vše při starém, tedy kromě toho, že přibyl nový odstín metalického laku Glistening Gray, objevily se nějaké nové puklice na kola a v interiéru další barevné čalounění. Pětidveřová verze má v základu i slušnou výbavu. Dostanete čtyři airbagy, centrál, klimatizaci nebo přední okna v elektrice a rádio s CD. Od vydání posledního ceníku se však změnila také částka, kterou za mírně přepracované Alto musíte zaplatit. Místo 194 900 Kč o rovných pět tisíc více.


Novinkou je o deci nižší papírová spotřeba a reálných pět tisíc vyšší cena
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
včeraHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Další detaily k chystané elektrické Octavii ukazují, jak moc Škoda ztratila cestu a dál ignoruje realitu
3.7.2025Prodeje VW v USA se dramaticky propadají, největší průšvih nepřekvapí ani v nejmenším
3.7.2025Chystaný ostrý Mercedes působí předem jako taková marnost, že se i mdlý předchůdce v rozlučkové verzi rázem jeví jako výhra
3.7.2025Ferrari poprvé v historii nejenže uznalo vlastní chybu a napravilo ji, dokonce dovoluje kupcům starších aut nešťastné řešení zpětně vyměnit
3.7.2025Stačilo autu léta po jeho nesmyslném zaříznutí vrátit motor V8 v nezměněné podobě, aby si ho koupilo 10 tisíc lidí během 24 hodin
3.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva