Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Suzuki Alto 2012: malý facelift pro malé Suzuki
29.5.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Sledujete-li trh s městskými miniautomobily, možná by vám neměla uniknout nenápadná modernizace méně známého Japonce v tomto segmentu.
Přihlásilo se nám Suzuki s novou tiskovou zprávou týkající se změn nejmenší typové řady Alto pro modelový rok 2012. Patrně to nebude ten největší počin v modernizaci aut letošního roku, ale jinak je ve světě klid, tak proč bychom se blíže nepodívali.
Suzuki Alto je poněkud nenápadně zavedený konkurent trojčat koncernu Volkswagen (up!, Citigo a Mii) a podobné trojky z kolínské TPCA (C1, 107, Aygo) a v podstatě má i velmi podobnou techniku. Pod krátkou přední kapotou má implantovaný benzínový řadový tříválec VVT o 68 koních při 6 000 otáčkách a točivém momentu 90 Nm při 3 400 otáčkách. A právě pohonné jednotky se týká ta hlavní změna.
Výkony se nezměnily, normovaná spotřeba ale ano. Suzuki nevysvětluje, jaké změny byly na motoru nebo řídicí jednotce provedeny, ale pouze uvádí snížení průměrné spotřeby ze 4,4 na 4,3 litru na 100 km. Adekvátně tomu spadly také emise oxidu uhličitého ze 103 na 99 gramů na kilometr, což může být někomu jedno, ale pokud se i od toho odvíjí pokuty či zdanění za emise, pak se Suzuki starat musí.
Jinak zůstalo skoro vše při starém, tedy kromě toho, že přibyl nový odstín metalického laku Glistening Gray, objevily se nějaké nové puklice na kola a v interiéru další barevné čalounění. Pětidveřová verze má v základu i slušnou výbavu. Dostanete čtyři airbagy, centrál, klimatizaci nebo přední okna v elektrice a rádio s CD. Od vydání posledního ceníku se však změnila také částka, kterou za mírně přepracované Alto musíte zaplatit. Místo 194 900 Kč o rovných pět tisíc více.


Novinkou je o deci nižší papírová spotřeba a reálných pět tisíc vyšší cena
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nejnovější články
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
před 9 hodinami
Sbírka zesnulého milovníka italských aut fascinuje svou pestrostí, takto lakovaná Ferrari si nenechal dělat nikdo jiný na světě
před 11 hodinami
Hledáte nejpohodlnější autosedačku pro vaše děti? Už jste ji našli, jmenuje se Thule Palm
včera
Honda chce vrátit do nabídky další ze svých ikon. Pro dobro nás všech doufáme, že to neudělá
včera
BMW M3 kombi, které se automobilka bála pustit do výroby, teď může být vaše v téměř dokonalém stavu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
