Suzuki Alto: nejmenší v nabídce

Na český trh míří malé Suzuki Alto. Tento vůz byl poprvé představen na pařížském autosalonu v roce 2008 a zatím se prodával na evropských trzích. Podle prvních informací, bude mít kolínská trojka na našem trhu zase trochu horší život.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Suzuki Alto: nejmenší v nabídce

3.8.2010 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek

Suzuki Alto: nejmenší v nabídce

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Na český trh míří malé Suzuki Alto. Tento vůz byl poprvé představen na pařížském autosalonu v roce 2008 a zatím se prodával na evropských trzích. Podle prvních informací, bude mít kolínská trojka na našem trhu zase trochu horší život.

Suzuki Alto představuje doplněk stávající nabídky japonského výrobce. Model Alto má za našimi hranicemi velmi bohatou historii. První generace tohoto vozu byla v Japonsku představena už v roce 1979 a byla neočekávaně velmi populární a navíc se stala opakovaně nejprodávanějším vozem v kategorii malých vozidel. Po úspěších v Japonsku byla tato modelová řada pod různými názvy představena i v dalších zemích světa. V Evropě se nabízela v sedmi státech (např. v Německu, Anglii, Nizozemí…). Alto pro Evropu prošlo výraznější změnou v roce 1994, kdy společnost Suzuki nahradila původní model zcela novým. Alto druhé generace se vyrábělo do roku 2001 a v Evropě se ho prodalo přibližně 100 000 kusů. Další generace modelu Alto dorazila do Evropy v roce 2002. Až do přerušení výroby v roce 2006 se ho prodalo asi 105 000 kusů a stalo se v řadě zemí nejprodávanějším vozem v kategorii A. Vývoj současné generace modelu Alto začal v únoru 2005 v projekčních studiích v Paříži a v Miláně, aby se na jaře roku 2009 u příležitosti 30. výročí uvedení modelu Alto první generace mohl objevit v evropských showroomech.

Novinka na první pohled láká především poutavým designem a jednoduchostí. Pro pohon jejích předních kol slouží zážehový tříválcový motor o zdvihovém objemu 996 cm3 s největším výkonem 50 kW při 6000 1/min. tento agregát splňuje emisní normu Euro 5 a jeho kombinovaná spotřeba bezolovnatého benzinu je podle výrobce pouhých 4,4 l/100 km. Navíc dnes ostře sledované emise CO2 jsou pouze 103 g/km. S dynamikou to ale nebude nijak horké. majitel či spíše majitelka si bude muset vystačit se zrychlením z 0 na 100 km/h za 14 s a na dálnici tohoto svště přemluvíte až k u nás nepovolené rychlosti 155 km/h.

Kompaktní rozměry vozu (délka 3500 mm) v kombinaci s širokými prostorovými možnostmi dělají z tohoto automobilu ideálního společníka do města. Snadnou ovladatelnost dokládá minimální poloměr otáčení 4,5 m a praktické řešení čtyřmístného interiéru dokresluje velké množství úložných prostor. Zavazadelník o objemu 129 litrů je spíše symbolický.

Na českém trhu bude Suzuki Alto prozatím nabízeno pouze ve specifikaci GL/AC obsahující například 4 airbagy, ABS+EBD, klimatizaci, elektrické ovládání oken, centrální zamykání s dálkovým ovládáním. Základní cena byla stanovena na 189 900 korun.


Suzuki Alto: nejmenší v nabídce - 1 - 2 AltoSuzuki Alto: nejmenší v nabídce - 2 - 6 AltoSuzuki Alto: nejmenší v nabídce - 3 - 5 AltoSuzuki Alto: nejmenší v nabídce - 4 - 3 AltoSuzuki Alto: nejmenší v nabídce - 5 - 4 Alto

Jaroslav Vavera

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše