Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Suzuki definitivně končí s Volkswagenem. Získá zpět akcie, musí však zaplatit odstupné
13.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonská automobilka měla dle původní dohody odebírat diesely od Němců, nakonec však skončila u italských motorů. Za to nyní musí zaplatit.
O rozpadu japonsko-německého manželství jsme se v loňském roce již párkrát zmínili. Víme tedy, že Suzuki i Volkswagen vstupovali do partnerského svazku s nemalými očekáváními, záhy po jeho uzavření však začaly na povrch rašit nemalé problémy. Ty nakonec vyvrcholily odloučením, jenž ale zdaleka nebylo přátelské. Místo toho přišla ke slovu vzájemná obvinění, která nakonec musel korigovat i arbitrážní soud. Ten nakonec rozhodl, že Volkswagen se musí zříci akcií, jenž v japonské automobilce držel, stejně jako Suzuki odprodá zpět Němcům svůj podíl ve VW Group.
Ve hře ovšem zůstávala jedna nedořešená událost, a sice původní smlouva, jenž Japonce zavazovala k odběru německých dieselových motorů. Kvůli zmiňovaným problémům totiž Suzuki nakonec skončilo s italskými pohonnými jednotkami. A přitom naznačovalo, že vina je na německé straně. Podle listu Japan Times však aktuálně značka uznala, že taktéž pochybila, pročež Volkswagenu vyplatí jisté odstupné.
Nebylo zveřejněno, o jakou sumu se přesně jedná, nicméně Suzuki již uvedlo, že „nebude mít zásadní vliv“ na výsledky fiskálního roku 2015, který končí letošním 31. březnem, takže zřejmě nepůjde o extrémně vysokou sumu. Tento krok zároveň představuje finální vypořádání mezi oběma značkami, neboť Volkswagen i Suzuki se mají po tomto kroku vzdát veškerých dalších nároků. My pak jen dodáme, že po řadě komplikací se jedná o vcelku mírumilovný rozchod, za kterým údajně stojí nové vedení VW Group a jeho prý přatelštější tvář.






Původní dohoda nezahrnovala pouze dodávku dieselových motorů z německé strany na tu japonskou, ale rovněž i přeznačkování modelů Suzuki logy Volkswagenu či Škody
Zdroj: Japan Times
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Fascinující, kdysi zaříznutý turbínový supersport nakonec vyjel na silnice, sám jeho autor ho dokončil a ukázal v akci
15.8.2025Hasiči ani záchranáři nechápou, jak mohl někdo z této nehody vyváznout až do té míry, že beze stopy zmizel z místa
14.8.2025Spalovací „dinosaurus” si vzal zpátky všechny klíčové světové rychlostní rekordy, stačila vlastně drobnost
13.8.2025
Nové na MotoForum.cz
- Suverénní vítězství Marca Marqueze ve Sprintu včera 15:24
- PP získal Gonzalez, 18. Salač včera 14:25
- Moto3: PP si vyjel Perrone včera 14:24
- Místo Salače zřejmě Deniz Öncü včera 11:34
- Pole Position si vyjel Bezzecchi, M. Marquez crash včera 09:00
Nejnovější články
Už i mladí lidé preferují spalovací auta před elektrickými, říká studie, která vyděsila šéfy automobilek
včeraNejoblíbenější auto zločinců 90. let, které policie chtěla zakázat, je k mání v dokonalém stavu u oficiálního dealera Ferrari
včeraVW znovu plošně zdražuje svá spalovací auta. Lidé zuří, skutečný důvod zůstává v mlze
včeraTragická kvalita Fordu si dál vybírá svou daň. Blíží se stovce svolávacích akcí v letošním roce, obě poslední jsou vskutku tristní
včeraPosedlost VW nezná mezí. Trvá na tom, že je „na správné cestě”, jubileum slaví s pomocí auta, kterému byl zakázán vstup do USA
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva