Home > Rubriky a sekce > Bleskovky, Bleskovky > Článek
Suzuki Swift 2011: první foto nové generace
14.6.2010 | Roman Kalina | Přidat příspěvek
Suzuki ukázalo první oficiální obrázky třetí generace svého stěžejního evropského modelu Swift. Automobil bude mít světovou premiéru v Paříži, na trh přijde už letos na podzim a vyrábět by se měl od léta v maďarské Ostřihomi.
Na první pohled vypadá Swift III jako facelift staršího modelu, ale nenechte se mýlit. Novinka sice „hovoří“ stejným designérským slovníkem, ale proporčně je na tom úplně jinak. Nová platforma nabídne delší rozvor o 50 mm (2430 mm), přičemž celkově automobil narostl o 90 mm (3850 mm) do délky, o 5 mm (1695 mm) do šířky a o 10 mm (1510 mm) do výšky. Oficiální tisková zpráva navíc zdůrazňuje použití vysokopevnostní oceli, mnohá vylepšení podvozku a použití větších kol obutých do pneumatik s nižším profilem, což by mělo výrazně přispět k lepším jízdním vlastnostem i bezpečnosti.
Design představuje evoluci stávajícího modelu představeného poprvé v roce 2005. Světla nápaditějšího tvaru se trochu roztáhla do šířky, což zvětšilo přední masku, která je nyní díky prolisům opticky protažená až do nárazníku. Klínovitý profil a vysoké boky zůstaly zachovány, změnil se však tvar druhého bočního okénka. I když obrázek zadní části zatím výrobce nenabídnul, zdá se, že podobné zásahy do designu najdeme i tam. K dispozici není ani pohled do interiéru. Jediná informace hovoří o dynamickém tvaru palubní desky a rafinované kombinaci černých plastů s hliníkovým obložením. Nechme se tedy překvapit, další informace by měl výrobci prozradi v červenci.
Částečná revoluce se odehraje pod kapotou. Stávající motor 1,3 litru totiž nahradí nový kompaktnější čtyřválec 1,2 litru s technologií Dual VVT (variabilní časování sacích i výfukových ventilů), který dosáhne největšího výkonu 69 kW při otáčkách 6000 1/min a točivého momentu 118 N.m při otáčkách 4800 1/min. Spotřeba se tím snížila o 17 procent, v kombinovaném cyklu nyní dosahuje hodnoty 5,0 litru na 100 km, přičemž emise CO2 jsou pouze 116 g/km. V nabídce by měla být ručně řazená i samočinná převodovka. V roce 2011 rozšíří nabídku také zbrusu nový turbodiesel o objemu 1,3 litru DDiS plnící emisní normy Euro 5. Ten nabídne stejné parametry jako stávající motor (55 kW, 190 N.m), ale kombinovanou spotřebu pouze 4,2 litru na 100 km a emise CO2 109 g/km. Nový motor se sníženou úrovní mechanického tření by měl plnit normu Euro 5.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
před 10 hodinami - 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
včera - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
27.4.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli poslední Audi A6 jako ojetinu za třetinu původní ceny, pověst extra držáku nepřehání
před 3 hodinami - Výrobce extrémních obytných off-roadů zkrachoval. Jeho auta měla přežít i apokalypsu, sám tak tuhý kořínek neměl
před 4 hodinami - Vietnamec, který i v Česku vydělal jmění na nudlích, pěchuje do své chřadnoucí automobilky další a další miliardy
před 6 hodinami - V prodeji se objevily díly na vzácnou ostrou verzi legendárního McLarenu F1, na tohle jsme všichni chudí
před 7 hodinami - Zánovní Fisker utrpěl totální škodu kvůli neviditelnému poškození dveří, na vině je hlavně výrobce
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.29. 17:16 - GeneHawkins
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.29. 16:42 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 15:50 - denis
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.29. 15:10 - mattonecz
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.29. 15:10 - Vrooom
- Politický koutek 04.29. 12:01 - mattonecz
- Onboard videa 04.28. 22:14 - Lachende Bestien
- S větrem ve vlasech.... 04.28. 21:02 - Brus