Suzuki Swift 2011: první foto nové generace

Suzuki ukázalo první oficiální obrázky třetí generace svého stěžejního evropského modelu Swift. Automobil bude mít světovou premiéru v Paříži, na trh přijde už letos na podzim a vyrábět by se měl od léta v maďarské Ostřihomi.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Suzuki Swift 2011: první foto nové generace

14.6.2010 | Roman Kalina | Přidat příspěvek

Suzuki Swift 2011: první foto nové generace

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Suzuki ukázalo první oficiální obrázky třetí generace svého stěžejního evropského modelu Swift. Automobil bude mít světovou premiéru v Paříži, na trh přijde už letos na podzim a vyrábět by se měl od léta v maďarské Ostřihomi.


Suzuki Swift 2011: první foto nové generace - 1 - Suzuki-Swift_2Suzuki Swift 2011: první foto nové generace - 2 - Suzuki-Swift_2005_2Suzuki Swift 2011: první foto nové generace - 3 - Suzuki-Swift_2005_1

Na první pohled vypadá Swift III jako facelift staršího modelu, ale nenechte se mýlit. Novinka sice „hovoří“ stejným designérským slovníkem, ale proporčně je na tom úplně jinak. Nová platforma nabídne delší rozvor o 50 mm (2430 mm), přičemž celkově automobil narostl o 90 mm (3850 mm) do délky, o 5 mm (1695 mm) do šířky a o 10 mm (1510 mm) do výšky. Oficiální tisková zpráva navíc zdůrazňuje použití vysokopevnostní oceli, mnohá vylepšení podvozku a použití větších kol obutých do pneumatik s nižším profilem, což by mělo výrazně přispět k lepším jízdním vlastnostem i bezpečnosti.

Design představuje evoluci stávajícího modelu představeného poprvé v roce 2005. Světla nápaditějšího tvaru se trochu roztáhla do šířky, což zvětšilo přední masku, která je nyní díky prolisům opticky protažená až do nárazníku. Klínovitý profil a vysoké boky zůstaly zachovány, změnil se však tvar druhého bočního okénka. I když obrázek zadní části zatím výrobce nenabídnul, zdá se, že podobné zásahy do designu najdeme i tam. K dispozici není ani pohled do interiéru. Jediná informace hovoří o dynamickém tvaru palubní desky a rafinované kombinaci černých plastů s hliníkovým obložením. Nechme se tedy překvapit, další informace by měl výrobci prozradi v červenci.

Částečná revoluce se odehraje pod kapotou. Stávající motor 1,3 litru totiž nahradí nový kompaktnější čtyřválec 1,2 litru s technologií Dual VVT (variabilní časování sacích i výfukových ventilů), který dosáhne největšího výkonu 69 kW při otáčkách 6000 1/min a točivého momentu 118 N.m při otáčkách 4800 1/min. Spotřeba se tím snížila o 17 procent, v kombinovaném cyklu nyní dosahuje hodnoty 5,0 litru na 100 km, přičemž emise CO2 jsou pouze 116 g/km. V nabídce by měla být ručně řazená i samočinná převodovka. V roce 2011 rozšíří nabídku také zbrusu nový turbodiesel o objemu 1,3 litru DDiS plnící emisní normy Euro 5. Ten nabídne stejné parametry jako stávající motor (55 kW, 190 N.m), ale kombinovanou spotřebu pouze 4,2 litru na 100 km a emise CO2 109 g/km. Nový motor se sníženou úrovní mechanického tření by měl plnit normu Euro 5.

Roman Kalina

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše