Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Svět má asi nové nejlépe zrychlující silniční auto, i když to oficiální parametry neslibují
5.2.2021 | Petr Prokopec
Ne, že by to oficiálně bylo pomalé auto, na stovku má zrychlit za 2,5 sekundy, jenže smetánka nejrychlejších strojů se dostává až k dvousekundové metě. Ferrari SF90 Stradale ale v reálu také, dokonce na kluzkém povrchu a s plnou nádrží.
Portoriko má řada lidí zafixované jako exotickou destinaci, již před třemi lety poměrně výrazně poničily hurikány Irma a Maria. A jelikož v té době prakticky většina silnic zmizela z povrchu zemského, asi málokdo by zemi tipoval na autařský ráj. Nicméně už jen fakt, že hromadná doprava na Portoriku prakticky neexistuje a po železnici se převáží pouze náklad, moc jiných možností není. Silniční infrastruktura je tedy pro celou zemi bytostně důležitá, a proto došlo k její rychlé obnově. Dnes tak na následky hurikánů prakticky nenarazíte.
Právě do Portorika vyrazili z nadšenci z DragTimes, neboť tam dostali příležitost usednout za volant plug-in hybridního Ferrari SF90 Stradale. Zemi pak opouštěli v nemalém šoku, protože po prosincovém testu McLarenu 765LT nepředpokládali, že existuje něco rychlejšího s právem nosit registrační značku. Britské kupé totiž zvládlo zrychlit na stovku (respektive na 97 km/h) za 2,6 sekundy a čtvrtmíli pokořilo za 9,88 sekund. Jakkoliv jsou ale tyto časy více než působivé, na Ferrari nestačí.
První disciplínu zvládl italský bolid již za 2,1 sekundy a druhou za 9,33 sekundy. To je něco neskutečného, zvláště s ohledem na vcelku kluzký povrch a plnou palivovou nádrž. Obojí pochopitelně rychlému sprintu nepomáhá, ovšem i tak Ferrari zvládlo bez problémů pokořit pomalu to nejlepší, co McLaren nabízí. A v tuto chvíli ani nevíme o ničem jiném se schválením pro silniční provoz, co by pomohlo pomýšlet na skoro devítisekundový sprint na čtvrtmíli.
Dle oficiálních parametrů má přitom vůz zdolat stovku za 2,5 sekundy. O to se přitom stará nejen čtyřlitrový osmiválec naladěný na 780 koní, ale rovněž trojice elektromotorů. Spolu s nimi a s bateriemi o kapacitě 7,9 kWh pak SF90 Stradale váží 1 570 kilogramů, bez alternativního pohonu by však jeho hmotnost byla o 270 kg nižší. V té chvíli by však kupé postrádalo 220 koní dodávaných elektromotory a hlavně pohon všech kol, bez nichž by nikdy nemohlo pomýšlet na zmíněná čísla.
Ferrari SF90 Stradale disponuje působivou dynamikou, z jeho vzhledu jsou však fanoušci značky poněkud rozpačití. Možná mu to odpustí, až zjistí, že ve skutečnosti ještě rychlejší. Foto: Ferrari
Zdroj: DragTimes@YouTube
Bleskovky
- V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 4 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera
Nejnovější články
- Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
před 3 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 4 hodinami - Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
před 5 hodinami - Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
před 7 hodinami - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 16:53 - abgx1
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 16:42 - Honza z Krumlova
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 13:54 - Předseda
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova