Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Tahač Tesly není zase taková bomba, jedna velká přepravní firma ho zcela odmítá
22.1.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Tesla Semi působí dojmem převratného dopravního prostředku a tomu odpovídá i zájem o ni. Ne každý je ale jejími specifikacemi unešen.
Elektrický tahač Tesla Semi se od svého odhalení na konci minulého roku veze na vítězné vlně. Sice ho nelze koupit, ale dá se objednat a mnohé firmy tak i činí. Počtu známých objednávek je tak vysoký, že do kasy Tesly přinesly již miliony dolarů. Každá mince má ale dvě strany a kromě natěšených zájemců existují i tací, kteří nadšení z kamionu s elektromotory nesdílí.
Patří mezi ně třeba Greg Hirsch, viceprezident společnosti Daseke, která se specializuje na přepravu specifického nákladu a vlastní přes 12 000 kamionů a dalších náklaďáků. Ten tvrdí, že nemá zájem o jediný kus Tesly Semi, neboť praktická stránka tohoto tahače je nedostatečná. Hlavně dojezd 300 mil (483 km), respektive 500 mil (805 km) je příliš omezující. Bez výkonných nabíječek na každém rohu podle něj nemá takový nákladní automobil šanci na úspěch.
Americký výrobce kontruje svými dobíjecími stanicemi (tzv. Megachargery), které údajně během 30 minut nabijí tahač na dalších 644 kilometrů. To zní slibně, jenže fakticky není reálné, aby takové stanice byly na každém rohu, neboť k rychlému nabíjení už jediného takového kamionu by potřebovaly obrovský elektrický výkon.
I nadšenci z Teslarati konstatují: „Megacharger Tesla by potřeboval obrovský výkon 1,6 MW nebo třináctinásobek výkonu standardní dobíjecí stanice, aby byl schopen doplnit nájezd 644 kilometrů během 30 minut. To vychází z předpokladu, že Tesla Semi bude spotřebovávat 2 kWh energie na vzdálenost 1,6 kilometru.“
A to je právě problém. Není reálné, aby byl dostatek tak velkých a schopných nabíječek na všech trasách. Není možné podporovat síť stanic s výkonem 1,6 MW. Rozvětvená spleť menších stanic zní skutečněji, v případě Tesly dokonce existuje a dále se rozvíjí, ale v jejich případě se nepočítá s rychlým dobíjením tahačů.
U nich samotných pokračuje vývoj, a tak se další prototypy objevují na silnici, jak můžete vidět na nových záběrech níže. Prototyp Tesly Semi byl natočen u amerického sídla přepravního giganta UPS - zda náhodou nebo ne, je otázkou, na každý pád se tam pohyboval. A působil při tom docela majestátně...






Téměř neslyšně se pohybuje Tesla Semi. Místo vysokoobjemového dieselového motoru jsou slyšet elektromotory a aerodynamický hluk





























Starší záběry z první prezentace Tesly Semi
Zdroj: WSJ
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
dnes
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejnovější články
Bývalý hokejista si jako první převzal nové nejrychlejší civilní letadlo světa od dob Concordu, překoná i rychlost zvuku
před 7 hodinami
V dalším „zeleném království” zjistili, že silnice se samy neopraví, majitelé elektromobilů budou platit za každý ujetý km
před 9 hodinami
Britové montují do lehounké malé Mazdy 380koňový motor V6, výsledkem bude levné auto schopné pokořit i supersporty
před 10 hodinami
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
dnes
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
dnes
Živá témata na fóru
- Střešní box do T drážky 12.14. 18:30 - Kubka Palma
- GWM STEED 7 12.14. 16:47 - Carrert93
- BMW Divize 12.14. 14:07 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 13:17 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.14. 13:12 - pavproch
- IT poradna 12.14. 13:07 - pavproch
- Onboard videa 12.14. 12:25 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
