Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Takhle drsně vypadá zrychlení nejlépe akcelerujícího auta světa z pohledu řidiče
16.7.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Víme, že zrychluje tak extrémně, že pokoří všechno od Bugatti po Teslu. A víme i to, jaké triky k tomu používá. Jak ale takové extrémní zrychlení vypadá?
Psal se letošní duben, když se to stalo poprvé. Americký Dodge tehdy odhalil nový Challenger SRT Demon a řekl rezolutně, že tohle je nové nejlépe zrychlující auto světa mezi stroji s homologací pro běžný provoz. K získání tohoto titulu musí být s to pokořit stovku za 2,3 s a během prvních metrů akcelerace poslat na zadní kola takovou nálož výkonu, že se při tom postaví na zadní. Ony 2,3 sekundy přitom nejsou žádným údajem z říše fantazie, dosaženým aplikací neobvyklých metrik. Naopak, tohle je prostě čas zrychlení na stovku (přesněji 96 km/h, 60 mph), jak jej vůz opravdu dosáhne - kdyby bylo zrychlení měřeno pro běžného člověka hůře srozumitelnými „sprinterskými metodami”, umí být ještě rychlejší.
Lidé z koncernu FCA o tomto autě po dubnové premiéře promluvili ještě několikrát a bylo vždy zajímavé je poslouchat. Dozvěděli jsme se například, že na onu rekordní akceleraci sice musí být vůz specificky vybaven i nastaven, i v režimu Eco si ale podá kde koho. A také jsme tu měli ohromující čísla definující toto auto, už spotřeba paliva při maximální akceleraci brala dech.
To všechno ale byla jen teorie, nás nejvíce zajímá praxe. Na tu dochází až nyní, neboť teprve v této době pouští Dodge k prvním vyrobeným kusům americké novináře. Jedni z nich, kolegové z amerického Autoblogu, tak na sprinterské dráze mohli kamerou zaznamenat, jak vypadá ona drtivá akcelerace z pohledu řidiče. A je to opravdu zajímavá podívaná.
Celé to představení lze obtížně popsat slovy, kombinace zvukových a obrazových vjemů je nenahraditelná. Tak se na to prostě podívejte a představte si, že byste takhle vypálili z křižovatky cestou pro rohlíky. To by se asi leckdo podivil. Máte-li zájem, auto je v prodeji, jen cena bude vzhledem k omezenému počtu vyrobených kusů běžně vyšší než ta ceníková. A také se musíte - jak už to s démony bývá - smířit s tím, že i tomuto ďáblu se tak trochu upsat, asi třináctkrát...




Tak brutální akcelerace dokáže ohromit, i když v autě osobně nesedíte
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 7 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
dnesNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včera
Nejnovější články
Němci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
před 3 hodinamiJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
před 5 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 6 hodinamiFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
před 8 hodinamiLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva