Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Takhle rychlé je nejvýkonnější Porsche 911 Turbo historie, ohromit dokáže i jinak
22.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Porsche letos přišlo s nejvýkonnějším provedením své 911 Turbo a i když od takového auta jistě nečekáte málo, svou dynamikou umí překvapit.
Porsche sice v posledních letech nahradilo vzduchové chlazení motoru vodním, mechanické řízení elektrickým a atmosférické pohonné jednotky přeplňovanými, nicméně stále je považováno za etalon mezi sportovními vozy - bohu hlavně dynamikou na technické trati i schopností vtáhnout řidiče do děje. To sice jeho vozy dělají hůře než dříve, ale pořád lépe než konkurence.
Bylo by ale naivní si myslet, že takto koncipované stroje nejsou rychlé v přímce. Video z tohoto týdne, které ukazovalo jízdz faceliftované GT3 po dálnici, ukazovalo, že i okruhům na místu šité verze nezklamou ani na dálnici. Platí ale též, že spíše oné dálnici na míru šitá varianta dokáže bodovat také na okruhu?
Právě na to se podíváme dnes díky videu, které zkoumá limity Porsche 911 Turbo S Exclusive Series. Toto provedení lze označit spíše za vrcholnou cestovní a luxusní verzi, která vznikla v pouhých pěti stech kusech. A oproti běžnému provedení se krom zlatého laku karoserie odlišuje také upraveným motorem s výkonem až 607 koní - největším stádem v dějiná 911 Turbo.
Že je tohle auto rychlé v přímce, nepochybujte ani chvíli. Na videu uvidíte, jak snadno dosáhne na německé dálnici rychlosti 343 km/h, která bude po odečtení odchylky tachometru přibližně odpovídat udávané nejvyšší rychlosti 330 km/h. To je bez diskuze impozantní, ale snad ještě působivější je, co tento relativně těžký a opravdu hlavně silniční model předvedl na zkrácené variantě Hockenheimringu.
911 Turbo S ES tuto technickou trať absolvovalo za 1 minutu a 7,30 sekundy, čímž se dostalo před Lamborghini Huracán (1:07,50) a jen mírně zaostalo za McLarenem 675 LT (1:07,20) i Ferrari 488 GTB (1:07,00). To jsou ovšem mnohem ostřejší, navíc výkonnější stroje, Porsche se tedy nemá zač stydět.
My pak jen dodáme, že vyjma již zmíněného mohou být vozy ze série Exclusive osazeny i karbonovými koly. Ta snižují neodpruženou hmotnost oproti běžným ráfkům o 20 procent neboli o 8,5 kilogramu. Jde však o prvek příplatkové výbavy, který není nikterak levný - na německém trhu vás celá sada vyjde na 15 232 Eur (cca 394 000 Kč)...




Porsche 911 Turbo S Exclusive Series je více než rychlé. A je jedno, zda jde o jízdu v přímém směru či na okruhu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nechvalně proslulý silniční pirát znovu udeřil, po 7 letech se ve Švýcarsku znovu prohnal před radarem skoro dvojnásobnou rychlostí
včeraNepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
13.5.2025Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Kia po kritice zkusila napravit vzhled jednoho z nejošklivějších aut posledních let novou verzí, neměla na výběr
před hodinou„Rychlé” dobíjení vám zničí vaše elektrické auto, varuje nová studie, zkrácení životnosti baterií je ohromné
včeraČínské Porsche za cenu Octavie se začíná stávat obětí svého vlastního úspěchu, zákazníci hrozí žalobou kvůli relativní prkotině
včeraNěmecko je odsouzeno ke zkáze, lidi tam vyrábí auta nejdráž na světě, i Česko a Slovensko jsou superlevný kraj
včeraNechvalně proslulý silniční pirát znovu udeřil, po 7 letech se ve Švýcarsku znovu prohnal před radarem skoro dvojnásobnou rychlostí
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.16. 06:39 - Truck Daškam
- Onboard videa 05.15. 15:13 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 05.15. 15:03 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.15. 14:53 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.15. 08:04 - spooon
- Detektory policejních radarů 05.14. 18:23 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 05.12. 18:45 - Brus
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan