Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Tohle se stane, když off-roadové krabici od Mercedesu dáte 1 000 koní a 1 600 Nm
19.2.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Slavný je pro to, co dovede mimo silnici, ve verzích od AMG se ale umí ukázat i na ní. S výrazně posíleným motorem zvládne 260 km/h jako nic.
V minulém týdnu se světu představil nový Mercedes-AMG G63. Ten vsadil na čtyřlitrovou pohonnou jednotku V8, což lze chápat jako downsizing, neboť dosluhující provedení poháněl 5,5litrový agregát. To je jen jeden pohled, druhý dávají čísla v přehledu technických parametrů, kde jinak jde vidět samá zlepšení. Výkon vzrostl z 571 na 585 koní, hmotnost poklesla a dynamika je na úrovni sportovních vozů.
Zajímavé ovšem je, že přespurtovat ty nejlepší sporťáky dokáže i dosluhující provedení, a to téměř nepochopitelným způsobem. Géčko totiž prošlo modifikacemi u společnosti GAD Motors, které jí přihrály ohromujících 1 000 koní a 1 600 Nm točivého momentu. Není tedy ve výsledku překvapivé, že vůz „hrabe“ i při rychlostech nad 120 km/h, jak naznačuje problikávající kontrolka protiprokluzového systému.
Géčko se opakovaně rozjíždí k nejvyšší rychlosti, která dle tachometru činí 260 km/h. Přitom se obklopuje opravdu působivým zvukovým doprovodem, který ze všeho nejvíce připomíná tank. Do terénu se sice nehodí, tam by zmíněná dynamika ani soundtrack nebyly k ničemu, nicméně v případě tohoto exempláře je jasné, že jeho domovem je hladký asfalt.
Lze pak jen dodat, že motor se u GAD Motors dočkal šesté fáze ladění, jež spočívá v příchodu většího turbodmychadla, optimalizovaného chladicího okruhu, nového sání i výfuku nebo specificky nastavené řídicí jednotky. Mimo to došlo také na posunutí elektronického omezovače nejvyšší rychlosti. Modifikován byl také bodykit, stejně jako dorazila litá kola s nízkoprofilovým obutím.
Zda se proměnil také interiér, není jisté. Ze záběrů vidíme pouze sériový přístrojový štít, kde je tachometr cejchován do 280 km/h. Z odrazů si přitom můžeme všimnout řidiče, který má zjevně s narůstajícím tempem velkou námahu s udržením Géčka pod kontrolou. To ale u vozu s třemi uzamykatelnými diferenciály a aerodynamikou letící cihly moc nepřekvapí...
Upravený Mercedes-AMG G63 dostal 1 000 koní a 1 600 Nm, řádí a zní s nimi jako utržený ze řetězu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Aston Martin otevřel svou první rezidenční budovu, úchvatná stavba je prý téměř úplně rozprodaná
včera - Náklady na provoz elektromobilů dramaticky převyšují ty spojené s provozem spalovacích aut, říká konečně komplexní studie
včera - Zapomenutá silniční stíhačka od Peugeotu se ze z nouze ctnosti stala cenností, dodnes krásné kusy stojí majlant
včera - Vlastnictví vzácného Mercedesu ze začátku milénia ruinuje i boháče, jen výměna brzd je stojí miliony
včera - Američané chystají opulentní tank pro civilisty, do pancíře z kompozitu zabalí oázu luxusu
včera
Živá témata na fóru
- audi A4 2023 2.0 tfsi 110kw , automat 05.04. 17:59 - Filip
- S větrem ve vlasech.... 05.04. 15:12 - pavproch
- Rychlodotazy 05.04. 15:07 - pavproch
- Politický koutek 05.04. 13:36 - řidičBOB
- Volkswagen obecne 05.04. 00:53 - mattonecz
- Onboard videa 05.03. 12:52 - řidičBOB
- BMW Divize 05.03. 08:37 - pavproch
- Octavia 3, golf, passat, leon, focus - benzín, cca 2016 05.03. 07:26 - petr_riha