Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Toto je konečně kokpit Ferrari, do kterého můžete usednout. Moc si ale nesjedete
16.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Auta Ferrari jsou proslulá nejen svou rychlostí, ale i omezenou dostupností. Usednout do jejich kokpitu tak není snadné, jedna možnost by tu ale byla.
Letošní rok je pro Ferrari výjimečný, před sedmdesáti lety vůbec poprvé vyrobilo vůz ozdobený známým emblém se vzpínajícím se koníkem. U příležitosti oslav tohoto jubilea vznikly mimo jiné speciální edice modelů značky, které byly rozprodány dávno před tím, než bylo možné je spatřit na některém z autosalonů. Usednout do jejich kokpitu je tak pro běžného smrtelníka nereálné, jedna trochu jiná možnost tohoto ražení by tu ale byla.
V rámci oslav vznikla také kolekce židlí, na kterých automobilka z Maranella spolupracovala se společností Poltrona Frau. Ta byla založena již v roce 1912, přičemž její repertoár se neomezuje pouze na dodávky kůže pro interiéry vozů Ferrari či Maserati. My zůstaneme u řady nazvané Cockpit, neboť skýtá možnost okusit alespoň pocitů řidiče Ferrari za méně než miliony a roky v čekací listině.
Najdeme v ní hned dvě varianty, President a Executive. První dostala delší opěradlo se zdůrazněnou větší oporou pro boky, záda i šíji a je inspirována designem závodních sedadel. Ve druhém případě je opěradlo kratší, má umožnit větší volnost pro práci, širší bočnice navíc poskytují pro změnu oporu pro lokty.
Židle navrhlo samo Ferrari a šéf jeho Centro Stile Flavio Manzoni uvedl, že se nechal inspirovat designem modelů LaFerrari, FXX K i GTC4Lusso. Kaskádovitá stavba opěradel vychází ze vzhledů sedaček aut vyráběných v 80. letech minulého století. Materiály použité na jejich výrobu jsou ovšem modernější, kromě hliníku i karbonová vlákna. A samozřejmě kůži od Poltrona Frau.
Výška sedáku obou variant se pohybuje v rozmezí 43 až 51 centimetrů od země. V závislosti na tom pak opěradlo dosahuje celkové výšky 142 cm u modelu President, respektive 112 cm u provedení Executive. Šířka obou křesel pak činí 65 až 68 cm, spodní pěticípá růžice je široká 47 cm.
Vybírat lze ze široké palety barev, od klasické červené přes černou či béžovou až po hnědou. Navíc si můžete dopřát kupříkladu kontrastní proužek, transparentní lak odhalující strukturu karbonových vláken či celohliníkové provedení. Volba je tak čistě na vás a vašem bankovním účtu. Přesná cena zveřejněna nebyla, je ale jisté, že bude nižší než u skutečného Ferrari. A dostupnost není nijak omezena, stačí přijít a objednat.
Usednutí do kokpitu Ferrari tedy výsledkem bude, jen ta jízda odrazem od kancelářské zdi nebude to pravé ořechové. Ovšem, nějak se začínat musí...





Na nové kolekci křesel Cockpit spolupracovalo Ferrari se společností Poltrona Frau. Vzhled je přitom ovlivněn modely jako LaFerrari, FXX K či GTC4Lusso
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 4 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejnovější články
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 31 minutami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 2 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 3 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 4 hodinami
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.05. 09:26 - Brus
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
