Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ferrari dnes odstartovalo 71. rok své existence, 70 ale bude slavit celý rok
13.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Kořeny italské automobilky jsou spojeny s modelem 125 Sport. Na první testovací jízdu s ním Enzo Ferrari vyrazil 12. března 1947.
Pro Ferrari je letošní rok výjimečný, italská automobilka slaví své sedmdesátiny. Tím ale neodkazuje na založení firmy, k tomu došlo dokonce ještě o pár let dříve. Jako závodní tým Scuderia Ferrari vznikla již v roce 1929, avšak stáj záhy spadla pod křídla Alfy Romeo. 6. září 1939 se Enzo Ferrari opět osamostatnil, přičemž dle podmínek nesměl minimálně po čtyři roky jakkoliv používat své jméno v souvislosti se závody či závodními vozy.
Ferrari tedy musel založit značku Auto Avio Construzioni, pod jejíž hlavičkou vznikly dva exempláře závodního modelu 815 postaveného na platformě Fiatu 508C. V té době ale v Evropu naplno zasáhla druhá světová válka, proto se Ferrari v nové továrně v Maranellu soustředil na výrobu brusek. Ústředí firmy bylo v letech 1944 a 1945 dvakráte bombardováno, pokaždé však došlo k rychlému obnovení chodu továrny. Válka se navíc blížila ke svému konci a značku čekala zcela nová éra.
Již v závěru roku 1945 Ferrari pověřil Gioacchina Colomba, aby mu postavil zcela nový motor V12. O rok později představil tisku první technické parametry a ilustrace nového vozu. Tím se dostáváme k 12. březnu 1947, na který odkazuje již zmiňované sedmdesátileté výročí. Právě v tento den Enzo Ferrari vyrazil na první testovací jízdu na veřejných silnicích s modelem 125 Sport, který byl jako první v historii pojmenován po zakladateli značky.
Více asi již nemusíme dodávat, z Ferrari se stala světoznámá značka, která budí emoce v každém milovníkovi aut. Další úspěchy ale nyní ponecháme stranou, podrobněji se podíváme na model 125 Sport, kterým vše začalo. Za jeho zrodem kromě Enza a Colomba stáli také Luigi Bazzi a Giuseppe Busso. Druhý zmíněný byl dříve taktéž spojen s Alfou Romeo, pro kterou vytvořil řadu vidlicových šestiválcových motorů.
Již necelé tři měsíce poté, co Ferrari 125 Sport opustilo brány továrny, mělo na kontě první vítězství v závodech. Franco Cortese za jeho volantem opanoval 20. května 1947 Velkou cenu Říma, ve které dosáhl průměrné rychlosti 88,5 km/h. Do konce roku pak na konto vozu připadlo ještě pět dalších prvenství, mezi než patří i vítězství Tazia Nuvolariho ve Velké ceně Parmy. Dalšími úspěchy se pak pyšnil model 159 S, který byl nástupcem originálu.
Ferrari hodlá své kořeny fanouškům řádně připomenout, a to sérií celé řady akcí, které se v průběhu roku uskuteční. Organizovány budou pod mottem „Driven by Emotion“, přičemž zavítají do více než 60 zemí světa. Na speciálním webu ferrari70.com si přitom můžete zkontrolovat termíny a lokace prvních z nich, Českou republiku byste ale hledali zatím marně. To ovšem neznamená, že by sem oslavy nakonec nemohly dorazit.
Kromě toho vám web odhalí veškeré silniční i závodní modely, se kterými italská automobilka za oněch sedmdesát let vyrukovala. Na jeho shlédnutí si tedy vyhraďte opravu hodně času, zvláště pokud chcete být při studiu historie Ferrari opravdu pečliví. My pak jen dodáme zmínku o novém videu, které odkazuje na onen počátek. Model 125 Sport v něm přitom symbolicky předává pochodeň novému Ferrari LaFerrari Aperta, jež je dalším symbolem letošních oslav.
Enzo Ferrari založil vlastní automobilku již v roce 1939...
...první vůz s jeho jménem ovšem vyjel z bran továrny v Maranellu až o osm let později
Takto vypadá model 125 Sport dnes, jeho stav je stejný jako kdysi...
...což ale nezle říci o samotné továrně
Součástí oslav je i model LaFerrari Aperta, který přebírá pomyslnou pochodeň od původního Ferrari 125 Sport
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 57 minutami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 56 minutami - Kontroverzním Mercedesům-AMG s víc jak 400koňovými dvoulitry odchází motory, přesto jsou velmi drahé
před hodinou - Propuštění zaměstnanci Tesly se o svém vyhazovu dozvěděli tak, že jim druhý den ráno přestala jít vstupní karta
před 3 hodinami - Systém stop-stop? Víc jak 457 tisícům Fordů selhává start-stop, motory jim na křižovatkách znovu nenaskočí
před 4 hodinami - Firma stvořila extrémní expediční auto, které přežije i apokalypsu, uvnitř přesto vypadá jako luxusní klub
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva