Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Toyota C-HR: malé SUV se začíná rýsovat, dorazí se zcela novou čelní maskou
22.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonská novinka chce zaujmout hlavně designem, na jehož oltář padá i praktičnost. Pod kapotou se pak objeví hybridní technika Toyoty Prius.
Toyota byla v rámci své účasti na ženevském autosalonu více než zdrženlivá. Nicméně pokud si vzpomenete na článek o japonských vozech, jenž se zúčastní letošních 24 hodin Nürburgringu, pak jistě víte, že na výstavišti Palexpo můžeme očekávat přítomnost nového crossoveru C-HR. Ten bude navazovat na stejnojmennou studii, jejíž některé tvary a linie by si měl zachovat. Podle tiskového prohlášení tak máme počítat s „designem pětidveřového kupé spárovaným s vyvýšenou kabinou ve stylu SUV“.
Nic dalšího již značka do placu nedala, snad kromě faktu, že C-HR „představí novou tvář Toyoty“. Dá se tedy počítat zejména s modifikovanou maskou chladiče a dynamicky střiženým nárazníkem, přičemž obojí by mělo uchvátit zejména mladou klientelu. Na tu se některé modely značky budou od letoška zaměřovat více než kdy předtím, neboť automobilka v srpnu v zámoří ukončí operace značky Scion a její klienty toužící právě po odvážném designu nehodlá přepustit konkurenci.
Takové je alespoň zákulisí, skutečnost však před námi Toyota momentálně tají. Na aktuálně odhalené vizualizaci jsou totiž patrné pouze některé základní linie naznačující, že počítat můžeme s výrazně se svažující střešní linií. Díky tomu nejspíše bude omezen prostor na zadních sedadlech a v zavazadlovém prostoru, to by ovšem zmiňované cílové skupině nemělo až tak vadit. Navíc je možné, že kupříkladu pro uskladnění horských kol tu bude nějaký chytrý mechanismus.
To jsme se však již dostali hluboko do pole spekulací, pročež raději zařadíme zpátečku a zmíníme, že C-HR bude stejně jako třeba nový Prius postaven na modulární platformě TNGA. Očekávat přitom máme i hybridní pohonnou jednotku, která se bude vyrábět ve Velké Británii, samotný crossover by však měl být montován v Turecku. Do prodeje pak zamíří na vybraných trzích Starého kontinentu ve druhé půli letošního roku.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2016.
Toyota C-HR se prozatím příliš neodhalila
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 4 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 16 minutami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před hodinou
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 3 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 4 hodinami
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
