Wald International zkusil zkrášlit novou Toyotu Prius, marně?

Nejprodávanější hybrid světa dostal do vínku nový nárazník, čelní masku, difuzor a další detaily. A kupodivu mu to prospělo, i když krásný pořád není.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Wald International zkusil zkrášlit novou Toyotu Prius, marně?

16.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Wald International zkusil zkrášlit novou Toyotu Prius, marně?

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nejprodávanější hybrid světa dostal do vínku nový nárazník, čelní masku, difuzor a další detaily. A kupodivu mu to prospělo, i když krásný pořád není.

Čtvrtá generace japonského hybridu nás svým vzhledem příliš nepřesvědčila k rozevření portmonky a zběsilému úprku do showroomu Toyoty. Neznamená to ovšem, že bychom v tomto ohledu byli „konzervami“ upřednostňujícími nade vše poněkud nudný design koncernu VW Group. Dle nás zkrátka Japonci pouze výraznou měrou upřednostnili aerodynamiku nad krásou. Což se samozřejmě dá u hybridního modelu pochopit, nicméně ošklivý vůz chce asi doma mít jen málokdo.

Kupodivu ovšem stačilo jen málo, a rázem vypadá Prius alespoň o trochu traktivněji. Tuningová firma Wald International totiž hatchback osadila sadou spoilerů Sports Line, které sériové provedení o chloupek přibližují závodnímu modelu GT300. Tedy variantě, ze které se asi kolena podlomí každému, komu řeknete, že právě tohle může vzniknout z nudného hybridu.

Abychom ale zbytečně nechodili okolo horké kaše, přejdeme raději k jádru věci. Zmiňovaná sada je složena z nového předního nárazníku, zrevidované čelní masky a „lízátka“. Dále dorazily boční karbonové lamely, odlišné LEDky zajišťující denní svícení, modifikované boční prahy či grafické polepy. Vzadu pak najdeme agresivněji stylizovaný difuzor a čtveřici koncovek výfuku.

Tím přerod ošklivého kačátka končí, na techniku již úpravce nesáhl. I nadále se tedy o pohon stará kombinace 1,8litrového čtyřválce pracujícího na bázi Atkinsonova cyklu, dvojice elektromotorů/generátorů a automatická převodovka CVT. Toto ústrojí má přitom Toyotě Prius zaručit dle evropského normovaného cyklu spotřebu 3 l/100 km.

Je samozřejmě otázkou, nakolik se nový bodykit na žíznivosti podepíše. Obdobně pak můžeme spekulovat nad jízdní dynamikou, která běžně počítá se sprintem z klidu na stovku za 10,6 sekundy a nejvyšší rychlostí 180 km/h. Dá se ovšem předpokládat, že díky příchodu několika málo nových kil dojde ve všech ohledech k lehčímu zhoršení.


Wald International zkusil zkrášlit novou Toyotu Prius, marně? - 1 - Toyota Prius 2016 Wald International prvni foto 01Wald International zkusil zkrášlit novou Toyotu Prius, marně? - 2 - Toyota Prius 2016 Wald International prvni foto 02
Tuningová firma Wald International výraznou měrou zapracovala na vzhledu nové Toyoty Prius

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.