Toyota Prius GT300 2016: i Prius může být šik. A nejen díky motoru V8

(+ videa) Ošklivý hybrid vyměnil čtyřválec za osmiválec. A oblékl si také nové karbonové šaty, s nimiž nevypadá tak odpudivě.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Toyota Prius GT300 2016: i Prius může být šik. A nejen díky motoru V8

19.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Toyota Prius GT300 2016: i Prius může být šik. A nejen díky motoru V8

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ videa) Ošklivý hybrid vyměnil čtyřválec za osmiválec. A oblékl si také nové karbonové šaty, s nimiž nevypadá tak odpudivě.

Čtvrtá generace japonského hybridu se u nás nezapsala tím nejlepším možným způsobem. Ne však kvůli svému ekologickému ladění, ale hlavně pro svůj mimořádně ošklivý design. Ten je tak kontroverzní, že i ne zrovna krásný předchůdce rázem vedle nové Toyoty Prius docela šik. Je však třeba dodat, že řeč je pouze o standardní verzi. O víkendu však byla na autosalonu v Tokiu odhalena závodní varianta GT300, která nám sice taktéž zvedla srdeční tep, ovšem pozitivním způsobem.

O novince se prozatím mnohé neví, nicméně již samotný design stojí za pochvalu. Japonci navíc agresivní tvary nespřáhli se standardním 1,8litrovým čtyřválcem, ale s 3,5litrovým atmosférickým osmiválcem RV8K. Tuto pohonnou jednotku přitom Toyota použila v různých obměnách u celé řady svých závodních strojů a kupříkladu v sérii Le Mans motor dával k dobru více než 500 koní. Díky celohliníkové konstrukci přitom vážil pouhých 120 kilogramů.

Jaký výkon ovšem osmiválec má pod kapotou Priusu, to zatím není známo. Nicméně spárován je se stejným elektromotorem a bateriemi, které do vínku dostala standardní verze. Ve srovnání s předchozí generací závodního stroje (provozovanou rovněž týmem APR Racing) jej navíc nenajdeme uprostřed, nýbrž vpředu, což je důsledek nových pravidel. Dle nich totiž okruhové speciály musí zachovat konfiguraci produkčních modelů.

Kromě toho bylo ze sériového provedení převzato ještě pár komponentů včetně světel, zbytek vozu je však již ryzím unikátem. Pozornost přitom poutá hlavně monstrózní zadní křídlo, jehož vrchol se nachází ve stejné výšce jako odtrhová hrana zavazadelníku produkční verze. Stejně jako řada panelů karoserie je pak vyrobeno z karbonu, mimo to byla uhlíková vlákna nemalou měrou užita v kabině.

Více bychom se měli dozvědět v příštích měsících, přičemž šampionát Super GT odstartuje 9. dubna na okruhu Okayama. Za volant nové Toyoty Prius GT300 se přitom opětovně posadí Koki Saga, který loni s předchozí inkarnací skončil na třetím místě.


Toyota Prius GT300 2016: i Prius může být šik. A nejen díky motoru V8 - 1 - Toyota Prius GT300 2016 prvni sada 01Toyota Prius GT300 2016: i Prius může být šik. A nejen díky motoru V8 - 2 - Toyota Prius GT300 2016 prvni sada 02Toyota Prius GT300 2016: i Prius může být šik. A nejen díky motoru V8 - 3 - Toyota Prius GT300 2016 prvni sada 03Toyota Prius GT300 2016: i Prius může být šik. A nejen díky motoru V8 - 4 - Toyota Prius GT300 2016 prvni sada 04Toyota Prius GT300 2016: i Prius může být šik. A nejen díky motoru V8 - 5 - Toyota Prius GT300 2016 prvni sada 05Toyota Prius GT300 2016: i Prius může být šik. A nejen díky motoru V8 - 6 - Toyota Prius GT300 2016 prvni sada 06Toyota Prius GT300 2016: i Prius může být šik. A nejen díky motoru V8 - 7 - Toyota Prius GT300 2016 prvni sada 07Toyota Prius GT300 2016: i Prius může být šik. A nejen díky motoru V8 - 8 - Toyota Prius GT300 2016 prvni sada 08Toyota Prius GT300 2016: i Prius může být šik. A nejen díky motoru V8 - 9 - Toyota Prius GT300 2016 prvni sada 09
Závodní Toyota Prius GT300 je o poznání přitažlivější než standardní verze. Pod kapotou navíc elektromotor páruje s atmosférickým osmiválcem

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.