Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota Prius GT300 2016: i Prius může být šik. A nejen díky motoru V8
19.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Ošklivý hybrid vyměnil čtyřválec za osmiválec. A oblékl si také nové karbonové šaty, s nimiž nevypadá tak odpudivě.
Čtvrtá generace japonského hybridu se u nás nezapsala tím nejlepším možným způsobem. Ne však kvůli svému ekologickému ladění, ale hlavně pro svůj mimořádně ošklivý design. Ten je tak kontroverzní, že i ne zrovna krásný předchůdce rázem vedle nové Toyoty Prius docela šik. Je však třeba dodat, že řeč je pouze o standardní verzi. O víkendu však byla na autosalonu v Tokiu odhalena závodní varianta GT300, která nám sice taktéž zvedla srdeční tep, ovšem pozitivním způsobem.
O novince se prozatím mnohé neví, nicméně již samotný design stojí za pochvalu. Japonci navíc agresivní tvary nespřáhli se standardním 1,8litrovým čtyřválcem, ale s 3,5litrovým atmosférickým osmiválcem RV8K. Tuto pohonnou jednotku přitom Toyota použila v různých obměnách u celé řady svých závodních strojů a kupříkladu v sérii Le Mans motor dával k dobru více než 500 koní. Díky celohliníkové konstrukci přitom vážil pouhých 120 kilogramů.
Jaký výkon ovšem osmiválec má pod kapotou Priusu, to zatím není známo. Nicméně spárován je se stejným elektromotorem a bateriemi, které do vínku dostala standardní verze. Ve srovnání s předchozí generací závodního stroje (provozovanou rovněž týmem APR Racing) jej navíc nenajdeme uprostřed, nýbrž vpředu, což je důsledek nových pravidel. Dle nich totiž okruhové speciály musí zachovat konfiguraci produkčních modelů.
Kromě toho bylo ze sériového provedení převzato ještě pár komponentů včetně světel, zbytek vozu je však již ryzím unikátem. Pozornost přitom poutá hlavně monstrózní zadní křídlo, jehož vrchol se nachází ve stejné výšce jako odtrhová hrana zavazadelníku produkční verze. Stejně jako řada panelů karoserie je pak vyrobeno z karbonu, mimo to byla uhlíková vlákna nemalou měrou užita v kabině.
Více bychom se měli dozvědět v příštích měsících, přičemž šampionát Super GT odstartuje 9. dubna na okruhu Okayama. Za volant nové Toyoty Prius GT300 se přitom opětovně posadí Koki Saga, který loni s předchozí inkarnací skončil na třetím místě.
Závodní Toyota Prius GT300 je o poznání přitažlivější než standardní verze. Pod kapotou navíc elektromotor páruje s atmosférickým osmiválcem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
před 5 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Trápící se Rivian zkouší rozprášit sklady slevami. Zákazníkům konkurence nabízí 117 tisíc Kč, i když prodělává miliony na autě
před 2 hodinami - Někdo si za půl miliardy koupil možná nejkrásnější McLaren F1 a ujel s ním 23 km, teď ho prodává
před 3 hodinami - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
před 5 hodinami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
včera - Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva