Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Toyota GT 86 Sedan se po dalších spekulacích ukázala na ilustraci, může vážně vzniknout?
13.10.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
O čtyřdvéřovém provedení GT 86 se nemluví poprvé, po zašlapání kabrioletu do země se nám ale nechce věřit tomu, že by Toyota zrovna tuhle verzi stvořila.
Toyota GT 86 je z celosvětového pohledu velkým hitem, v našich končinách jde ale spíše o okrajovou záležitost. Naše testy samotného auta i jeho srovnání s konkurenty ukázaly, proč tomu tak je - jedná se sice o v jistých ohledech o mimořádně zajímavý vůz, jeho velmi úzkoprofilové zaměření z něj ale nutně dělá modlu pro některé a zcela nezajímavou volbu pro ty ostatní. Vlastně by tak ani nepřekvapilo, kdyby se Toyota pokusila oslovit dalšími karosářskými verzemi s patřičně odlišným naladěním také jiné skupiny zákazníků, ale dával by smysl zrovna sedan?
Psali jsme o něm i o shooting brake a už tehdy jsme si kladli otázku zda vůbec může vzniknout. Teď, po „časově neohraničeném odkladu” příchodu verze Cabrio o tom ale pochybujeme ještě více, však udělat kabriolet by bylo pro automobilku snazší a s ohledem na dnešní zaměření vozu i mnohem smysluplnější, tak proč za takového stavu přicházet se sedanem?
Zdroje kolegů z australského Motoringu ale prý hovoří o tom, že právě sedanu se brzy dočkáme. Oproti kupé má dostat rozvor prodloužený o 100 mm, k tomu pochopitelně čtveřici dveří a jinak stejnou techniku jako kupé - tedy dvoulitrový, atmosféricky plněný motor, pohon zadních kol a manuál nebo automat k tomu. Hovoří se ale i o tom, že by mohl rovnou přijmout i hybridní pohon podobný tomu z konceptu Yaris Hybrid-R. To všechno se pak má představit v Ženevě 2014 a na trh se dostat v roce 2015.
Je to možné? Zrovna u Toyoty nic není nemožné, ale kdybyste po nás chtěli sázku na naplnění tohoto scénáře, budeme v rukách obracet i korunu. Přesto vám nabízíme ilustraci takové verze od Thea China - pokud jsou náhodou informace Australanů pravdivé, na budoucnost budete připraveni dobře...

Podle nás takové auto Toyota pro nejbližší dobu nechystá, nedává nám to smysl. Pokud se ale mýlíme, tohle je jeho možná podoba
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
To pravé nadělení? Tři moderní auta s motory V12 si to rozdala ve sprintu, jejich symfonie nejlíp zní bez turba
před 9 hodinami
Řidič Ferrari ještě s motorem V12 bez turba se v běžném provozu rozjel na 326 km/h, je to let za zvuku jako ze starých F1
26.12.2025
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
24.12.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Renault chtěl rozptýlit obavy z elektromobilů rekordním dojezdem své novinky, ukázal tím ale jen jejich marnost
před 3 hodinami
Honda jako by chtěla podělat úplně všechno, proti vlastním zákazníkům jde i svými omezovači rychlosti
před 5 hodinami
Ani nejrychlejší Porsche všech dob nedokáže odolat brutální ztrátě hodnoty, pokud je elektrické
před 6 hodinami
Tesla oficiálně odpískala hru na „udržitelnost”, je to významný signál pro celé odvětví
před 8 hodinami
To pravé nadělení? Tři moderní auta s motory V12 si to rozdala ve sprintu, jejich symfonie nejlíp zní bez turba
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
