Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Toyota svolává 7,4 milionu aut, Honda „jen” půl milionu. Hrozí požár od ovládání oken
10.10.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Japonské automobilky jsou sice známé svou spolehlivostí, to ale neznamená, že by se jim vyhýbaly problémy. Toyota s Hondou musí do servisu svolat 8 milionů vozů.
Toyota si zase jednou naběhla. Po masivní svolávací akci z let 2009 až 2010, kdy musela kvůli potvrzeným a několikrát i poněkud nejasným problémům s nežádoucí akcelerací svých modelů svolat kolem deseti milionů aut, tu máme další akci podobného typu a téměř i stejného rozsahu.
Tentokrát se zjistilo, že až u čtrnácti různých vozů můžou nastat problémy s vadnými spínači elektrického ovládání oken na straně řidiče. Vadná tlačítka se projevují zadrháváním nebo zasekáváním, případně pocitem, jakoby se lepily. Důvodem je podle všeho použití nesprávného maziva. Namísto vysokoteplotního fluorového lubrikantu se tam dostalo cosi, co může způsobit přehřívání, tání spínačů a v nejhorším případě i nějaký ten dým (nepochybně kvůli zkratu).
Podle mluvčího Toyoty Joichiho Tachikawy se svolávací akce týká 1,39 milionu automobilů prodaných v Evropě, konkrétně pak modelů Yaris (vyrobených mezi 1. 9. 2006 až 22. 12. 2008), Auris (14. 9. 2006 až 26. 12. 2008), Corolla (4. 10. 2006 až 18. 12. 2008) nebo RAV-4 (1. 9. 2006 až 2. 12. 2008), 2,47 milionu vozů dodaných zákazníkům ve Spojených státech (Scion, Camry, Tundra, Sequoia, Matrix nebo Highlander), až 1,4 milionu strojů čínských zákazníků a celkově by se mělo jednat až o 7,4 milionu osobních automobilů.
Majitelé aut by měli očekávat pozvánku do servisu koncem tohoto měsíce. Oprava proběhne samozřejmě v režii Toyoty, měla by zabrat přibližně hodinu a kromě inspekce spočívá v aplikaci správného maziva.
V tuto chvíli nemáme detailní informace, ale kvůli podobné závadě budou přizváni také majitelé některých modelů značky Honda. V tomto případě se jedná o 489 tisíc crossoverů CR-V (z toho 220 tisíc v Evropě) vyrobených v letech 2002 až 2006. Jejich panel osazený tlačítky ovládání oken má jakýsi problém s netěsností, takže déšť může způsobit zkrat, přehřívání a v horším případě i požár vozu.






U Toyoty má potíže až čtrnáct modelů, Honda svolává jeden
Zdroje: Autoweek.nl, Carscoop
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
před 4 hodinamiStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nejnovější články
Majiteli zánovního Volva za jízdy selhaly brzdy po aktualizaci software, který měl tento problém řešit. Vše natočil na video
před 2 hodinamiPři veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
před 3 hodinamiGaráž vydala poklad v podobě sotva jetého prvního elektromobilu Škody. Dnes zapomenutý propadák nevznikl ani ve 20 kusech
před 5 hodinamiVěříte Mercedesu byť jen slovo, když říká, že se jeho tragicky přijatá novinka prodává jako housky na krámě?
včeraFord upravil své levné velké SUV pro Čínu, aby ho nabídl po celém světě. Jeho skutečný původ skrývá
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva