Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
U Eterniti Motors chystají supersport: co okopírují tentokrát?
16.9.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Napraví společnost Eterniti Motors svou pověst vlastním supersportem? Zkušené hlavy ve vývojovém týmu by na to měly, budoucnost ale zatím zůstává zahalena v mlze.
Frankfurtská premiéra Eterniti mnoho slávy nové britské značce nepřinesla. Kromě nedostatku původní identity i estetiky stroje nazvaného Hemera se navíc zjistilo, že jméno bylo zcizeno francouzské manufaktuře vyrábějící repliky Porsche. Eterniti má ovšem v plánu několik dalších překvapení.
Kromě přípravy ještě většího SUV se třemi řadami sedadel firma zveřejnila pár nákresů supersportu s motorem uprostřed, který by měl konkurovat vozům jako Pagani Huayra nebo McLaren MP4-12C. Po menší blamáži s Hemerou se to možná jeví jako nepředstavitelná utopie, ale neměli bychom zapomínat, kdo sedí ve vývojovém oddělení EM.
Hlavním inženýrem je pořád Alastair Macqueen, člověk odpovědný za vývoj Jaguaru XJ220 - krátkou dobu nejrychlejšího produkčního automobilu na této planetě. Alastair ale vedl i veleúspěšné týmy Bentley a Jaguar, které zvítězili ve 24hodinovce Le Mans a proto bychom asi neměli za Eterniti Motors zatahovat oponu. Kromě toho je tu pořád i Johnny Herbert, bývalý pilot F1, jenž sice nepobral nijak velké množství vavřínů (za jedenáct let zvítězil pouze ve třech velkých cenách), ale jeho služby budou jistě nedocenitelné.
Navíc i Johny má jednu velmi příjemnou zkušenost se zatáčkami Mulsanne, Dunlop, Arnage nebo Indianapolis. V roce 1991 zvítězil na okruhu La Sarthe ve 24hodinovce Le Mans s Mazdou 787B a to měl proti sobě tři Jaguary Silk Cut týmu Tom Walkinshaw Racing a Mercedes-Benz C11 s posádkou Michael Schumacher, Karl Wendlinger, Fritz Kreutzpointner.
Takže existuje eventualita, že by si Eterniti Motors napravilo reputaci? Možné to je, ale pravděpodobnost, že se díváme pouze na překarosovaný McLaren nebo vůz podobného druhu, je přinejmenším stejně vysoká.



Supersport z vlastní zahrádky nebo jen další kopie?
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejnovější články
Číňané mají převzít zavírané továrny VW a rozjet v nich vlastní výrobu, nic jiného o úpadku Evropy neříká víc
včeraVýkonná elektrická Kia nepřestává ruinovat majitele, za roční auto se zanedbatelným nájezdem v aukci nikdo nedal ani polovinu původní ceny
včeraČíňané ukazují, že pořád dělají obchod, ne jen politiku. Dřív jen elektrická značka nabídne Evropanům spalovací auta, protože je chtějí
včeraNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včeraVW říká, že jeho spolupráce s Fordem je „velmi, velmi, velmi úspěšná”. Myslí těch 20 prodaných Capri v Česku za první kvartál?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva