Ultima Evolution protáhla svých 1 034 koní na prvním videu, jede přes 386 km/h

Britské kupé s výkonem přes tisíc koní a hmotností pod tisíc kilo zvládá stovku za pouhých 2,3 sekundy. A sáhnout můžete i po otevřené variantě.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Ultima Evolution protáhla svých 1 034 koní na prvním videu, jede přes 386 km/h

10.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Ultima Evolution protáhla svých 1 034 koní na prvním videu, jede přes 386 km/h

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Britské kupé s výkonem přes tisíc koní a hmotností pod tisíc kilo zvládá stovku za pouhých 2,3 sekundy. A sáhnout můžete i po otevřené variantě.

Novou Ultimu Evolution jsme si mohli představit již v dubnu. Nyní ovšem novinka britské malosériové automobilky míří do prodeje, což se značka snaží umocnit dynamickým videem. Na něm si přitom naplno můžeme vychutnat řev osmiválcového motoru LS z produkce Chevroletu. Ten je možné pořídit v patnácti výkonových úrovních, přičemž základ počítá s 350 koňmi. To sice není zrovna enormní výkon, kombinován však je s nadmíru působivou aerodynamikou a hlavně hmotností pouhých 930 kilogramů.

Nás ovšem více zajímá vrcholné provedení, které dostalo 1 034 koní a 1 246 Nm točivého momentu. S tak početným stádem se britské kupé zvládá rozjet z klidu na stovku (respektive na 96 km/h) za pouhé 2,3 sekundy, a to navzdory přítomnosti šestistupňové manuální převodovky od Porsche, pohonu zadních kol a hmotnosti zvýšené o dvacet kilo. Mimo to lze počítat s akcelerací z nuly na 160 km/h za 4,9 sekundy, nejvyšší tempo pak má překročit 386 kilometrů v hodině.

Kromě kupé nabízí Ultima rovněž otevřenou verzi, přesná jízdní dynamika však v jejím případě zveřejněna nebyla. Dá se však předpokládat, že lišit se bude jen nepatrně, pokud vůbec. U obou variant je přitom možné již v základu počítat s jednodílnými kovanými 18palcovými koly, která obouvají pneumatiky Michelin Pilot Sport 2 o rozměru 245/35 vpředu a 335/30 vzadu. Ve všech rozích je pak možné očekávat dvojité lichoběžníky a kotoučové brzdy, jejichž účinek lze nastavit.

Tím můžeme naše rekapitulační představení uzavřít, v případě ceny vrcholného britského supersportu s americkým motorem a německou převodovkou se budete muset obrátit přímo na výrobce. Nízká ovšem nebude, neboť základní verze s oněmi 350 koňmi vychází na 38 000 GBP (cca 1 416 000 Kč). V takovém případě ovšem nedostanete hotový vůz, nýbrž stavebnici.

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Živá témata na fóru

zobrazit vše