Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
V souboji nejlevnějších ostrých kombíku BMW a Audi museli do jednoho nacpat pět lidí, aby druhý držel krok
3.5.2023 | Petr Miler
Jsou to přímí soupeři, plně srovnatelná auta stejně orientovaných značek, a tak by bylo na místě očekávat vyrovnaný souboj. Na nic takového ale nedojde, BMW je o parník jinde. Také je ale o dost dražší.
Měl jsem možnost poznat obě tato auta v poslední době osobně, a tak mohu se vší odpovědností říci, že ať si vyberete kterékoli z nich, neuděláte chybu. Morálně starší Audi RS4 Avant je o něco obyčejnější, více každodenní vůz s citelně kvalitnějším interiérem. Novější BMW M3 Touring hraje do značné míry hru čtyř kruhů, zůstává ale stále tím agilnějším, zábavnějším vozem, který vám o něco více - v dobrém i zlém - dá znát, co se nachází pod koly vašeho vozu. Přesto jsou si obě tato auta charakterově blíž, než tomu kdy bylo v minulosti v případě srovnatelných modelů obou německých značek.
Charakter je ale jedna věc, rychlost druhá. Tu se rozhodl srovnat Mat Watson z Carwow, který proti sobě M3 a RS4 ve stejných karosářských verzích postavil na letišti. A byť v minulosti nezřídka platilo, že je to Audi, které je rychlejší v přímce, zatímco BMW se prosadí spíš na technické trati, tentokrát je situace přesně opačná. A to citelně.
On leccos naznačí už pohled do technických údajů. BMW je s 510 koňmi a 650 Nm o dost silnější, RS4 dává s 450 koňmi a 600 Nm najevo své morální stáří (je to 6 let starý vůz v závěru životního cyklu, M3 Touring je novinka). Zbytek je srovnatelný (pohon všech kol, 8stupňové automaty), jakkoli někoho může zaskočit, že M3 je ještě o metrák těžší (1 865 kg) než beztak těžká RS4 (1 745 kg). Poslední BMW jsou skutečně extrémně otylá.
Nakonec je to ale výkon, co rozhoduje, a tak M3 strčí soka z Ingolstadtu do kapsy. Ve zrychlení z místa na 400 metrů je o tolik lepší, že Mat musí do M3 postupně nastrkat pětici cestujících, aby RS4 vyhrála. To jsou další stovky kilo navrch. Na zbytek klání se podívejte sami, M3 je prostě dál. Ovšem také stojí o hodně víc - u nás přijde RS4 nejméně na 2 385 900 Kč, zatímco M3 Competition xDrive Touring nekoupíte pod 2 626 000 Kč. To je už také citelný rozdíl. Jak říkává v závěrech podobných článků kolega: Rozhodnutí, kterému dát přednost, je na vás, video níže je pouze jedním z vodítek.



RS4 Avant se vedle... Foto: Audi



...M3 Touring prostě nechytá. Také ale stojí o stovky tisíc korun míň. Foto: BMW
Zdroj: Carwow@YouTube
Bleskovky
 Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
 28.10.2025
 Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
 27.10.2025
 Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
 26.10.2025 (1)
Nové na MotoForum.cz
- Koho uvidíme 2026 v MS-Moto3? včera 16:00
- Týmy a jezdci WSBK 2026 včera 10:37
- Vyhazov manažera komplikuje Salačovu pozici 29.10.2025
- Jose Antonio Rueda může odletět domů 29.10.2025
- Pozitivní zpráva z Kuala Lumpur 29.10.2025
Nejnovější články
 Legendární „Sennova” Honda se skutečně vrátí i s motorem V6 bez turba a ručním řazením, má to jen jeden háček Legendární „Sennova” Honda se skutečně vrátí i s motorem V6 bez turba a ručním řazením, má to jen jeden háček
 před 11 hodinami
 Korejská Škoda Kamiq v bazarech láká nízkými cenami. Dost prostoru nabízí i s motory, které nové už nekoupíte Korejská Škoda Kamiq v bazarech láká nízkými cenami. Dost prostoru nabízí i s motory, které nové už nekoupíte
 včera
 Prodeje aut v Evropě dál táhnou spalovací motory. Má je 84 procent nových vozů, odbyt elektromobilů visí na 4 zemích Prodeje aut v Evropě dál táhnou spalovací motory. Má je 84 procent nových vozů, odbyt elektromobilů visí na 4 zemích
 včera
 Nová Mazda s Wankelem je zpátky, sází ale na kontroverzní techniku a snad ještě kontroverznější vzhled Nová Mazda s Wankelem je zpátky, sází ale na kontroverzní techniku a snad ještě kontroverznější vzhled
 včera
 Odvolaný šéf Stellantisu to s Teslou vidí bledě, do 10 let prý může jít definitivně ke dnu Odvolaný šéf Stellantisu to s Teslou vidí bledě, do 10 let prý může jít definitivně ke dnu
 včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
 tisková zpráva
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
 tisková zpráva
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
 tisková zpráva
- Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
 tisková zpráva
- OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
 tisková zpráva
- Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
 tisková zpráva
 

 
    
    
    
   
      
      
      
    
 RSS
 RSS Facebook
 Facebook Twitter
 Twitter