Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Vedení koncernu Volkswagen si již nepřeje žádné další akvizice, 12 značek prý stačí
21.8.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dozorčí rada firmy chce raději stabilizovat stávajících 12 značek koncernu, než nakupovat nové. Expanzi do Číny to ale nemá ovlivnit.
Až do loňského roku platilo jedno neochvějné pravidlo - co Volkswagen chce, to dostane. Šéf Fiatu Sergio Marchionne si však postavil hlavu, a tak Alfa Romeo i nadále zůstává v rukou Italů. Jinak je tomu v případě Ducati, které ještě nedávno spolupracovalo s Mercedesem. Či spíše s jeho sportovní divizí AMG. Začlenění výrobce motocyklů pod ochranná křídla VW Group je totiž poslední akvizicí koncernu.
Ani 12 značek - včetně Škody, Seatu, Lamborghini, Bentley nebo Bugatti - ale není Volkswagenu dost. Společnost proto hledá dalšího výrobce, jenž by jí pomohl k největším prodejům na světě. Podle dosavadních informací by se jím mohl stát malajsijský Proton, bývalý vlastník Lotusu. Jenže další akvizice kupodivu narazila u dozorčí rady.
Podle Bernda Osterloha, jednoho z dvaceti členů rady, by se „koncern měl zaměřit v prvé řadě na stabilizaci všech nakoupených značek“. A to jakékoliv další akvizice vylučuje, přestože Proton by mohl koncernu pomoci v jeho postupném rozšiřování na asijském trhu.
Velká expanze tak očividně bude ležet zejména na bedrech Wolfganga Dürheimera, bývalého šéfa Bentley a Bugatti, který nově povede vývoj u Audi. Právě značka se čtyřmi kruhy ve znaku má podle analýz v Číně největší potenciál. A to dokonce větší než v USA.
Je tedy možné, že Volkswagen již žádnou značku nenakoupí? Možné to je, ale nesázeli bychom na to. Stačí tedy počkat na výroční zprávy o rekordních prodejích a poté nabídnout Fiatu pořádný balík. I v Itálii totiž platí: nikdy neříkej nikdy.


Správní rada koncernu Volkswagen Group si již nepřeje žádné další akvizice. Místo toho má společnost stabilizovat stávající značky a expandovat na východ. I proto Wolfgang Dürheimer přechází z Bentley a Bugatti do Audi, které má v Číně velký potenciál.
Zdroj: Reuters
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslední sbohem: Pět ostrých kompaktů se spalovacími motory si to rozdalo ve sprintu, dva z nich hrají svou vlastní ligu
dnesBMW stvořilo nejrychlejší kombík Severní smyčky Nürburgingu, okruhem se prohnal jako černý přízrak
včeraMax Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
2.8.2025
Nejnovější články
Ojetá Škoda Fabia nestojí moc a levné jsou i její opravy. Navíc nabízí motory, o kterých se té současné ani nezdá
před 7 hodinamiNěmecké automobilky s brutálním propadem zisků čelí hororovému scénáři. Sami Němci shrnuli, co rozhodne o jejich osudu
před 9 hodinamiProdejce Fordu ztratil zábrany a řekl, proč byste systém start-stop měli vypnout před každou jízdou
před 10 hodinamiDva podvodníci obrali důvěřivce o 1,2 miliardy Kč s pomocí nejlepších aut planety. Spadla ale klec a teď jdou do o dražby
dnesJak hluboko lze klesnout? Mercedes začal odhalovat nové GLC a tahle absurdita je jeho maska
dnes
Živá témata na fóru
- Mercedes - auto pro masy 08.05. 20:38 - řidičBOB
- Octavia Scout 1.8TSi, 2010, 260kkm 08.05. 15:14 - pavproch
- Rychlodotazy 08.05. 14:59 - řidičBOB
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 08.05. 09:07 - řidičBOB
- Politický koutek 08.04. 19:59 - M.Z.
- Onboard videa 08.04. 19:44 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 08.04. 18:16 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 08.04. 15:36 - jerry