Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Vedení koncernu Volkswagen si již nepřeje žádné další akvizice, 12 značek prý stačí
21.8.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dozorčí rada firmy chce raději stabilizovat stávajících 12 značek koncernu, než nakupovat nové. Expanzi do Číny to ale nemá ovlivnit.
Až do loňského roku platilo jedno neochvějné pravidlo - co Volkswagen chce, to dostane. Šéf Fiatu Sergio Marchionne si však postavil hlavu, a tak Alfa Romeo i nadále zůstává v rukou Italů. Jinak je tomu v případě Ducati, které ještě nedávno spolupracovalo s Mercedesem. Či spíše s jeho sportovní divizí AMG. Začlenění výrobce motocyklů pod ochranná křídla VW Group je totiž poslední akvizicí koncernu.
Ani 12 značek - včetně Škody, Seatu, Lamborghini, Bentley nebo Bugatti - ale není Volkswagenu dost. Společnost proto hledá dalšího výrobce, jenž by jí pomohl k největším prodejům na světě. Podle dosavadních informací by se jím mohl stát malajsijský Proton, bývalý vlastník Lotusu. Jenže další akvizice kupodivu narazila u dozorčí rady.
Podle Bernda Osterloha, jednoho z dvaceti členů rady, by se „koncern měl zaměřit v prvé řadě na stabilizaci všech nakoupených značek“. A to jakékoliv další akvizice vylučuje, přestože Proton by mohl koncernu pomoci v jeho postupném rozšiřování na asijském trhu.
Velká expanze tak očividně bude ležet zejména na bedrech Wolfganga Dürheimera, bývalého šéfa Bentley a Bugatti, který nově povede vývoj u Audi. Právě značka se čtyřmi kruhy ve znaku má podle analýz v Číně největší potenciál. A to dokonce větší než v USA.
Je tedy možné, že Volkswagen již žádnou značku nenakoupí? Možné to je, ale nesázeli bychom na to. Stačí tedy počkat na výroční zprávy o rekordních prodejích a poté nabídnout Fiatu pořádný balík. I v Itálii totiž platí: nikdy neříkej nikdy.


Správní rada koncernu Volkswagen Group si již nepřeje žádné další akvizice. Místo toho má společnost stabilizovat stávající značky a expandovat na východ. I proto Wolfgang Dürheimer přechází z Bentley a Bugatti do Audi, které má v Číně velký potenciál.
Zdroj: Reuters
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Jediný déšť proměnil parkovací garáž v jezero, naráz zničil přes 270 i vzácných a cenných aut
22.9.2025Požár kamionu převážejícího supersporty pohřbil auta za víc jak 30 milionů, z většiny nezbylo vůbec nic
21.9.2025Řidič s ukradeným autem skočil přes zvedací most, aby unikl policii. Nikdo z policistů si to netroufl napodobit
20.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Čínské řešení mající zabránit ničivým následkům požárů baterií elektromobilů při nehodách je stejně směšné jako absurdní
před hodinouJako James Bond z Lidlu: K mání je daleko nejlevnější Aston Martin Vantage s manuálem. Vypadá skvěle, v životě se ale neflákal
před 3 hodinamiČínský soupeř Škody Octavia se ukázal v nové generaci. Na ještě větší auto za 250 tisíc Kč působí až magicky krásně
před 4 hodinamiNadšenci uvěřili snu Elona Muska o schopnosti Tesly přejet USA napříč na autopilot a zkusili to. Auto po 100 km nabouralo
před 6 hodinamiMercedes chtěl prodávat už jen bohatým, teď to zase ruší. Chystá náhradu už odpískané třídy A
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva