Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Vedení koncernu Volkswagen si již nepřeje žádné další akvizice, 12 značek prý stačí
21.8.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dozorčí rada firmy chce raději stabilizovat stávajících 12 značek koncernu, než nakupovat nové. Expanzi do Číny to ale nemá ovlivnit.
Až do loňského roku platilo jedno neochvějné pravidlo - co Volkswagen chce, to dostane. Šéf Fiatu Sergio Marchionne si však postavil hlavu, a tak Alfa Romeo i nadále zůstává v rukou Italů. Jinak je tomu v případě Ducati, které ještě nedávno spolupracovalo s Mercedesem. Či spíše s jeho sportovní divizí AMG. Začlenění výrobce motocyklů pod ochranná křídla VW Group je totiž poslední akvizicí koncernu.
Ani 12 značek - včetně Škody, Seatu, Lamborghini, Bentley nebo Bugatti - ale není Volkswagenu dost. Společnost proto hledá dalšího výrobce, jenž by jí pomohl k největším prodejům na světě. Podle dosavadních informací by se jím mohl stát malajsijský Proton, bývalý vlastník Lotusu. Jenže další akvizice kupodivu narazila u dozorčí rady.
Podle Bernda Osterloha, jednoho z dvaceti členů rady, by se „koncern měl zaměřit v prvé řadě na stabilizaci všech nakoupených značek“. A to jakékoliv další akvizice vylučuje, přestože Proton by mohl koncernu pomoci v jeho postupném rozšiřování na asijském trhu.
Velká expanze tak očividně bude ležet zejména na bedrech Wolfganga Dürheimera, bývalého šéfa Bentley a Bugatti, který nově povede vývoj u Audi. Právě značka se čtyřmi kruhy ve znaku má podle analýz v Číně největší potenciál. A to dokonce větší než v USA.
Je tedy možné, že Volkswagen již žádnou značku nenakoupí? Možné to je, ale nesázeli bychom na to. Stačí tedy počkat na výroční zprávy o rekordních prodejích a poté nabídnout Fiatu pořádný balík. I v Itálii totiž platí: nikdy neříkej nikdy.

Správní rada koncernu Volkswagen Group si již nepřeje žádné další akvizice. Místo toho má společnost stabilizovat stávající značky a expandovat na východ. I proto Wolfgang Dürheimer přechází z Bentley a Bugatti do Audi, které má v Číně velký potenciál.
Zdroj: Reuters
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
dnes
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejnovější články
Bývalý hokejista si jako první převzal nové nejrychlejší civilní letadlo světa od dob Concordu, překoná i rychlost zvuku
před 9 hodinami
V dalším „zeleném království” zjistili, že silnice se samy neopraví, majitelé elektromobilů budou platit za každý ujetý km
před 10 hodinami
Britové montují do lehounké malé Mazdy 380koňový motor V6, výsledkem bude levné auto schopné pokořit i supersporty
dnes
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
dnes
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
