Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Vencer Sarthe 2013: produkční verze holandského sporťáku dorazí na Top Marques
22.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
I v sérii nabídne dvoumístný karbonový vůz 510 koní. Stovku tak nadále hodlá pokořit za 3,8 sekundy, rozjet se umí až na 326 km/h.
O zcela nové (a tím pádem víceméně neznámé) automobilce jsme se dnes již jednou zmiňovali. Oproti italské značce Icona je však holandská společnost Roberta Cobbena o poznání dále. Příští měsíc totiž neodhalí jen tak nějaký koncept, ale rovnou produkční verzi svého vlastního modelu Vencer Sarthe. Hliněnou studii, s jakou se Italové ukážou za pár týdnů v Šanghaji, se přitom nizozemská firma rozhodla rovnou přeskočit, reálnému vozu totiž předcházely pouze počítačové návrhy, o jejichž existenci jsme informovali loni v květnu.
Co se technických parametrů týče, nic za těch uplynulých deset měsíců, pokud přeskočíme posun od návrhů k hotovému autu, nezměnilo. Na délku, šířku a výšku tak vůz nadále měří 4 515, 1 984 a 1 190 milimetrů. Nezměněn zůstal také rozvor 2 791 mm i hmotnost 1 390 kg, identické je rovněž naladění osmiválcové pohonné jednotky na 510 koní a 650 Nm. Nepřekvapí proto, že stovky by měl Vencer Sarthe dosáhnout za loni ohlášených 3,8 sekundy a nejvyšší rychlost stále činí 326 km/h.
Můžeme tedy vlastně na dubnové akci Top Marques očekávat něco nového? Po mechanické stránce nikoliv, po té vizuální ale Holanďané slibují výrazný odklon od loňské verze. V rámci použitých materiálů by ale nadále měl prim hrát karbon, uvnitř pak nebude chybět kožené čalounění nebo rozměrný displej z tekutých krystalů.



Produkční verze holandského sporťáku Vencer Sarthe se představí příští měsíc v Monaku
V této podobě se Vencer Sarthe představil loni v květnu. Tehdy však existoval pouze ve formě počítačových návrhů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslední sbohem: Pět ostrých kompaktů se spalovacími motory si to rozdalo ve sprintu, dva z nich hrají svou vlastní ligu
před 7 hodinamiBMW stvořilo nejrychlejší kombík Severní smyčky Nürburgingu, okruhem se prohnal jako černý přízrak
včeraMax Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
2.8.2025
Nové na MotoForum.cz
- Oznámení IRRC se na mnoha místech setkává s nepochopením včera 20:00
- Oficiálně Moto2: MSi Racing se loučí s Ericem Fernandezem a představuje Unaie Orradreho včera 15:03
- Bez hvězd: Mistrovství světa superbiků hrozí vykrvácením včera 11:00
- WorldSSP Balaton Park, 3. den: Historická neděle pro Dánsko včera 10:25
- 8h Suzuka vyhrála favorizovaná dvojice Hondy, YART out 3.8.2025
Nejčtenější články
Porsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
5.7.2025Až komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
5.7.2025Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
5.7.2025Vědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
6.7.2025Dnes neuvěřitelný VW z dob, kdy jste si u Němců mohli poručit skoro cokoli, je k mání stále nejetý. Nikdo ani nezašpinil jeho spodek
6.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva