Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Volkswagen chce do čtyř let nabízet pouze přeplňované motory
18.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Už jen tři pohonné jednotky Volkswagenu užívají atmosférické plnění. S tím je ale konec. K obdobnému kroku se navíc připravuje i Ford.
Pokud jste si v poslední době procházeli nabídku Volkswagenu, pak jste si možná všimli, že atmosférickou pohonnou jednotku aby člověk pohledal. Německá značka je zkrátka a dobře nejzásadnějším propagátorem downsizingu, během kterého chybějící objem nahrazuje přítomností turbodmychadla nebo kompresoru. Či případně obojího. Pár „posledních Mohykánů“ však stále ještě existuje - jmenovitě jde o 2,5litrový pětiválec a dva šestiválce. I ty však mají krátce před funusem.
Podle Marka Trahana, výkonného viceprezidenta Volkswagenu pro kvalitu, by totiž do tří nebo maximálně čtyř let měly být všechny tyto agregáty nahrazeny přeplňovanými motory. Dá se tedy počítat s tím, že třeba takový 3,6litrový šestiválec je možné pod kapotu Volkswagenu Passat nebo Škody Superb objednat naposledy.
VW Group však není jedinou automobilkou, která takto smýšlí. Obdobně se totiž vyjadřuje také Joe Bakaj, viceprezident Fordu pro pohonné jednotky. Ten ovšem existenci atmosférických motorů plně nevylučuje. Podle něj je modrý ovál do budoucna zachová, ovšem pouze ve spřažení s elektromotory. Jinak ovšem budou klasické spalovací jednotky rovněž doplněny turbem či „šnekem“.
Potvrzen je tím i odchod motoru 1,2 HTP, o kterém jsme se zmiňovali nedávno. Ten bude v nabídce zřejmé nahrazen novým tříválcem 1,0 TSI, ten je ovšem již vybaven přeplňovaním. Tedy koncepcí, jaká jde stávajícímu plánu Volkswagenu k duhu.



S 3,6litrovým atmosférickým šestiválcem je amen. Volkswagen totiž do čtyř let všechny agregáty spojí s turbem nebo kompresorem
Zdroj: Detroit News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nejnovější články
Němci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
před 11 hodinamiJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
včeraSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
včeraLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva