Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Volkswagen chce do čtyř let nabízet pouze přeplňované motory
18.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Už jen tři pohonné jednotky Volkswagenu užívají atmosférické plnění. S tím je ale konec. K obdobnému kroku se navíc připravuje i Ford.
Pokud jste si v poslední době procházeli nabídku Volkswagenu, pak jste si možná všimli, že atmosférickou pohonnou jednotku aby člověk pohledal. Německá značka je zkrátka a dobře nejzásadnějším propagátorem downsizingu, během kterého chybějící objem nahrazuje přítomností turbodmychadla nebo kompresoru. Či případně obojího. Pár „posledních Mohykánů“ však stále ještě existuje - jmenovitě jde o 2,5litrový pětiválec a dva šestiválce. I ty však mají krátce před funusem.
Podle Marka Trahana, výkonného viceprezidenta Volkswagenu pro kvalitu, by totiž do tří nebo maximálně čtyř let měly být všechny tyto agregáty nahrazeny přeplňovanými motory. Dá se tedy počítat s tím, že třeba takový 3,6litrový šestiválec je možné pod kapotu Volkswagenu Passat nebo Škody Superb objednat naposledy.
VW Group však není jedinou automobilkou, která takto smýšlí. Obdobně se totiž vyjadřuje také Joe Bakaj, viceprezident Fordu pro pohonné jednotky. Ten ovšem existenci atmosférických motorů plně nevylučuje. Podle něj je modrý ovál do budoucna zachová, ovšem pouze ve spřažení s elektromotory. Jinak ovšem budou klasické spalovací jednotky rovněž doplněny turbem či „šnekem“.
Potvrzen je tím i odchod motoru 1,2 HTP, o kterém jsme se zmiňovali nedávno. Ten bude v nabídce zřejmé nahrazen novým tříválcem 1,0 TSI, ten je ovšem již vybaven přeplňovaním. Tedy koncepcí, jaká jde stávajícímu plánu Volkswagenu k duhu.



S 3,6litrovým atmosférickým šestiválcem je amen. Volkswagen totiž do čtyř let všechny agregáty spojí s turbem nebo kompresorem
Zdroj: Detroit News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
před 9 hodinamiBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejčtenější články
Číňané zkusí na západě prorazit s drsně vyhlížejícím SUV plným luxusu s motorem V8, z jeho ceny se soupeřům protočí panenky
4.6.2025Proč VW nedováží do Evropy svá levná auta z Číny? Odpovědi šéfa se leda zasmějete, bez uzardění lakuje
5.6.2025Obří loď se 746 elektrickými auty na palubě vzplála uprostřed oceánu, teď jen bezvládně čeká na svou poslední hodinu
5.6.2025Nové stolní hodiny Bugatti stojí samy o sobě víc než spousta výjimečných sporťáků, je to přitom kýč jako hrom
5.6.2025VW se rychle zbavil 20 tisíc zaměstnanců, další čekají omezení. Litovat nemusí, na cestu dostávají pohádkové peníze
5.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva