Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Zvoní hrana 1,2 HTP? Rapid Spaceback jde v Německu do prodeje bez něj
13.9.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Nová Škoda Rapid Spaceback u našich západních sousedů nemá v nabídce tříválcový motor. Nedivili bychom se, kdyby to byl začátek jeho konce.
Život bývá plný paradoxů. Zatímco z kroků mnohých automobilek, někdy i těch prestižních, se zdá, že motory tříválcové koncepce jsou jasnou budoucností a česká Škoda mnohem dřívějším stvořením tříválce 1,2 HTP předběhla dobu, její poslední krok naznačuje, že se spíše vydala na scestí. Nebo je to možná trochu jinak - na scestí se s tříválcovými motory vydávají bez výjimky všichni, jen Škoda ale zatím stihla přijít na to, že optimální cesta vede jinudy.
Nasazení jednotky HTP do i modelu Rapid tedy nic takového nenaznačovalo, jenže jeho „cenová diskriminace”, kdy je jen nepatrně levnější než slabší verze v jakémkoli myslitelném ohledu zásadně lepšího čtyřválce 1,2 TSI 85, naznačovala cosi o nezájmu automobilky takový motor přinejmenším v tomto modelu prodávat. Nyní se nám dostal do rukou rukou německý ceník Rapidu Spaceback a ten podobné pocity jen podtrhuje.
O samotné ceny tady pochopitelně, kolik tato novinka stojí v České republice už velmi dobře víme a včera jsme vám naservírovali i její webový konfigurátor. Základem nabídky u nás je nadále tříválec 1,2 MPI, což není nic jiného, než „legendární” agregát HTP, označený jinými písmeny. Německý ceník však startuje motorem 1,2 TSI, tedy přeplňovaným čtyřválcem, jehož slabší verze má 85 koní a 160 Nm. Zároveň to není jen nějaké omezení v úvodu prodeje, pro Rapid Spaceback se podle avíza německého zastoupení s tříválcem už vůbec nepočítá.
Ve standardním Rapidu, tedy liftbacku, přitom tříválec v nabídce na západ od našich hranic byl a je a napadá nás tedy jediný důvod, proč už do Spacebacku nemíří - nikdo ho nekupuje. Ono se ostatně není se co divit, slabší 1,2 TSI je o 10 koní silnější než HTP, má podstatně plošší výkonovou křivku a tedy příjemnější uživatelský projev, je tišší a dokonce má i nižší normovanou spotřebu. Tady prostě není jediný důvod, proč chtít třívalec.
Že by cena? O té už jsme mluvili. U nás je mezi oběma nejslabšími motory cenový rozdíl jen 10 tisíc Kč a docela rádi bychom se potkali s někým, kdo kvůli této úspoře zvolil o tolik horší řešení. V Německu je rozdíl větší, 1 100 Eur (tedy asi 27 tisíc Kč), přesto ani to nestačilo na to, aby po tříválci někdo toužil. A ve Spacebacku už prostě k mání není.
Právě absence tohoto motoru na některých trzích dává tušit, že se s ním v budoucnu možná rozloučíme i u nás, pro škodovku už evidentně nejde o součást její výkladní skříně nejvyšší kategorie. Možná skončí jen v Rapidu a možná si příští rok ani nenajde cestu do nové Fabie. Nedá se ale říci, že by nám to nějak vadilo, žádný tříválec se se srovnatelně dobře udělaným čtyřválcem nikdy nebude moci rovnat...
Němci se v Rapidu Spaceback budou muset obejít bez tříválcového zážehového motoru, trochu jim to závidíme
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Otylý elektrický hot hatch Hyundai ukázal na okruhu svou nesmyslnost. Vydrží tři kola, pak můžete hodiny nabíjet
před 5 hodinami - Legendární závodní Peugeot předvedl jekot svého motoru V10, vaše uši se budou tetelit blahem
včera - Policisté se pochlubili novým služebním Rolls-Roycem, od lidí teď schytávají ránu za ranou
12.5.2024
Nejnovější články
- Majitelé Tesel Model 3 a Y mají novou noční můru. Kód BMS_a079 říká, že s baterií je amen a musí se vyměnit
před hodinou - BMW poprvé ukázalo novou M5 na rozmazaných záběrech. Nevypadá zle, bude ale extrémně těžké
před 2 hodinami - Film Brada Pitta o Formuli 1 měl stát už skoro 7 miliard a být tím nejdražším v historii, může jít o totální komerční fiasko
před 4 hodinami - Otylý elektrický hot hatch Hyundai ukázal na okruhu svou nesmyslnost. Vydrží tři kola, pak můžete hodiny nabíjet
před 5 hodinami - Šéf vývoje Ferrari říká, že nemá ani pomyšlení na to, aby motorům V12 dal turbo, sítem EU je protáhne i bez něj
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva