Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Volkswagen Milano Taxi Concept: zelená drožka
22.4.2010 | Roman Kalina | Přidat příspěvek
Volkswagen přivezl na veletrh užitkových automobilů do Hannoveru studii elektromobilu určeného pro taxislužbu s názvem „Milano Taxi“. V souvislosti s tím představitelé automobilky ohlásili zahájení výroby vozidla na elektrický pohon na rok 2013.
I když to nebylo oficiálně prezentováno, na první pohled je jasné, že se jedná o mini MPV z připravované řady Up!. Ale o to v tomto případě ani nejde. Prvním klíčovým aspektem tohoto prototypu jsou totiž možnosti elektromotorem poháněného automobilu s nulovými přímými emisemi v městském provozu, druhým pak samotná studie individuální přepravy osob po městě v budoucnosti.
Výhodou konceptu Up! je dlouhý rozvor s koly umístěnými v rozích karoserie a extrémně krátkými převisy, což zajíšťuje velký vnitřní prostor, dobrou manévrovatelnost a kompaktní rozměry. Zájímavě byla vyřešena absence zavazadlového prostoru, který je v tomto případě přímo integrován do prostoru pro předního spolujezdce, kde chybí sedadlo i dveře. Automobil má totiž jen dvoje boční dveře. Řidičovy (menší) se otevírají klasicky, u spolujezdce chybí a zákazníci sedící na třímístné lavici mají do interiéru přístup pouze přes široké posuvné dveře na pravé straně u chodníku. Aby se dovnitř nastupovalo co nejpříjemněji, zasahují dveře hluboko do střechy, což při celkové výšce 160 cm znamená opravdu snadné nastupování i pro poměrně urostlé jedince.
Na zadní lavici je pak prostor jako v prodloužené verzi luxusního sedanu. Za řidičem totiž zbývá pro nohy zákazníka 120 mm, za zavazadlovým prostorem místo sedadla spolujezdce si nohy můžete dokonce pohodlně natáhnout. Dost prostoru zbývá i nad hlavami. Zákazníci v tomto taxi najdou speciální dotykovou obrazovku a terminál, kde se mohou informovat o stavu „taxametru“ a zároveň zjišťovat nejrůznější informace ze všech možných oborů z hlediska turistiky, ubytování, obchodů či kulturních akcí nebo si pouze mohou najít navigační data o trase, její délce a času příjezdu do cíle. Prostřednictvím této obrazovky ale také mohou ovládat nastavení klimatizace pro zadní sedadla, na terminálu pak platit pomocí platební karty. Stejný monitor má k dispozici i řidič, ale ten si na něm může navíc vyvolat informace o stavu akumulátoru a měnit nejrůznější nastavení dalších funkcí vozidla. Řidič tohoto taxi je oddělen od zákazníka i od zavazdlového prostoru příčkou a jeho sedadlo je navrženo s ohledem na skutečnost, že v něm stráví skoro celou pracovbí dobu.
Milano Taxi pohání elektrický motor o špičkovém výkonu 85 kW (trvalý výkon 50 kW), jemuž dodává energii lithium-iontový akumulátor uložený pod podlahou. Díky solidní kapacitě baterie (45 kWh) a nízké hmotnosti vozidla (1500 Kg) bude možné ujet na jedno nabítí až 300 km, což s ohledem na městský provoz není vůbec málo. Milano taxi přitom vyvine nejvyšší rychlost 120 km/h. Akumulátory lze nabít na 80 procent jejich kapacity během jedné hodiny.
Není to náhodou, že studie tohoto volkswagenu je zaměřena na taxislužbu, neboť automobilka z Wolfsburgu patří mezi nejúspěšnější výrobce vozidel taxi na světě. Dokonce i v New Yorku se objevují první žluté volkswageny. Zbarvení studie z Hannoveru je pro změnu poctou módní metropoli Milánu, kde svého času jezdily vozy taxislužby vyvedené právě v těchto odstínech. Budoucnost tohoto konceptu ukáže až čas...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Otylý elektrický hot hatch Hyundai ukázal na okruhu svou nesmyslnost. Vydrží tři kola, pak můžete hodiny nabíjet
včera - Legendární závodní Peugeot předvedl jekot svého motoru V10, vaše uši se budou tetelit blahem
14.5.2024 - Policisté se pochlubili novým služebním Rolls-Roycem, od lidí teď schytávají ránu za ranou
12.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Oruga Unitrack: první elektrický monotrack včera 11:04
- Kde pojede Marc Marquez 2025? včera 10:00
- Dorna řeší vzniklé zmatky v Indii a v Kazachstánu 14.5.2024
- Smrtelná havárie v Hengelu 14.5.2024
- Zanáška míří do Hořic s respektem i odhodláním 14.5.2024
Nejnovější články
- Elektromobily jsou provozně jasně nejdražší auta, říká rozsáhlá studie ADACu, dojíždí na stále opomíjený faktor
před 2 hodinami - Úplně poslední VW Golf s dieselem bez turba se pořád dá koupit hezký, je neuvěřitelné, že vůbec vznikl
včera - Rusové říkají, že inovovaná Putinova limuzína má lepší světla než Mercedes třídy S, obešli patent Helly
včera - Faceliftu se dočkal i levnější Leon s logem Seatu, zamával v prvé řadě problematickému motoru
včera - Majitelé Tesel Model 3 a Y mají novou noční můru. Kód BMS_a079 říká, že s baterií je amen a musí se vyměnit
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 05.16. 07:23 - HondaMan
- Lampárna (stěžovatelna) 05.16. 07:21 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.16. 05:54 - Stepan
- Škoda Auto obecně 05.15. 22:57 - mattonecz
- S větrem ve vlasech.... 05.15. 18:24 - pavproch
- Odjezd z křižovatky po padnutí červené 05.15. 17:21 - petr_riha
- Sada na opravu pneu zkušenosti 05.15. 14:18 - Mario777
- BMW Divize 05.15. 12:14 - pavproch