Volkswagen Milano Taxi Concept: zelená drožka

Volkswagen přivezl na veletrh užitkových automobilů do Hannoveru studii elektromobilu určeného pro taxislužbu s názvem „Milano Taxi“. V souvislosti s tím představitelé automobilky ohlásili zahájení výroby vozidla na elektrický pohon na rok 2013.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Volkswagen Milano Taxi Concept: zelená drožka

22.4.2010 | Roman Kalina | Přidat příspěvek

Volkswagen Milano Taxi Concept: zelená drožka

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Volkswagen přivezl na veletrh užitkových automobilů do Hannoveru studii elektromobilu určeného pro taxislužbu s názvem „Milano Taxi“. V souvislosti s tím představitelé automobilky ohlásili zahájení výroby vozidla na elektrický pohon na rok 2013.

I když to nebylo oficiálně prezentováno, na první pohled je jasné, že se jedná o mini MPV z připravované řady Up!. Ale o to v tomto případě ani nejde. Prvním klíčovým aspektem tohoto prototypu jsou totiž možnosti elektromotorem poháněného automobilu s nulovými přímými emisemi v městském provozu, druhým pak samotná studie individuální přepravy osob po městě v budoucnosti.

Výhodou konceptu Up! je dlouhý rozvor s koly umístěnými v rozích karoserie a extrémně krátkými převisy, což zajíšťuje velký vnitřní prostor, dobrou manévrovatelnost a kompaktní rozměry. Zájímavě byla vyřešena absence zavazadlového prostoru, který je v tomto případě přímo integrován do prostoru pro předního spolujezdce, kde chybí sedadlo i dveře. Automobil má totiž jen dvoje boční dveře. Řidičovy (menší) se otevírají klasicky, u spolujezdce chybí a zákazníci sedící na třímístné lavici mají do interiéru přístup pouze přes široké posuvné dveře na pravé straně u chodníku. Aby se dovnitř nastupovalo co nejpříjemněji, zasahují dveře hluboko do střechy, což při celkové výšce 160 cm znamená opravdu snadné nastupování i pro poměrně urostlé jedince.

Na zadní lavici je pak prostor jako v prodloužené verzi luxusního sedanu. Za řidičem totiž zbývá pro nohy zákazníka 120 mm, za zavazadlovým prostorem místo sedadla spolujezdce si nohy můžete dokonce pohodlně natáhnout. Dost prostoru zbývá i nad hlavami. Zákazníci v tomto taxi najdou speciální dotykovou obrazovku a terminál, kde se mohou informovat o stavu „taxametru“ a zároveň zjišťovat nejrůznější informace ze všech možných oborů z hlediska turistiky, ubytování, obchodů či kulturních akcí nebo si pouze mohou najít navigační data o trase, její délce a času příjezdu do cíle. Prostřednictvím této obrazovky ale také mohou ovládat nastavení klimatizace pro zadní sedadla, na terminálu pak platit pomocí platební karty. Stejný monitor má k dispozici i řidič, ale ten si na něm může navíc vyvolat informace o stavu akumulátoru a měnit nejrůznější nastavení dalších funkcí vozidla. Řidič tohoto taxi je oddělen od zákazníka i od zavazdlového prostoru příčkou a jeho sedadlo je navrženo s ohledem na skutečnost, že v něm stráví skoro celou pracovbí dobu.

Milano Taxi pohání elektrický motor o špičkovém výkonu 85 kW (trvalý výkon 50 kW), jemuž dodává energii lithium-iontový akumulátor uložený pod podlahou. Díky solidní kapacitě baterie (45 kWh) a nízké hmotnosti vozidla (1500 Kg) bude možné ujet na jedno nabítí až 300 km, což s ohledem na městský provoz není vůbec málo. Milano taxi přitom vyvine nejvyšší rychlost 120 km/h. Akumulátory lze nabít na 80 procent jejich kapacity během jedné hodiny.

Není to náhodou, že studie tohoto volkswagenu je zaměřena na taxislužbu, neboť automobilka z Wolfsburgu patří mezi nejúspěšnější výrobce vozidel taxi na světě. Dokonce i v New Yorku se objevují první žluté volkswageny. Zbarvení studie z Hannoveru je pro změnu poctou módní metropoli Milánu, kde svého času jezdily vozy taxislužby vyvedené právě v těchto odstínech. Budoucnost tohoto konceptu ukáže až čas...


Volkswagen Milano Taxi Concept: zelená drožka - 1 - VW-Milano_Taxi_7Volkswagen Milano Taxi Concept: zelená drožka - 2 - VW-Milano_Taxi_8Volkswagen Milano Taxi Concept: zelená drožka - 3 - VW-Milano_Taxi_9Volkswagen Milano Taxi Concept: zelená drožka - 4 - VW-Milano_Taxi_10Volkswagen Milano Taxi Concept: zelená drožka - 5 - VW-Milano_Taxi_11Volkswagen Milano Taxi Concept: zelená drožka - 6 - VW-Milano_Taxi_13Volkswagen Milano Taxi Concept: zelená drožka - 7 - VW-Milano_Taxi_15Volkswagen Milano Taxi Concept: zelená drožka - 8 - VW-Milano_Taxi_2Volkswagen Milano Taxi Concept: zelená drožka - 9 - VW-Milano_Taxi_3Volkswagen Milano Taxi Concept: zelená drožka - 10 - VW-Milano_Taxi_4Volkswagen Milano Taxi Concept: zelená drožka - 11 - VW-Milano_Taxi_5Volkswagen Milano Taxi Concept: zelená drožka - 12 - VW-Milano_Taxi_1

Roman Kalina

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše