Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Rusové říkají, že inovovaná Putinova limuzína má lepší světla než Mercedes třídy S, obešli patent Helly
15.5.2024 | Petr Prokopec
Světla drahých německých limuzín platí dlouhodobě za absolutní světovou špičku a nezdá se být možné, že by zrovna Rusové v této době nabídli něco lepšího. Ale vypadá to, že skutečně uspěli.
Na mou rodinnou Kiu Cee'd SW nedám dopustit, ostatně poměrně spolehlivě slouží už více než deset let. Neznamená to nicméně, že jsem slepý a nevidím nedostatky, které má druhá generace korejského kombíku na kontě. Asi největším problémem jsou čelní světla, která již byla osazena řadou diod zajišťujících denní svícení. Nicméně zrovna LEDky mi odešly dříve než standardní žárovky. A protože si auto servisuji převážně sám, proklamovaná sedmiletá záruka v mém případě dávno neplatí.
Korejci onu řadu diod napevno zasadili do plastového krytu světel, pročež je jednoduše nelze vyměnit, místo toho je třeba sáhnout po celém novém světlometu. To ovšem není levná záležitost, pročež jsem odkázán na klasické svícení. Během těch let jsem si na to už zvyknul, přesto však občas se špetkou závisti koukám na ostatní auta v provozu, která se funkčními LEDkami mohou dál chlubit. Povětšinou jde přitom o německou produkci, i ta má ale prý blednout vedle té ruské.
Institut NAMI totiž nedávno přišel s inovovaným Aurusem Senat, tedy známou Putinovou chloubou, která se mimo jiné pyšní zcela novými čelními světly. A podle Rusů jsou na vyšší úrovni, než jsou světla Mercedesu třídy S nebo Audi A8. Prémiová německá konkurence používá lampy značky Hella, kde LEDky mají duální funkci - jednak slouží jako obrysová světla, jednak jako směrová. Problémem však je, že když selže jeden okruh, nefunguje ani ten druhý.
Světla Aurusu jsou rovněž duálního charakteru a vychází z patentovaného řešení Helly, v jednom podstatném bodě jej ale obchází - NAMI u nich poskládal oba okruhy na střídačku. To znamená, že pokud selže jeden, ten druhý zůstává plně funkční. Jde o velmi jednoduchý a vlastně geniální nápad, načež je třeba se ptát, proč s tím už dřív nepřišel někdo jiný. Snad by mě ani nepřekvapilo, kdyby šlo o záměr, neboť dnes jsou světla skutečně velmi drahá a nikdo rozumný nechce, aby jejich opravy musel platit ze svého. Dodržování pravidelných servisních intervalů je pak nezbytné.
To je pro servisy přes ně i pro automobilky zaručený nemalý příjem navíc, ve kterém se náklady na občasnou výměnu lamp za nové snadno ztratí, jakkoli o efektivním nakládání se zdroji v takové chvíli pochopitelně nemůže být ani řeč. Přesto to do dnešní doby zapadá - dlouhověkost produktů se už nenosí, místo toho není neobvyklé, když vám ten který výrobek odejde pár dnů poté, co skončí tovární garance. Není to žádná konspirace, optimalizace nákladů míří tím směrem a když se s tím dají spojit i nějaké příjmy navíc.
![Rusové říkají, že inovovaná Putinova limuzína má lepší světla než Mercedes třídy S, obešli patent Helly - 1 - Aurus Senat 2024 facelift oficialni prvni 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Rusové říkají, že inovovaná Putinova limuzína má lepší světla než Mercedes třídy S, obešli patent Helly - 2 - Aurus Senat 2024 facelift oficialni prvni 04](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Rusové říkají, že inovovaná Putinova limuzína má lepší světla než Mercedes třídy S, obešli patent Helly - 3 - Aurus Senat 2024 facelift oficialni prvni 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Rusové říkají, že inovovaná Putinova limuzína má lepší světla než Mercedes třídy S, obešli patent Helly - 4 - Aurus Senat 2024 facelift oficialni prvni 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Rusové říkají, že inovovaná Putinova limuzína má lepší světla než Mercedes třídy S, obešli patent Helly - 5 - Aurus Senat 2024 facelift oficialni prvni 05](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Rusové říkají, že inovovaná Putinova limuzína má lepší světla než Mercedes třídy S, obešli patent Helly - 6 - Aurus Senat 2024 facelift oficialni prvni 10](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Rusové říkají, že inovovaná Putinova limuzína má lepší světla než Mercedes třídy S, obešli patent Helly - 7 - Aurus Senat 2024 facelift oficialni prvni 11](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Inovovaný Aurus Senat je osazen vylepšenými čelními světly, které používají dva oddělené okruhy diod. Díky tomu zůstávají plně funkční obrysová světla, pokud selžou ta směrová, či naopak. Rusové tak překvapivě překonali západní techniku, tedy tak to vidí aspoň oni sami, patent Helly obešli každopádně. Foto: Aurus
Zdroj: Drom
Bleskovky
Nejpomalejší BMW M dneška je současně jedno z těch nejdražších v české nabídce. Je také těžké, ošklivé a nepřekvapivě nechtěné
před 2 hodinamiBugatti Chiron SS se ve sprintu až k 400 km/h postavilo Rimacu Nevera. Asi to nemělo dělat
včeraSrovnání dieselových dodávek VW, Fordu a Peugeotu ve sprintu je neobvyklé představení, tohle jsou králové levých pruhů
25.7.2024
Nové na MotoForum.cz
- MotoGP 2025: 14 potvrzených, 8 míst je volných včera 17:30
- IDM Superbike: Bez čtyř stabilních jezdců včera 15:00
- Zdravotní problémy nepustily Königa do závodu IDM nebo superbiků v Mostě včera 11:00
- Míří šampionát World Superbike na Slovakia Ring? včera 09:00
- Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku včera 08:00
Nejnovější články
Zisky Stellantisu se mohutně propadají, některé ze slavných značek koncernu to nepřežijí
před hodinouNejpomalejší BMW M dneška je současně jedno z těch nejdražších v české nabídce. Je také těžké, ošklivé a nepřekvapivě nechtěné
před 2 hodinamiOmezovače rychlosti nařízené v EU jsou pro lidi tak otravné, že Korejci museli jinde umožnit jejich rychlé vypnutí
před 3 hodinamiVolvo to přepísklo s přechodem na elektromobily, naříkají dealeři. „Musí to změnit, jinak zemřeme,” říkají
před 5 hodinamiNové Audi A5 v úplném základu je reklamou na to, co všechno jste si nekoupili, patrné je to hlavně uvnitř
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva