Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Vrcholné Audi předvedlo, s jakou noblesou se dá jet 267 km/h v běžném provozu
29.8.2019 | Mirek Mazal
Žádné drama, jen ticho, klid, luxus a naprostý nadhled předvedlo nové Audi A8 při své maximální rychlosti na německé dálnici. Ani v základní benzinové verzi nemá problém pokořit metu 250 km/h.
Audi A8 už čtvrt století rozmazluje své posádky tím nejlepším, co automobilka čtyř kruhů dokáže nabídnout. Generace D2, D3, D4 a D5 vždy vytáhly z rukávu německých designérů a techniků ta největší esa a pokusily se splnit i ta nejtajnější přání náročných zákazníků. Čtvrtá generace čtyřdveřového polykače kilometrů se opět cítí nejlépe na dálnici, kde ani jeden z nejslabších motorů nemá problém pohnout téměř dvěma tunami hmotnosti a vykouzlit úsměv na tváři svým nadhledem.
Pohodlný expres s motorizací označenou 55 TFSI nabídne tichý motor se šesti válci do V a necelými třemi litry přeplňovaného objemu. Vzhledem k výkonu 250 kW (340 koní) a 500 Nm u 1 995 kilogramů deklarované hmotnosti se agregát projevuje docela čile a na německém Autobahnu protočí digitální tachometr až na cifru 267 km/h. Dvoustovka padne za 22 sekund, což je více než dostačující pro ovládnutí levého pruhu.
Při akceleraci jako by hmotnost vozu nehrála velkou roli, A8 nabírá tempo sebejistě až k osmému rychlostnímu stupni automatické převodovky. Akcelerace na stovku se má podle technických parametrů odehrát za 5,6 sekundy a realita jen utvrzuje, že už základní benzin 55 TFSI obstojí ve službách spěchajících nadřízených.
Čím ale vůz ohromí především, je noblesa, s jakým něco takového předvádí. Rychlost přes 250 km/h rozhodně není nízká a ač při ní v rámci dnešní produkce obstojí kde co, málokteré auto ji zvládá s takovým nadhledem. Řidič sotva musí cokoli provádět, stabilita v přímém směru neochvějná, hluk od obtékajícího vzduchu nebo pneumatik minimální. Tohle je prostě rychlé cestování ve velkém stylu.








Audi A8 D5 s označením 55 TFSI nabízí překvapivě rychlé a ne až tak překvapivě noblesní svezení po německé dálnici. Momentálně jej koupit nelze, v nabídce je jediná naftová verze 50 TDI, do prodeje se ale časem jistě opět vrátí
Zdroj: AutoTopNL@Youtube
Bleskovky
Číňané v Evropě bodují s levným velkým SUV. Lidé mu říkají Range Rover z Temu a není to urážka
včera
Porsche chtělo dostat zpackaný nový Cayenne do lepšího světla srovnáním s 918, dosáhlo ale jen maximální trapnosti
21.11.2025
Range Rover si utahuje z pokusu Číňanů napodobit jeho slavnou reklamu, při kterém tak katastrofálně selhali
20.11.2025
Nejnovější články
Na první pohled ještě nikdo neuhodl, jakému autu patří tento interiér, zcela se vymyká dosavadním zvyklostem
před 4 hodinami
První automobilka otevřeně přiznala, že elektrické auto nabídne bez zájmu publika jen kvůli regulacím
před 6 hodinami
AUDI odhalilo své první SUV a sál ztichl, vypadá ještě víc jako mihule na kolech
před 7 hodinami
Rusové postavili nezastavitelný obojživelník jako z dob SSSR, dali mu i tehdy nevídané ovládání
včera
Ani Lewis Hamilton možná nezachrání kdysi nadějnou britskou automobilku, v problémech propouští desítky procent zaměstnanců
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
