Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Srovnejte si nové Audi A8 s předchozím. Jak moc se toho opravdu změnilo?
12.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová vlajková loď čtyř kruhů byla včera zbavena tajemství, a je tak na čase si říci, jak velký posun oproti předchůdci představuje. Ne vždy je bez debat.
Nová, už čtvrtá generace Audi A8 je předmětem diskuzí od včerejška. Někteří ji velebí, jiní kritizují, přičemž ti druzí nejčastěji narážejí na prakticky beztlačítkový kokpit, kde je vše ovládáno přes displeje. Takový je sice trend prosazovaný hlavně výrobci, ono je totiž levnější napsat program než vyrobit tlačítko, ovšem zákazníci z něj vždy nadšeni nejsou. Na druhou stranu, jednoduchost interiéru je na pohled velice atraktivní.
Pokud ji srovnáme s předchozí generací, kde se palubní deska okolo posádky obtáčela, jde o daleko konvenčnější provedení, které kontrastuje s širokým použitím plně digitálních rozhraní. Ty zastupuje přístrojový štít s rozlišením obrazovky 1 920 x 720 pixelů před řidičem a dvojice dotykových displejů. Ty jsou na středové konzoli téměř osamoceny, tlačítka lze najít pouze na čtyřramenném volantu, jenž nahrazuje tříramenný. Skrze něj se dá dostat k prakticky všem důležitým funkcím.
Prodloužené Audi A8 L pak navíc dostalo ještě unikátní „relaxační sedadlo“, jež se nachází vzadu za spolujezdcem. Zde sedící cestující má k dispozici další displej zakomponovaný do středové opěrky, skrze který může ovládat nejen polohování, vyhřívání či chlazení, ale rovněž masážní strojek pro záda i nohy.
Pohled na exteriér začneme u přídě, kde najdeme nejvíce změn. Zdobí ji zcela nová čelní maska, která je oproti předchozí širší a nižší. Zároveň se proměnil i její tvar - ten je sice nadále šestiúhelníkový, nicméně na obou stranách dostáváme ostřejší zalomení. V souladu s tím pak dorazily i nové světlomety, které využívají matricové LEDky společně s laserem i odlišnou vnitřní grafiku.
Příď je uspořádána tak, aby vůz vizuálně rozšířila. Ten samý úkol nese na svých bedrech i úzký pásek z diod, který propojuje zadní lampy. Rovněž v jejich případě lze zmínit jinou grafiku, Audi navíc sáhlo po technologii OLED. Jinak se ale zadní partie až tak moc oproti minulé generaci neliší, také u novinky je totiž patrná snaha o maximální designovou čistotu.
V případě boků není prakticky o čem mluvit, na první pohled jde o ryzí evoluci. Rozdíly nalezneme až při bližším zkoumání, přičemž odlišný design litých kol je nejmarkantnější z nich. Mimo to ale byla také zmenšena zpětná zrcátka, odlišný je prolis ve dveřích a v případě klik došlo k posunutí směrem vzhůru. Větší je třetí boční okno, což zesvětluje kabinu.
Změn je tedy ve výsledku hodně, a přestože žádná není extrémní, dohromady zvládají odlišit nové Audi A8 od jejího předchůdce. Na druhou stranu, nadčasová sportovní elegance druhé generace D3 z let 2002 až 2009 je pryč, její místo zaujala lehce přemrštěná snaha o čelní agresivitu.
To samozřejmě někoho oslovit může, nicméně i přes opticky i reálně širší čelní masku působí čtvrtá generace spíše dojmem úzkého a vysokého vozu - stejný problém měla třeba Škoda Fabia druhé generace. Ve srovnání třeba s BMW řady 7 či Mercedesem třídy S tak značka se čtyřmi kruhy prohrává pomalu již na startu.
Je přitom možné, že automobilka z Ingolstadtu si je vědoma toho, že její novinka lehce ztrácí na kráse. Proto Audi vůz osadilo celou řadou moderních prvků, mezi něž kromě výše zmíněného spadá i 48voltový elektrický okruh či systém semi-autonomního řízení. Ten má umožnit i naprosté sejmutí rukou z volantu a třebas i spánek.
Na německém trhu pak nové Audi A8 startuje na sumě 90 600 Eur (cca 2 363 500 Kč), je tak levnější než BMW řady 7. To je ve verzi 730d k dispozici od 2 401 100 Kč, kromě toho jeho třílitrový turbodiesel nabízí „pouze“ 265 koní. Od šestiválcového TDI se čtyřmi kruhy na krytu jich dostanete 286.
Vizuální srovnání nového Audi A8 D5 s předchozí generací D4
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB