Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Vrcholné BMW M3 si ve sprintu namazalo na chleba nejlepší Teslu Model 3 i zpackaný Mercedes C63, neměly šanci
16.9.2024 | Petr Prokopec
Byly doby, kdy jste si na zejména na Teslu mohli vsadit proti téměř komukoli, i když jejích 517 koní nezní jako recept na výhru. A jako silná karta zní i 680koňové C63 od AMG. Jenže vývoj spalovacích aut též míří vpřed a M3 CS nemá s 550 čistě benzinovými koňmi konkurenci ani v přímce, natož pak jinde.
Po konci The Grand Tour a Top Gearu pro mne aktuálně asi jedinou jistotou zůstává „profesionální idiot“. To není míněno nikterak hanlivě, Jason Cammisa sám sebe takto s velkou oblibou tituluje. Přičemž s podobným nadhledem přistupuje i ke svým příspěvkům, ať už se jedná o tajemství hrdinů minulosti, nebo jde o testy moderních aut. Nyní tu máme nový příspěvek z druhého ranku, Cammisa totiž na jednu startovní čáru postavil BMW M3 CS, Mercedes-AMG C63 S E Performance a Teslu Model 3 Performance.
Máme tu tedy sice tři sportovně laděné sedany, ovšem každý ze zcela jiného těsta. BMW kope za tábor vymírajících dinosaurů, neboť se spoléhá jen na čistě spalovací pohin. Mercedes pak sice proslul jako výrobce aut osazených objemnými osmiválci, nicméně s těmi se třícípá hvězda ještě poměrně nedávno pokusila skončit. Výsledkem bylo prodejní fiasko, načež Němcům motory V8 ještě do budoucna budou dobré. C63 nicméně osadili čtyřválcem, kterému musí kromě turba pomáhat i hybridní technika. Nebýt hmotnosti skoro 2,2 tuny, snad by bylo i o co stát, ale takto?
Co se Tesly týče, asi nikoho nepřekvapí, že všechna čtyři kola roztáčí elektrická jednotka, nic jiného tato značka ani nevyráběla. Model 3 tak vůči soupeřům má k dispozici veškerý výkon prakticky ihned. Pročež je vlastně až neuvěřitelné, jakým způsobem dostane nakopáno od onoho dinosaura. BMW totiž soupeřům nedalo nejmenší šanci, přičemž Teslu nevykleplo jen v rámci čtvrtmíle, ale i při zrychlení na stovku. Navíc by totéž zvládlo opakovat až do úmoru.
Mercedesu se snad ani nemá smysl věnovat, sázka na hybridizaci zkrátka Němcům nevyšla. A je pozoruhodné, že odmítají udělat krok vzad, protože pohled na to, jak moc je třícípá hvězda vzadu, je vyloženě trapný - byť jde v podstatě jen o tři desetinky sekundy, v závodu na 400 metrů je to u srovnatelného auta opravdu mnoho.
Je tu nicméně ještě jedna oblast, na kterou je třeba upozornit. Za vrcholný Model 3 totiž u nás dáte 1 405 990 Kč, zatímco na C63 již potřebujete více než dvojnásobek (2 871 330 Kč). M3 CS je pak ještě o půl ligy výš, svého času se prodávalo za necelé čtyři miliony korun. K mání navíc bylo v omezeném množství. Jak nám navíc Cammisa ukáže v závěru videa, bez systému launch control na tom pak vlastně zrovna úžasně není, ale to je pochopitelné.



Na M3 CS prší chvála ze všech stran, test Jasona Cammisy není výjimkou. Oba konkurenti zdánlivě příhodnějších koncepcí jsou v tomto klání ve sprintu až překvapivě do počtu. Foto: BMW
Zdroj: Hagerty@YouTube
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- WorldSBK Most 16.-18.5.2025: soutěžíme o 2 vstupenky včera 19:00
- Alex Marquez vyhrál rovněž časový trénink včera 16:00
- Filip Salač postoupil přímo do Q2 včera 15:00
- V Jerezu začal nejrychleji Alex Marquez včera 10:00
- Pre Jerez: Marquez nebo někdo jiný? 24.4.2025
Nejnovější články
První nové AUDI vypadá naživo ještě hůř, ušili ho horkou jehlou nejspíš z propadáku Porsche
před 2 hodinamiHyundai znovu zastavilo výrobu elektromobilů pro nezájem. Chvíli to vypadalo slibně, teď si prožívá obvyklý příběh
před 3 hodinamiK mání je vzácné super Porsche zabavené slavnému pašerákovi drog, tehdy to bylo nejrychlejší silniční auto světa
včeraČíňané začali prodávat svůj Rolls-Royce Cullinan pro chudé. Není to jen kopie, má skoro 900 koní a že s nimi zvládá věci
včeraVyhnaný šéf Nissanu musí koulet očima, jím kdysi zachráněná firma se propadla do nejvyšší ztráty v historii, přesahuje 100 miliard
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 20:40 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle