Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Vrcholu luxusu od VW to na ulici sluší, škoda, že se u nás neprodává
3.3.2019 | Petr Miler
Nedostatek odvahy vstoupit podruhé do stejné řeky zabránil Volkswagenu, aby tento model nabídl i v Evropě. Podle nás je to škoda, Phideon nepostrádá kouzlo nenápadné noblesy.
Když se řekne „vrcholný Volkswagen”, optimisté s Passatem v garáži řeknou Passat, odpůrci SUV budou pošilhávat po Arteonu a realisté budou vědět, že je to Touareg, který je nově k dispozici dokonce i s osmiválcovým motorem. Taková je situace v Evropě, v Číně mají jiná měřítka.
Za velkou zdí se totiž prodává i model Phideon, který svou velikostí, výbavou i motory zastiňuje vše ostatní, co je v Číně k mání. Prodává se tam už roky a Němci minimálně uvažovali, že jej nabídnou také v Evropě, po fiasku s modelem Phaeton jim ale zjevně chybělo dost odvahy, aby tak učinili. A podle nás je to škoda.
Připomínají to obrázky níže, které nafotil jeden Evropan při svém výletu do nejlidnatější země světa. Jak sám podotýká, narazit v Číně na Phideon není zase taková rarita, VW už tam prodal 40 tisíc těchto modelů, což je vzhledem k jejich třídě, velikosti a ceně docela úctyhodný výkon. Zákazníky oslovuje tím, že je to na jednu stranu luxusní vůz odpovídající horní polovině nabídky Audi A6, na tu druhou si ale - zvlášť na čínské poměry - odpouští jakékoli zbytečné vizuální výkřiky. Přesto máme pocit, že se jeho decentní majestát vyjímá na ulici velmi dobře.
Fakt, že jde o vůz přece jen skromnější než kdysi Phaeton (ten odpovídal Audi A8), který jinak sází na podobný recept (hodně muziky v hodně nenápadném balení) by mu podle nás zajistilo slušný úspěch i v Evropě. Nejsme ale největší automobilový koncern světa, a tak si své rady necháme od cesty. Pro tuto chvíli platí, že Phideon v Evropě na prodej není a minimálně v této generaci se na tom stěží něco změní.








Setkání s VW Phideon na ulici je pro Evropana neobvyklé, v Číně to ale zase taková raritní událost není
Přidáváme i pohled do interiéru vozu, který připomíná, že Phideon je spíše přerostlý Passat než zmenšená A8. To ale nutně nemusí být na škodu..
Zdroj: Auto Junk
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nejnovější články
Populární japonské mini muselo kvůli EU v prodeji jako nové skončit. V bazarech dokazuje, že je čeho litovat
před 9 hodinamiOtylá obluda od BMW je stále větší propadák, nekupuje ji už skoro nikdo
před 11 hodinamiHasiči znovu varují před požáry elektrických aut a nemožností s nimi efektivně bojovat, nikdo je neposlouchá už roky
včeraDalší zákazník Porsche může děkovat automobilce, že zmastila jednu ze svých ikon, na dvou letech ježdění s ní dokonce vydělal
včeraSpolečný elektromobil Hondy a Sony je zatím pořádný provar. Firmám už prodělal přes 10 miliard, aniž by byl blízko dokončení
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva