Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
VW Atlas už míří do Evropy, ale jen s motorem 2,0 TDI
23.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové velké SUV Volkswagenu skutečně nebude nabízeno jen v USA a v Číně, jistou už má i cestu do Evropy. Přímo k nám to ale zatím není.
O příchodu nového velkého SUV Volkswagenu do Evropy se spekulovalo dávno předtím, než jej značka oficiálně představila jako Atlas na americkém trhu, respektive jako Teramont v Číně. Odpověď na otázky dorazila v souvislosti s aktuálně probíhající motor show v Los Angeles, kde měl nejmenovaný zástupce značky uvést, že tato varianta je „nepravděpodobná“. Jenže realita je jiná.
Prodejní a marketingový šéf značky Jürgen Stackmann již dříve naznačil, že „jedním z trhů, které zvažujeme, je Rusko“. A nyní VW oficiálně oznámil, že Rusko je skutečně dalším trhem, kde se tento vůz objeví. Že bude prodávaný právě zde, tedy není překvapení, zajímavější než samotná země je pro nás ale motor, se kterým má Atlas alias Teramont na ruský trh zamířit. Nepůjde totiž o velkoobjemový a překvapivě ani benzinový agregát.
Místo toho by SUV s délkou přes 5 000 milimetrů mělo být v Rusku nabízeno od konce příštího roku s dvoulitrovým turbodieselem. Ten sice bude k dispozici v několika stupních naladění, pročež můžeme očekávat až 240 koní, nicméně i tak je daná volba překvapivá. Rusové totiž rozhodně nedávají přednost dieselům před benzinovými motory, jejichž palivo nezamrzá ve chvílích, kdy teplota klesne pod bod mrazu. Naopak, s „americkým” motorem V6 by po něm mohli skočit.
Ve Státech i v Číně novinka dostane právě 3,6litrový atmosférický šestiválcem (s výkonem 280 koní), popř. přeplňovaný benzinový dvoulitre (238 koní). Volkswagen Teramont pak bude možné osadit taktéž čtyřválcovým turbem (186 a 220 koní) či 2,5litrovým šestiválcem. Fakt, že se vůbec bude vyrábět s motorem 2,0 TDI, pak může souviset i s tím, že Rusko nebude jedinou cílovou destinací této novinky. Ostatně, VW by byl zřejmě jen sám proti sobě, kdyby v dnešní době... jakékoli SUV nenabídl po celém světě.





































Na autosalonu v Los Angeles se Volkswagen Atlas ukázal se šestiválcem, do Ruska ale zamíří s dvoulitrovým čtyřválcovým turbodieselem
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
dnesUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Drahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
před 4 hodinamiPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
před 6 hodinamiFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
před 7 hodinamiFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
před 9 hodinamiVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva