Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf Design Vision GTI 2013: V6 biturbo, 503 koní a pohon 4x4
8.5.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(doplněno, + video) Volkswagen nás trochu tahal za nos, jeho studie pro GTI-Treffen při zemi nezůstává ani trochu. Stovku udělá pod 4 s.
Doplněno 9.5., 15:30 a 21:30: Přidali jsme první skutečné fotografie Design Vision GTI z dílen Volkswagenu i přímo od Wörthersee, první video s ním a upřesnili některé dosud nejasné informace. Všechno najdete v následujícím textu.
Šéf výzkumu a vývoje německé automobilky by dnes mohl vesele zvolat: odvolávám, co jsem odvolal. Když totiž došlo na první avízo novinky značky pro letošní Wörthersee, dušoval se, že půjde o předobraz produkčního modelu, který nebude zdaleka tak šílený jako GTI W12 z roku 2007. My sami jsme se pak nechali zmást pozdějším částečným odhalením, které nic až tak mimořádného též nenaznačovalo, a tak jsme dále předpokládali jen lehce upravenou verzi standardního modelu
Ulrichu Hackenbergovi tedy vlastně musíme dát i trochu zapravdu - tak šílený jako někdejší studie W12 letošní koncept opravdu není. Ale že by šlo o předobraz nějaké budoucí verze současného GTI, můžeme rovněž směle vyloučit, leda varianty R, ale to už není žádná odvozenina o poznání obyčejnějšího gétéíčka. O co tedy přesně jde? Pojďme se na to podívat podrobně.
Netradičně se nejdříve podíváme na techniku, která je na celém autě navzdory jeho jménu tím nejzajímavějším. Staví na použití úplně nového motoru 3,0 V6 s dvojitým přeplňováním, který je v tomto případě naladěn na výkon 503 koní posazený do 6 000 ot./min pramenící z točivého momentu nejvýše 560 Nm v rozmezí 4 a 6 000 ot./min. To už je pořádná porce síly, a tak pochopitelně nemíří jen na přední osu jako u sériového GTI, ale na kola obou náprav.
Navzdory docela jiné technice než kterou používá libovolný ze sériových Golfů sází i tento koncept na platformu MQB, čímž se VW jistě dále snaží dokázat její modulárnost. Auto je navíc při délce 4 253 mm, výšce 1 385 mm a šířce 1 870 mm značně rozšířené (+71 mm), navíc je kratší (-15 mm) a podstatně nižší (-57 mm).
O přenos výkonu na silnici se dále standardně stará (bohužel, chce se dodat) sedmistupňová automatická převodovka DSG, kterou Němci tlačí, kudy mohou. Tomuto úkonu jsou ku pomoci také 20" kola s pneumatikami 235/35 R20 na přídi a 275/30 R20 na zádi a to všechno dohromady zajišťuje dost pozoruhodnou dynamiku - akceleraci na stovku během 3,9 sekundy a maximální rychlost 299 km/h.
To jsou všechno dramaticky lepší čísla než u jakéhokoli standardního GTI, je ale znovu třeba zopakovat, že tohle auto s GTI mnoho společného nemá - ani rozměry, ani motorem, ani pohonem kol a nakonec ani dalšími detaily. Třeba krocení dynamiky studie GTI Design Vision mají na starosti karbon keramické brzdy s 380milimetrovými kotouči na přídi a tímtéž o rozměru 356 mm na zadní ose.
Teprve nyní se můžeme přesunout k designu, který si po uvolnění prvních skic můžeme konečně prohlédnout i na fotografiích skutečného vozu. V tomto případě se sluší říci, že se extrémní novinka pokusila podržet standardních linií GTI, přidala k nim ale leccos svého - nové nárazníky vpředu i vzadu to ještě tolik nejsou, zcela pozměněné řešení sloupku C a navazujících partií ve dveřích a všech blatnících ale ano. Na samotné zádi pak nechybí agresivně ztvárněné víko kufru (to je třeba...) a nakonec relativně drobný, ale skutečně funkční difuzor pod zadním nárazníkem lemovaný dvojicí mohutných koncovek výfuku.
Dovnitř vozu se dostáváme po otevření dveří s bezrámovými okny, není to ale zdaleka jediná novinka na cestě k interiéru. Ten je kompletně přepracovaný od palubní desky až po sedadla, materiálově pak sází hlavně uhlíková vlákna a alcantaru, jak už bývá u podobně koncipovaných aut zvykem. Dále víme, že na volantu má umístěn volič jízdních režimů (street, sport, race, snad netřeba překládat) a samotný středový panel palubní desky je více natočen k řidiči. Specifická je také kompletně digitální přístrojová deska a pár dalších detailů, kterých si jistě povšimnete sami.
Ještě více nám jistě napoví skutečné fotky vozu z Rakouska, které vám nabídneme, jakmile je budeme míst k dispozici. Všechno podstatné ale můžete vidět už nyní, nepřehlédněte ani první oficiální video...


























Živé snímky svérázného Golfu přímo z GTI-Treffen v Reifnitzu
Toto je již kompletní sada oficiálních snímků Golfu, kterému Volkswagen říká VW Design Vision GTI oficialni
První skici pojetí Golfu GTI Design Vision spíše naznačují, i z nich je ale zřejmé, že auto při zemi nezůstane ani vzhledově
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Levnější verze nových Mercedesů dají ostatním lidem na palubě jasně najevo, jak moc jste na nich šetřili
včeraMercedes začal odhalovat novou třídu C, devastace jednoho modelu za den mu zjevně nestačí
8.9.2025Řidič elektromobilu dostal pokutu za příliš hlučný výfuk, i to je v roce 2025 možné. Policista o tom odmítal diskutovat
7.9.2025
Nejnovější články
Evropané kupují stále nudnější auta, ukázala studie, fantazie si při výběru zjevně bere volno
včeraMercedes otočil jako nikdo. Ještě nedávno chtěl za 4 roky skončit se všemi spalováky, teď říká, že v nabídce udrží i dvanáctiválce
včeraŠkoda má smůlu, Turci jí se svou vlastní novou Octavií začnou vypalovat německý rybník ještě tento měsíc
včeraDalší země po letech tlaků odpískala nařizování elektromobilů, není to ekonomicky únosné
včeraRenault ovládl Mnichov novým Cliem. Je šik, „normální”, úsporné a bude dál levné, jen příď má samý kosočtverec
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 09.09. 17:34 - spooon
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.09. 17:01 - Předseda
- BMW Divize 09.09. 14:47 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 09.08. 20:47 - řidičBOB
- Mercedes - auto pro masy 09.08. 18:59 - řidičBOB
- Onboard videa 09.08. 16:14 - řidičBOB
- Americké vozy a vše kolem nich 09.08. 14:55 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 09.08. 14:35 - pavproch