Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
VW dostal odklad, řešení Dieselgate musí předložit do 21. dubna 2016
25.3.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Původně měl soudce dostat na stůl způsob, jakým bude Dieselgate vyřešena, do včerejška. Hledání cesty je ale náročné a potřebuje delší čas.
Poslední etapou vývoje kauzy Dieselgate bylo stanovení termínu americkým soudem, do kdy musí být na stole konečné řešení tzv. odpojovacího zařízení v dieselových VW na tamních silnicích, a to takové, na kterém se obě strany shodnou. Termín vypršel včera, 24. března, ovšem soudce Charles Breyer, autor původního termínu, lhůtu prodloužil do 21. dubna.
Jak Breyer, tak i úřady a zástupci Volkswagenu uvedli, že v hledání řešení byl učiněn velký pokrok. Přesto však zhruba měsíční termín nemusel být dostatečný a právě proto soudce lhůtu prodloužil. Neposkytl další detaily, ale jádro aktuálního sporu je jednoduché - zda EPA a CARB akceptují částečnou „opravu” postižených aut či nikoliv. Stoprocentní náprava totiž vůbec možná vůbec není reálná.
Pokud se strany nedohodnou do zmíněného dubnového data, Breyer nevyloučil možnost soudního líčení. V tu chvíli by americké ministerstvo zahraničí po VW požadovalo až 46 miliard dolarů (1,1 bilionu korun) za porušení amerických zákonů na ochranu životního prostředí. Dále je tu asi 500 občanskoprávních sporů, konsolidovaných do jednoho u soudce Breyera.
Volkswagen tedy má skutečně silnou motivaci nabídnout takové řešení, které budou ostatní strany ochotny akceptovat. Je-li pravdou oněch 46 miliard dolarů, všechno by bylo levnější než tohle. Včetně odkupování postižených aut od zákazníků, což je jedno z možných řešení. Je ale zatím obtížné říci, jaký výsledek je nejpravděpodobnější - ani ona maximální možná pokuta by v praxi nejspíše zdaleka nebyla uplatněna.


















Motory TDI měly v USA označení Clean Diesel
Zdroj: Reuters
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
včeraHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejčtenější články
Muž si v dubnu koupil vysněnou Alfu, platí za ní splátky i pojištění. Jeho auto ale dodnes stojí u dealera a nemůže si ho ani odvézt
4.7.2025Elektrické Kie nekupuje v USA už skoro nikdo, prodeje se během pár měsíců propadly na směšná čísla
4.7.2025Nová Mitsubishi pro Evropu budou zjevně už jen předělané Renaulty, na tomhle to ale skoro není poznat
4.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Další firma slibuje převratné nové baterky s bleskovým dobíjením, reálně ale auta pořád používají baterie pro notebooky z roku 1985
4.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva