Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
VW Golf 8 se starým dobrým dieselem 2,0 TDI ukázal, co dokáže na německé dálnici
20.12.2021 | Petr Miler
Jeden by řekl, že na jízdě obyčejného dieselového kompaktu po Autobahnu nebude mnoho zajímavého, v případě Golfu 2,0 TDI jde ale o docela pozoruhodnou podívanou. I okolo 220 km/h si klestí cestu provozem s lehkostí.
Pokud někdo chce jezdit s autem rychle, obvykle si pro to nevybere obyčejnou motorizaci. Motor ze středu nabídky obvykle cílí na nevyhraněné zákazníky, kteří nechtějí úplný základ a mohou si dovolit připlatit za silnější motor, obvykle ale v autě nachází primárně uspokojení než to plynoucí z dynamiky. Vysoký užitek, rozumné provozní náklady, zachování hodnoty, cokoli takového.
Představení obyčejného Volkswagenu Golf s motorem 2,0 TDI v prostředním naladění se 150 koňmi (dělá se až 200koňový pro typ GTD) na rychlostně neomezené německé dálnici by nás proto nemuselo zajímat, ono ale paradoxně zajímavé je. Tohle auto totiž navzdory svému výkonu nejede vůbec špatně. Ostatně svým výkonem vyrovnává v posledních letech nezřídka žádanější motorizaci 1,5 TSI a ani ta není dynamicky vysloveně marná.
Ukazuje to člověk stojící za kanálem Automobile DY na Youtube, který tentokrát provětral právě obyčejný Golf 8 s motorem 2,0 TDI. Nebyli bychom přesní, kdybychom řekli, že tento vůz se na nájezdu na Autobahn změní v raketu a všechna auta široko daleko nechá v prachu, ale podívejte se sami, jak v běžném provozu za ne úplně optimálních podmínek jde. Na nějakých 170 km/h je velmi rychle, na dvoustovce s nadhledem, kolem 220 km/h se dokáže držet, aniž by působil dojmem, že mele z posledního a když na to přijde, na tachometru se ukáže i víc než 230 km/h. To nezní nepoužitelně.
Docela by nás zajímala spotřeba, neboť i moderní TDI dokážou ohromit také v tomto ohledu, tu ale bohužel exekutor testu neukáže. Dodejme, že takový Golf je dnes docela drahý špás, neboť za méně než 687 900 Kč jej nedostanete ani v nejnižší výbavě a příplatek oproti verzi 1,5 TSI s totožným výkonem činí vysokých 60 tisíc Kč, tedy skoro 10 % ceny. Jak ale sami můžete vidět, není to ani dynamicky vůbec marné auto.



VW Golf ve verzi 2,0 TDI bez bohaté výbavy je v podstatě obyčejné auto, v praxi ale umí potěšit, dokonce i na rychlostně neomezené německé dálnici. Ilustrační foto: Volkswagen
Zdroj: Automobile DY@Youtube
Bleskovky
Nejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní Lamborghini Huracán k tomu, k čemu bylo stvořeno
před 3 hodinamiNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
včeraVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
15.9.2025
Nejčtenější články
Majitelé moderních VW se děsí sahat na volanty svých aut kvůli jejich nebezpečnosti, na automobilku podávají hromadnou žalobu
19.8.2025VW odhaluje nový T-Roc, jako bychom ho dávno neviděli celý bez maskování. Viděli, navíc ani nejde o nové auto
19.8.2025Dosud neznámý sporťák zajel 5 rekordů 5 okruhů během 5 dnů, navíc mezi nimi přejížděl po vlastní ose
19.8.2025Automobilka dokázala i v roce 2025 spojit 2 059 koní výkonu s ručním řazením, to zní až trochu šíleně
19.8.2025Ruská Tesla konečně dokončila své první sériové auto, od Američanů odkoukala i způsob prodeje
19.8.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva