Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
VW Polo Bluemotion s třílitrovou spotřebou končí, nebyl o něj zájem
2.8.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Příplatek za 0,4litrový rozdíl v papírové spotřebě nafty byl příliš vysoký. U nás se Polo TDI Bluemotion neprodávalo ani dříve, teď už se neprodává nikde.
Facelift VW Polo představený poprvé už začátkem loňského roku nebyl jen obvyklým přepudrováním nosu, přinesl několik zásadních novinek. Tou pro nás nejzajímavější nepochybně byla a je verze GTI s větším motorem a manuálním řazením, přišlo ale i několik dalších. Mezi nimi byla také varianta TSI BlueMotion, tehdy vůbec první benzinový model nesoucí toto označení. S litrovým TSI o výkonu 95 koní, manuální převodovkou a vcelku obvyklými úpravami pro superúsporné modely se chlubil normovanou kombinovanou spotřebou 4,1 litru benzinu na 100 km. Pro český trh to podstatná novinka nebyla, Polo Bluemotion se tu neprodává dodnes, na nabídku Volkswagenu ale vliv měla.
Dost možná to byla právě tato verze, která z katalogů VW vystrnadila dieselový Bluemotion. Ten Němci i po faceliftu nabízeli též, s motorem 1,4 TDI o výkonu 75 koní a spotřebou nejprve 3,2 a později dokonce 3,0 litru nafty v kombinaci. To z tohoto Pola dělalo vůbec nejúspornější „lidový vůz” (pomineme-li tedy kosmický XL1), ani taková vlastnost mu ale krk nezachránila. Letos, jen něco málo přes rok po jeho představení jej potichu vyřadila z nabídky.
Důvodem bude nejspíš malý zájem zákazníků, který lze snadno pochopit. „Nebluemotionové” Polo 1,4 TDI se stejným výkonem a spotřebou vyšší pouze o 0,4 litru nafty na 100 km je o 1 300 Eur, tedy asi o 35 tisíc Kč levnější. Pokud by si pro TDI Bluemotion zajel do Německa Čech, při aktuální ceně nafty 31,40 Kč, bude se mu investice do úsporné verze vracet déle než 280 000 km, pokud tedy rozdíl mezi spotřebami obou variant bude platný i v praxi. A pokud o nějaký Bluemotion bude stát, benzinovou verzi může mít za cenu jen o málo vyšší než u obyčejného 1,4 TDI. Obojí udělalo z naftového „BM” dost nezajímavou nabídku
Zákazníci zkrátka počítali, s čím VW asi nepočítal. A tak se... přepočítal. Naftové Polo TDI Bluemotion to tak má spočítané (máme-li zůstat u jednoho slovesa), chybět podle všeho ale bude jen málokomu.






Benzinové Polo TSI Bluemotion zůstává v nabídce TDI už v ní nehledejte. České zastoupení Volkswagenu ale neprodává ani jedno
Zdroj: Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Levnější verze nových Mercedesů dají ostatním lidem na palubě jasně najevo, jak moc jste na nich šetřili
včeraMercedes začal odhalovat novou třídu C, devastace jednoho modelu za den mu zjevně nestačí
8.9.2025Řidič elektromobilu dostal pokutu za příliš hlučný výfuk, i to je v roce 2025 možné. Policista o tom odmítal diskutovat
7.9.2025
Nejčtenější články
Automobilka chtěla testem ukázat, že dojezd elektromobilů už není problém, dokázala pravý opak
11.8.2025Někdo to říct musel: Stesky nad cly jsou přehnané, radši se ptejte, jestli vaše auta za něco stojí, dráždí šéf BMW
11.8.2025Dodnes nevyužitý Golf TDI po 1. majiteli ze zlaté éry VW je za tyhle peníze laciná holka pro všechno snad navěky
11.8.2025Nový šéf Jaguaru hned na první pokus prováhal šanci udělat něco správně
11.8.2025Automobilka otočila o 180 stupňů. Tohle auto mělo skončit s motory V8, místo toho teď bude nabízet jen osmiválce
11.8.2025
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 09.09. 17:34 - spooon
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.09. 17:01 - Předseda
- BMW Divize 09.09. 14:47 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 09.08. 20:47 - řidičBOB
- Mercedes - auto pro masy 09.08. 18:59 - řidičBOB
- Onboard videa 09.08. 16:14 - řidičBOB
- Americké vozy a vše kolem nich 09.08. 14:55 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 09.08. 14:35 - pavproch