VW Polo 2014: facelift sází na tříválce, GTI na vyšší výkon

(+ videa) Základ modernizovaného hatchbacku chce jezdit za 3,2 l/100 km, nejvýkonnější Polo GTI pak pro změnu nabídne 192 koní.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

VW Polo 2014: facelift sází na tříválce, GTI na vyšší výkon

28.1.2014 | Petr Prokopec | 10 příspěvků

VW Polo 2014: facelift sází na tříválce, GTI na vyšší výkon

/

(+ videa) Základ modernizovaného hatchbacku chce jezdit za 3,2 l/100 km, nejvýkonnější Polo GTI pak pro změnu nabídne 192 koní.

Není tomu ani měsíc, co se faceliftovaný Volkswagen Polo ukázal na posledních špionážních fotkách, a už ho tu máme oficiálně se vším všudy. V takto rozjetém tempu ale německá automobilka rozhodně nehodlá ustat, neboť s objednávkami třídveřové i pětidveřové verze modelového roku 2014 bude možné začít již v dubnu, tedy pouhý měsíc po živém debutu na autosalonu v Ženevě. Poté se ovšem již tento fofr lehce zpomalí, neboť reálné exempláře by k zákazníkům měly dorazit až někdy s počátkem léta.

Po stránce cenové se dá očekávat posun směrem vzhůru, přesné částky však Volkswagen sdělí až v březnu. To očividně bude platit také o jízdní dynamice, neboť momentálně si můžeme představit pouze spotřebu pohonných jednotek a samozřejmě i motory jako takové. Překvapením by přitom neměla být prakticky u všech přítomnost turba a menší než malý počet válců.

Základem budou i nadále dva litrové tříválce MPI, které produkují 60 a 75 koní. Volkswagen ovšem přepracoval některé díly, stejně jako se změn dočkal pětistupňový manuál a sedmistupňový automat. Spotřeba tak v rámci celého portfolia klesla o 21 procent, což u slabšího modelu Polo 1,0 MPI znamená 4,6litrový průměr namísto předchozích 5,5 litrů na sto kilometrů.

To ovšem zdaleka není nejnižší žíznivost, s jakou novinka přichází. U modelu Polo BlueMotion, které dostalo přeplňovaný litrový tříválec o výkonu 90 koní, nás totiž čeká průměr 4,1 l/100 km. K dispozici však tento motor - vůbec první benzinová pohonná jednotka Volkswagenu, jež nosí logo BlueMotion - bude až ve druhé půli letošního roku.

Během zahájení prodeje ovšem budete moci vybírat z většího množství motorů. I nadále totiž v nabídce zůstává agregát 1,2 TSI s výkonem 90, respektive 110 koní. Dále pak dorazí verze Polo BlueGT, která znovu počítá s 1,4litrovým čtyřválcem (s deaktivací poloviny válců). Nově však výkon naroste z předchozích 140 na 150 koní.

Vrcholem řady se pak stane Polo GTI, které dostane rovněž 1,4litrový agregát. I jeho výkon ovšem zamířil vzhůru, a to ze 180 na 192 koní. Očekávat tak lze brisknější akceleraci z klidu na stovku než za původních 6,9 sekundy. Měnit se ale rozhodně nebude standardní převodovka, kterou byl a bohužel nadále bude jen sedmistupňový automat DSG.

Po stránce dieselové pak můžete od počátku sáhnout po třech verzích 1,4litrového tříválcového motoru. Nabízet mají 75, 90 a 105 koní, přičemž ve verzi Polo 1,4 TDI BlueMotion s nejslabším naladěním máme počítat s průměrem 3,2 l/100 km, zatímco prostřední úroveň osazená automatickou převodovou DSG jezdí za 3,4 litru na 100 kilometrů.

Kromě pohonných jednotek pak Volkswagen pozměnil podvozek, který může profitovat z příplatkové technologie Sport Select. Ta přitom počítá se dvěma úrovněmi tuhosti tlumičů. Mimo to dorazí nový elektro-mechanický posilovač řízení, adaptivní tempomat, automatické brzdění či systém monitorující pozornost řidiče.

Novinek v rámci techniky je tedy opravdu mnoho, po stránce designové ale již u VW byli línější - nové jsou víceméně jen nárazníky či čelní maska. Světlomety však již mají prakticky stejný tvar, ačkoliv nově profitují z diod, díky tomu by vizáž Volkswagenu Polo měla být alespoň při použití denních světel citelně odlišná od stávající verze.

K mání pak bude selekce 15-, 16- a 17palcových litých kol, s nimiž bude na základě výbavy možné spárovat jednu z 15 nabízených barev (osm je nových). Uvnitř se pro změnu ukáže nový tříramenný volant nebo zrevidovaná středová konzole s 5- či 6,5palcovým dotykovým monitorem. To je ale již opravdu vše, co Volkswagen momentálně prozradil, na další detaily si musíme počkat.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.


VW Polo 2014: facelift sází na tříválce, GTI na vyšší výkon - 1 - VW Polo 2014 facelift prvni sada 01VW Polo 2014: facelift sází na tříválce, GTI na vyšší výkon - 2 - VW Polo 2014 facelift prvni sada 02VW Polo 2014: facelift sází na tříválce, GTI na vyšší výkon - 3 - VW Polo 2014 facelift prvni sada 03VW Polo 2014: facelift sází na tříválce, GTI na vyšší výkon - 4 - VW Polo 2014 facelift prvni sada 04VW Polo 2014: facelift sází na tříválce, GTI na vyšší výkon - 5 - VW Polo 2014 facelift prvni sada 05VW Polo 2014: facelift sází na tříválce, GTI na vyšší výkon - 6 - VW Polo 2014 facelift prvni sada 06VW Polo 2014: facelift sází na tříválce, GTI na vyšší výkon - 7 - VW Polo 2014 facelift prvni sada 07VW Polo 2014: facelift sází na tříválce, GTI na vyšší výkon - 8 - VW Polo 2014 facelift prvni sada 08VW Polo 2014: facelift sází na tříválce, GTI na vyšší výkon - 9 - VW Polo 2014 facelift prvni sada 09VW Polo 2014: facelift sází na tříválce, GTI na vyšší výkon - 10 - VW Polo 2014 facelift prvni sada 10VW Polo 2014: facelift sází na tříválce, GTI na vyšší výkon - 11 - VW Polo 2014 facelift prvni sada 11VW Polo 2014: facelift sází na tříválce, GTI na vyšší výkon - 12 - VW Polo 2014 facelift prvni sada 12VW Polo 2014: facelift sází na tříválce, GTI na vyšší výkon - 13 - VW Polo 2014 facelift prvni sada 13VW Polo 2014: facelift sází na tříválce, GTI na vyšší výkon - 14 - VW Polo 2014 facelift prvni sada 14VW Polo 2014: facelift sází na tříválce, GTI na vyšší výkon - 15 - VW Polo 2014 facelift prvni sada 15VW Polo 2014: facelift sází na tříválce, GTI na vyšší výkon - 16 - VW Polo 2014 facelift prvni sada 16VW Polo 2014: facelift sází na tříválce, GTI na vyšší výkon - 17 - VW Polo 2014 facelift prvni sada 17VW Polo 2014: facelift sází na tříválce, GTI na vyšší výkon - 18 - VW Polo 2014 facelift prvni sada 18VW Polo 2014: facelift sází na tříválce, GTI na vyšší výkon - 19 - VW Polo 2014 facelift prvni sada 19VW Polo 2014: facelift sází na tříválce, GTI na vyšší výkon - 20 - VW Polo 2014 facelift prvni sada 20
Faceliftovaný Volkswagen Polo se ukáže v březnu v Ženevě. Objednávky pak můžete svému dealerovi adresovat již o pouhý měsíc později

Petr Prokopec

Diskuze 10 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše