Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Polo Blue GT: sportovní šetřílek zná své finální specifikace i cenu
3.7.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Pokud toužíte po kombinaci 140 koní a spotřeby hluboko pod pět litrů benzinu v balení sympatického mini, pak by Polo Blue GT mohlo být něco pro vás.
V posledních týdnech a měsících na sebe většinu „sportovní pozornosti” v případě Volkswagenu Polo strhává chystaný model R, ještě začátkem března ale pódium patřilo verzi Blue GT. Němci ji tehdy ukázali v Ženevě, ještě předtím jim k ní ale některé fotky a detaily předčasně unikly. Možná se jim tento způsob mediální prezentace vozu nezdál být dostatečně reprezentativní, a tak jej při příležitosti uvedení na trh tak trochu představili znovu. A protože jejich krok skýtá některé nové informace i snímky, dáme si to s nimi podruhé rádi i my.
Již známým specifikem Pola Blue GT je jeho vzhled. Na všech dosud uvolněných snímcích byl vůz příznačně modrý, ale předpokládáme, že k mání bude i v mnoha dalších barvách. Reálně jej tedy odlišuje především nový přední nárazník, do modra vyvedený štítek GT na přední masce a 17" litá kola se svébytným designem. Vzadu se opakuje podobné schéma, pod modrým označením GT se ale objevuje ještě celý znáček BlueMotion. Uvnitř je toho podobně málo - řidiči a spolujezdci jsou k dispozici sportovní sedadla a pouze tomu prvnímu jmenovanému pak věci jako sportovně střižený volant a zvláštní ukazatel na přístrojové desce, který ukazuje fungování systému odpojování válců.
Tím se dostáváme i k největší technické odlišnosti vozu - již známému motoru 1,4 TSI, který má standardně válce čtyři, dokáže ale fungovat také jen na dva. Jaké je to v praxi, to nevíme, na papíře to ale samozřejmě funguje. Agregát totiž disponuje výkonem až 103 kW (140 koní) a točivým momentem maximálně 250 Nm, přitom si v kombinovaném eurocyklu řekne u Pola Blue GT s šestistupňovou manuální převodovkou jen o 4,6 litru benzinu na 100 km. Pokud byste sáhli po sedmistupňovém DSG, bude vám v technickém průkazu svítit hodnota ještě o deci nižší.
Vůz přitom rozhodně není pomalý - akceleraci na stovku zvládá za 7,9 sekundy a rozjede se na 210 km/h. Je tady pochopitelné, že v podobném režimu jízdy vám odpojování válců nebude nic platné, ale pokud pojedete pomalu... No, chce to praktickou zkušenost.
Finální specifikace vozu byly zveřejněny v souvislosti s jeho uvedením na trh, které se zatím odehrálo jen v Německu. Za normálních okolností jsou pro nás tamní ceny bernou mincí, v tomto případě si ale troufnu předem tvrdit, že tomu tak nebude. Vůz totiž v Německu přijde v základní výbavě na 19 650 Eur, což v přepočtu dělá něco přes 500 tisíc Kč a s kurzem z minulého týdne i přes 520 tisíc. U nás přitom „celé” Polo GTI se 180 koňmi pořídíte od 409 900 Kč, Blue GT by se tedy s takovou cenovkou dalo prodat leda pár nadšencům a to není obvyklá strategie Volkswagenu.
Na dostupnost a ceny Blue GT v našich končinách si tedy ještě musíme počkat, zmíněné specifikace a přiložené fotografie ale jeho skutečné vlastnosti reflektují zcela přesně.
Minimálně sympatické vzezření Blue GT upřít nelze. Atraktivitu zbytku zvažte sami
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 6 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 8 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nejčtenější články
- Hyundai po „násilném” zaříznutí ostrých spalovacích modelů pro EU zkouší Evropany uspokojit lacinou náhražkou
26.2.2024 - Téměř žádný elektromobil. Leasingová firma odhalila data o nejpopulárnějších služebních autech v Německu
26.2.2024 - Šéf Fiatu odhalil novinky značky pro nejbližší roky, je to jedna větší bizarnost než druhá
26.2.2024 - Někdo na 31 let schoval do garáže úplně nové, nevybalené auto za statisíce Kč, teď se prodává za 3,5 milionu
27.2.2024 - Čeští dealeři VW mají dál na skladech extrémní množství elektromobilů, slevy až 585 tisíc Kč se týkají i nového ID.7
27.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva