Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
VW Teramont by s jednodušším designem mohl vypadat lépe. A nebo ne? (ilustrace)
4.12.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
VW udělal u svého nového SUV vše proto, aby vypadalo co nejmohutněji. Ne každému se to ale zamlouvá, jak by vypadalo bez „zvětšujících” prvků?
Uběhl už více jak měsíc od chvíle, co Volkswagen představil nové SUV Atlas a jeho jednovaječné dvojiče Teramont. Jde o prakticky stejná auta lišící se jen detaily, kdy první se svým jménem snaží zalíbit spíše Americe, druhé pak sází na obvyklejší pojmenování wolfsburských SUV v Číně. Je to vážně velké auto, největší dnešní osobák VW, který svými rozměry dokonce překonává dražší Touareg - při délce 4 922 mm je o 121 mm delší než Touareg a dokonce o 225 mm delší než Škoda Kodiaq. Má také 1 979 mm na šířku a 1 767 mm na výšku, což je o 38 resp. 35 mm více než u německého bratra.
Jako by to samo o sobě nestačilo, sám šéf designu VW Klaus Bischoff nedávno řekl, že cílem automobilky bylo udělat Atlas/Teramont tak, „aby vypadal robustně a přitom nepříliš agresivně”. Došlo tak na různé designové detaily, které jej opticky nafukují, zejména pak zvýraznění vyboulení blatníků či různé designové, v kombinaci v prvky, které jej naopak zjemňují, jako je zlom spodní hrany oken v zadní části.
Možná se vám to tak líbí, ne každý je ale toho názoru. Theo Chin má pocit, že velké SUV VW je takto designově příliš komplikované a pokusil se jej zjednodušit. Jak? Podívejte - zjemnil ony linie blatníků, spodní hranu oken udělal rovnou a použil pár prvků z faceliftovaného Amaroku. Máme pocit, že takto vůz vypadá i lépe, minimálně v Evropě by se tak mohl líbit více, kde podle všeho dříve nebo později skončí. Mimochodem, o tomto nejnověji promluvil šéf vývoje největších modelů VW Elmar-Marius Licharz, který se bojí snad jen toho, že by se Teramont některým evropským zákazníkům nevešel do garáže...
Ale zpět k samotnému designu. Líbí se vám takto Atlas/Teramont více? Nebo je vám vskutku mohutné původní ztvárnění bližší? Posuďte s pomocí ilustrací Thea China, pro srovnání přidáváme i kompletní sadu fotek čínského modelu, z nějž ilustrátor vycházel.


Takto by VW Teramont vypadal se zjednodušenými linkami










Skutečný Teramont na kompletní sadě oficiálních fotek VW
Zdroj: Theophilus Chin
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Číňané hodili na své nové auto vzrostlý strom a zkusili s ním dál jezdit. Podívejte se, jak dopadli
včera
Unikl celý katalog laků pro nové BMW řady 3, je to pozoruhodná směsice klasických hitů i moderních výstřelků
5.12.2025
V této zemi ze dne na den zrušili všechna měření rychlosti, místo nich instalují obří dopravní značky
2.12.2025
Nejčtenější články
Ještě hůř: Prodeje elektrických Subaru v USA se po konci dotací zhroutily o 98 procent, nechce je najednou skoro nikdo
7.11.2025
Ef-jednička, ve které Ayrton Senna vybojoval asi nejtěžší vítězství své kariéry, je na prodej. Cena poletí do stratosféry
7.11.2025
Nabídka výkonných Mercedesů se dál rozpadá, kvůli novým regulacím brzy skončí hned pět modelů
8.11.2025
„Bugatti pro chudé” si ve sprintu s otočkou namazalo na chleba veškerou konkurenci, i když s ním nikdo neměl odvahu soutěžit
8.11.2025
Dánů se zmocnila panika kvůli čínským autobusům MHD, které lze potají vzdáleně ovládat, provozují jich stovky
8.11.2025
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 12.07. 21:20 - řidičBOB
- Politický koutek 12.07. 21:16 - řidičBOB
- BMW Divize 12.07. 14:30 - pavproch
- Onboard videa 12.07. 13:57 - brnenska.odchytova
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 12.06. 20:41 - mattonecz
- Malé lehké a výkonné auto do 20.000 EUR 12.06. 18:04 - jerry
- Motor/Spotřeba 1.4 TSI 90kw CAXA 12.05. 16:09 - Snowman000
- whitelist & blacklist 12.05. 13:13 - řidičBOB
