Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Walter Röhrl si dal dokonalý dárek k 70. narozeninám, podívejte se
11.3.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Je to jedna z největších legend mezi závodními jezdci, i když v rallye vyhrál „jen” dva tituly mistra světa. A nadšení pro věc ho neopustilo ani v 70 letech.
Snad nemusíme dlouze popisovat, kdo je to Walter Röhrl. Mistr světa v rallye z let 1980 a 1982. Druhý vicemistr světa z roku 1985, kdy za volantem jedné z legend této slavné éry poznal i hořký konec skupiny B. Vítěz 14 závodů mistrovství světa, držitel rekordu Pikes Peak z dob, kdy cesta na něj skoro neznala asfalt, vítěz Le Mans z roku 1981. A nad to všechno především skvělý jezdec, který už bude jednou pro vždy zapsán v historii jako jediný člověk, který v časech skupiny B v roce 1982 povodil čtyřkolky Audi s mohutnými turby za volantem Opelu Ascona s 2,4litrovou atmosférou a pohonem zadních kol.
Je to pilot ze staré školy. Dokáže ohromit schopností dokonale ovládat monstra typu Audi Quattro a přitom si udržet precizně čistý styl, při němž neopouští ani meziplyny s dvojitým vyšlapáváním spojky, jak se sluší a patří. Sám o sobě říká, že musí být trochu šílený, když dokázal v 80. letech vplouvat s mnohasetkoňovými mašinami mezi davy na poslední chvíli uhýbajících fanoušků. A asi na tom něco bude - omezený pud sebezáchovy s precizním jízdním stylem dělá mistry. A Röhrl je mistr.
Je tak dobrý, že se jako řidič dokázal uplatňovat i dekády po konci své kariéry. Považte, že před pár léty byl stále jedním z těch, kteří se s Porsche 918 Spyder pokoušeli o rekord Nordschleife. Nakonec to nebyl on, kdo jej zajel, za nejrychlejším kolegou ale zaostal o pár sekund - v 66 letech. To si spousta řidičů výská, když jim doktor ještě vůbec dovolí řídit...
O Röhrlovi bychom mohli mluvit dlouho, dnes se k němu ale vracíme z jednoho prostého důvodu - v úterý 7. března oslavil sedmdesátiny. To by si zasloužilo článek samo o sobě, sám Röhrl se ale pochlubil tím, co si k narozeninám dal. Ano, sám, protože buď můžete jako Janek Ledecký léta plakat, že „nejlepší dárek jsem dostal, je to už let” a nebo raději na nic nečekat a obdarovat se osobně. Přesně to Walter R. udělal a papuče ani elektricky vyhřívanou deku si nenadělil.
Pořídil si Porsche 911 R - prý mu manželka řekla, ať si ho koupí, když po něm tak touží. Pořídit si z nadšení k sedmdesátinám 500koňovou 911 s manuální převodovkou, to chce vážně nehynoucí vášeň pro řízení. Pokud se ale zrovna u někoho nedivíme, že jej neopustilo, je to tento muž...
Tak dodatečně všechno nejlepší, Waltere Röhrle. Mimochodem, kdybyste to nevěděl, Porsche vám při této příležitosti uspořádalo výstavu, kde se krom různých poršáků objevuje i soutěžní Audi Quattro. Tomu se říká pocta, přitáhnout kvůli jednomu člověku do muzea Porsche vůz úplně jiné značky. Jen o něm ale Walter R. říká, že je to „nejbrutálnější stroj jeho kariéry”, tak co by to bez něj bylo za výstavu...



Co si dát k sedmdesátinám? Novou zubní protézu? A co takhle Porsche 911 R?
Zvolená specifikace hodně připomíná tu, kterou si pořídil šéf sportovní divize Porsche Andreas Preuninger
Röhrl během své dlouhé kariéry řídil kde co, právě Porsche se ale jeho životem táhnou jak červená nit
Řada lidí ho bude znát hlavně díky mistrovskému řízení brutálního Audi Quattro. S ním ale vyhrál jediný závod a v mistrovství byl nejlépe třetí, tituly získal s Fiatem a nejpozoruhodněji s Opelem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Lídry jsou Bulega, Manzi a Neila 10:36
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie včera 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho 29.4.2025
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey 29.4.2025
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
Nejčtenější články
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
1.4.2025Zlobil? Šéf Seatu po kritických slovech na adresu elektromobilů a EU náhle s okamžitou platností skončil
1.4.2025Uniklý ceník příplatků Bugatti Tourbillon ukazuje, jak moc jsme všichni chudí, kupec Ferrari by neměl ani na lepší lak
1.4.2025Tohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
1.4.2025Giugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
1.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva