Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
1 z 20 Lamborghini Sesto Elemento řádící bez značek v provozu je úchvatná podívaná
16.2.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ videa, foto) Gallardo, Aventador či Huracán na silnici potkáte. Sesto Elemento stěží, nemá homologaci. Tento majitel si s tím hlavu nedělá.
Když Lamborghini představilo model Sesto Elemento a pak jej ve dvacetikusové sérii nabídlo zákazníkům, neobtěžovalo se s homologací pro silniční provoz. Dává to smysl, tohle auto mělo excelovat v poměru výkonu a hmotnosti a zejména snižování druhého zmíněného aspektu si se schválením pro běžný provoz příliš nerozumí.
V tomto autě totiž není není skoro nic zbytečného. Nemá palubní desku a sedačky jsou tvořeny polštáři přilepenými přímo na karbonové vaně, která tvoří šasi. Výsledek nemusí být komfortní, ale je okouzlující. Samo Lamborghini říká, že dodnes nic rychlejšího nevyrobilo a není důvod mu nevěřit - hmotnost 999 kg a výkon 570 koní znamenají sprint z klidu na stovku za 2,5 sekundy a nejvyšší rychlosti přes 320 km/h. A to je třeba říci, že tohle auto bude excelovat hlavně při řádění na okruhu.
Těch pár sběratelů, kteří si jej koupili, toho jistě nelitují. Jako nový tento vůz stál necelých 40 milionů Kč a jeden, který se svým vozem jezdil snad jen po garáži, jej vloni v létě nabídl k prodeji za nějakých osmdesát milionů korun. Ten vůz měl najeto 19 kilometrů. Jen devatenáct. Možná vydělal, ale s autem si moc nesjel. A soudě podle toho, co dnes uvidíte, o hodně přišel.
Katarský majitel jiného Sesta Elementa - nebo možná toho stejného, klidně ho mohl tehdy koupit, to neumíme vyloučit - totiž se svým vozem jezdí. V útrobách je technika Gallarda LP570-4 Superleggera, takže s jízdou tu vážně problém není. Jenže rozhodl se nejezdit jen na okruzích a na uzavřených tratích, ale pustil se se svým autem do provozu.
To není úplně legální, protože Sesto Elemento nemá silniční homologaci, jak stojí i výše. Nebudeme ale polemizovat nad tím, jak kapota tohoto vozu ochrání chodce, kterého maminka nenaučila se před přecházením rozhlédnout. Odhadujeme, že ve skutečnosti na tom tohle auto po technické stránce bude mnohem lépe než spousta jiných, která značky a také katarskou obdobu STK mají.
V každém případě je úchvatné vidět Sesto Elemento na silnici a nejen proto, že to není vůbec běžný úkaz. Řidič vůz vůbec nešetří, třebaže hlavně při akceleraci v přímce, a dává nám okusit jeho raketovou dynamiku i vskutku fascinující zvukový projev. A pozoruhodné jsou i kulisy - není běžné vidět takovéto video z arabského světa, na kterém by pilot supersportu v hlavní roli jezdil rychle, ale přesto relativně slušně. A většinou není kamerovým vozem Rolls-Royce Ghost, který si na přiložených fotkách také můžete prohlédnout. Některé trochu připomínají pohádky tisíce a jedné noci...






Video se postará o dobrý první dojem, ale v půlce už je to trochu nuda















Další fotky tohoto Sesta Elementa ho ukážou v lepším světle, doslova i obrazně. A mimochodem, na mytí tohoto auta je také zajímavý pohled
Zdroj: Jassim Mohammed Alemadi@Youtube, Foto: Hosam Al-Ghamdi
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Pokud bude nové BMW řady 3 opravdu vypadat takhle, bude to pro fanoušky další těžká rána
včera
Hackeři konečně našli smysluplné využití nabíjecích stanic elektromobilů, dokážou na nich hrát Doom
24.11.2025
Řidič natočil, jak mu cestu zkřížilo stádo tisíců kusů „vysoké”. Ani nedohlédl na konec „fronty zvířat”, která chtěla přejít silnici
23.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph Trident 800 2026: tříválcové potěšení 24.11.2025
- Ogura je sebekritický: „Musím se zlepšit ve všech oblastech“ 23.11.2025
- Marc a Alex slavili 23.11.2025
- Místo Schleizu bude v ESR North West 200 22.11.2025
- Velká japonská naděje Taiyo Furusato 22.11.2025
Nejnovější články
Je opravdu zlé, když technici Porsche adorují 2,2tunový nesmysl konkurence, aby snáz prodali ten svůj
před hodinou
Majitel po 643 ujetých km s novým elektromobilem radši zahodil 400 tisíc Kč, než aby s ním dál musel jezdit
včera
Korejci zkouší ohromit Evropany neobvyklou novinkou, půjde po krku těm nejlepším Audi, BMW a Mercedesům
včera
Ani Porsche si s elektrickým Cayenne nechce moc špinit ruce, radši se chlubí předchůdcem s dnes nemyslitelnou technikou
včera
Další majitel poznal skrytou cenu elektromobility, za opravu ťukance mu servis naúčtovat přes 460 tisíc
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
