Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
5 drsných testů, kterými si muselo a musí projít každé Porsche
31.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Porsche jsou mezi sporťáky proslulá svou odolností a náhoda to není. Podívejte se, co musí auta značky zvládnout, než jdou do prodeje.
Automobilku z německého Zuffenhausenu jistě nemusíme podrobněji představovat, ostatně mnozí měli na zdi svého dětského pokoje vylepen alespoň jeden plakát Porsche. A pokud produkty této značky neparkujete v garáži, pak zmenšených modelů nejspíše máte plnou vitrínu. I přesto se ale dozajista najdou prvky, vozy či momenty, které vašim zrakům zůstávaly po celá ta léta skryty.
Porsche se proto letos rozhodlo, že nás nechá nahlédnout do své kuchyně a postupně zveřejňuje materiály dokumentující vždy pětici toho nejlepšího, nejzajímavějšího či nejvýjimečnějšího, co bylo u Porsche stvořeno. Touto cestou nám bylo představeno pět nejlepších konceptů, pět nejlepších okruhových milníků či pět nejvzácnějších modelů.
Dnes si posvítíme na pětku, která je z těch dosud publikovaných zřejmě nejzajímavější a mapuje ty nejnáročnější testy, jimiž musely a musí modely značky procházet. Některé jsou opravdu drsné, ale víte jak to je s tím cvičištěm a bojištěm. Toto je cvičiště a jen díky němu mohou vznikat auta jako námi průběžně sledovaná 911 se skoro 400 tisíci najetými km, která stále funguje skvěle...
5. Skid Pad neboli Kluzná dráha
O Porsche sice mluvíme jako o automobilce z Zuffenhausenu, její počátky jsou ovšem spojené s rakouským Gmündem. Teprve později se značka přestěhovala na předměstí Stuttgartu, přičemž pár kilometrů od svého nového ústředí - konkrétně v komunitě zvané Weissach (modří se nebudou hlásit...) - byl vybudován testovací areál. Jednou z jeho nejstarších částí je kluziště, kde se jezdí dokola a je prověřována ovladatelnost, zkoumáno boční přetížení a odhalována stabilita i na mokru, sněhu či ledu.







4. Testovací okruh
Porsche je jednou z vůbec nejúspěšnějších značek v motorsportu, určitě také proto, že má i svůj vlastní okruh. Ne, teď nemyslíme Nardo, k jeho odkoupení došlo teprve v posledních letech. Řeč je o speciální dráze, která zahrnuje třeba i úsek s dírami simulujícími nekvalitní povrch vozovky. Nechybí ani skokánky či lázeň se slanou vodou, jíž vozy projíždějí rychlostí 30 km/h a kde je zkoumána jejich odolnost vůči korozi.
3. Větrný tunel
Již strýček Ben říkával Spider-Manovi, že s velkou silou přichází velká odpovědnost. U Porsche si toto pravidlo poněkud upravili na velký přítlak, kterého je třeba dosahovat ve vysokých rychlostech. Proto je každý model testován ve větrném tunelu, který tak stojí za různými adaptivními či napevno uchycenými křídly a spoilery. Od roku 2015 značka disponuje zcela novým tunelem, který jí umožňuje mnohem větší preciznost a simulaci rychlosti až 300 km/h. Jde tak trochu jinou cestou než někteří konkurenti, kteří klasické větrné tunely opouštějí.
2. Off-roadová dráha
Pokud vás vždy zajímalo, jak je možné, že značka profilující se především na okruzích, zamířila na Rallye Paříž-Dakar, již navíc i vyhrála, tady najdete odpověď. Model 959 byl vyvíjen právě na dráze plné bahna, kaluží a kamení. Nyní je tento areál spíše domovem Porsche Cayenne, které si v ničem nezadá se skutečnými terénními speciály. Zvládat tak musí nejen různý povrch v rychlostech až 70 km/h, ale také nemalé boční náklony.
1. Nárazové zkoušky
Místo, kde by možná všichni fanoušci Porsche uronili alespoň jednu obří slzu, je jedno z nejdůležitějších. Zázemí pro nárazové testy stojí za bezpečností, jíž se vozy značky chlubí již po několik desetiletí. Ostatně dokud nebyly k dispozici různé bariéry či kůly, jež byly vystřeleny v rychlostech až 64 km/h proti karoserii, používalo Porsche jeřáb, kterým své vozy vyzdvihlo na zem a pak nechalo jednoduše působit gravitaci. Dnes má značka k dispozici mnohem modernější techniku, ochrana posádky je tak daleko vyšší.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejnovější články
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
včera
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
včera
Poslední šance Saabu na záchranu před krachem přišla už moc pozdě. Vznikla v hrstce kusů, jedna teď může být vaše jako velká rarita
včera
VW i Porsche už tam jsou, Audi je následuje. Za tři roky přišlo o 75 procent svých zisků a míří do ztráty, prodeje dál klesají
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Živá témata na fóru
- Jednostopé okénko 11.02. 22:21 - M.Z.
- Rychlodotazy 11.02. 21:54 - řidičBOB
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.02. 21:20 - M.Z.
- Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.02. 17:10 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 11.01. 21:57 - Truck Daškam
- Za kolik jezdíte s benzínem? 11.01. 21:25 - abgx1
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.01. 13:18 - pavproch
