Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Audi RS4 s výkonem Veyronu: tahle stará B5 udělá 0-300 km/h za 14,7 s
15.2.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ videa) Na první pohled je to staré Audi. Když si uvědomíte, že RS4 B5 se nedělalo jako sedan, a všimnete si karbonových brzd, bude už pozdě.
První Audi RS4, generace B5, se představilo v roce 1999 jako nástupce dnes již legendárního RS2. Také mělo V6 o objemu 2,7 litru, která byla přeplňovaná turbodmychadly, jenže tu bylo 381 koní a 440 Nm, o hodně víc než v případě RS2. A taky se RS4 generace B5 prodávalo jen jako kombík s názvem Avant.
Jak je možné, že se tedy díváme na RS4 s karoserií sedan? Jednoduše - vůz na snímcích a videích níže opustil továrnu jako S4. Tehdy měl stejný 2,7litrový motor, jen naladěný na „pouhých” 265 koní a 400 Nm. V současném stavu tu ze série zůstalo snad jediné - počet válců, pohon všech kol a umístění motoru vpředu podélně.
Když se ale dostal do rukou současného majitele, začaly se dít věci. Základem bylo nainstalování vzhledových prvků z RS4 Avant, v podstatě se liší nárazníky, loga a pár detailů; odtud označení RS4. Majitel ale nezůstal u původního výkonu, rozhodl se jej pořádně zvýšit. Motoru byl zvětšen objem na rovné tři litry a jsou tu nová, větší turba TTE-950.
Kromě toho víme také o leštěných kanálech v hlavách válců, odlehčených ventilech od firmy Supertech, kovaných pístech, precizně vyvážené klikové hřídeli, zakázkově vyráběných vačkovým hřídelích a výfukovém potrubí o průměru 102 mm. Výkon je tedy ohromný a postupem času rostl. Aktuálními hodnotami mají být 1 100 koní a 1 400 Nm. To je brutální síla, která se může měřit s Veyronem. Jen tento vůz má jaksi o deset válců méně.
Všechen ten výkon přenáší pořád manuální šestikvalt, který také být musel posílen, stejně jako spojka a systém pohonu všech kol quattro. Čtyřkolka se tu velmi hodí, zejména když se na videích níže podíváme, jak brutálně umí tohle auto zrychlovat - vidíme čas na stovku za 2,8 vteřiny, ze 100 na 200 km/h za 4,4 s a z 200 na 250 km/h za 2,9 s. A nebo z 200 na 300 km/h za 7,48 s. Dohromady to dává 10,1 vteřiny zrychlení z nuly na 250 km/h nebo 14,68 sekundy z nuly na 300 km/h. Maximálka se pohybuje okolo 360 km/h, kvůli převodům a dosažitelným otáčkám.
Po vzhledové stránce byste to do tohoto auta na první pohled neřekli. Jistě, jsou tu 20" kola a kratší pružiny, takže vůz sedí blíž k zemi, ale to umí se svou S4 udělat každý tuner, zas takový problém to není. V této době byla Audi S a RS ještě relativně blízko svým plebejským sourozencům, alespoň po stránce vzhledu. A karbonových brzd z Audi R8, které tohle auto dostalo, aby bylo výkon jak krotit, si hned nevšimnete.
Takže až se svým Ferrari F12berlinetta někde v okolí Hannoveru, kde toto Audi žije, budete čekat na semaforu, a vedle se postaví divoce prskající staré černé Audi a bude chtít závodit, doporučujeme se nevsázet o nic na způsob třeba auta. Ta věc vedle vás totiž může mít o nějakých 350 koní víc než vy a jede podle toho...























Pokud nejste petrolhead, do tohoto auta na první pohled neřeknete, že má 1 100 koní
Zdroj: Auto Zeitung
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
před 7 hodinamiNástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
včera1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
25.6.2025
Nejčtenější články
Prodeje Jaguarů v Evropě se propadly téměř na nulu, z Česka se ale v tomto prostředí stává hotové království divokých koček
28.5.2025Francouzům asi přeskočilo, další novinkou Alpine je otylá absurdita s hmotností nejmíň 2,1 tuny
28.5.2025Nadšenec koupil od starší dámy 15 let neježděný Golf v naprosto nechutném stavu, byl plný plísně. Podívejte se, co se z něj vyklubalo
28.5.2025Automobilka chtěla během pár let přejít jen na elektromobily. Teď investuje 19,5 miliardy, aby od roku 2027 vyráběla nové motory V8
28.5.2025Mercedes léta cpe do upadající třídy C nedůstojné motory 1,5 a chce za ně velké peníze. Teď s tím končí, ale možná ne u nás
28.5.2025
Živá témata na fóru
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.27. 16:50 - Spectral
- Lampárna (stěžovatelna) 06.26. 16:17 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.26. 15:37 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 06.26. 14:22 - pavproch
- Kabelový svazek motoru Octavia I 1,8T 06.26. 12:55 - abernas
- kola e89+Tiguan+Scout 06.26. 11:04 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 06.25. 18:25 - Truck Daškam
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.24. 14:43 - janom