Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Audi RS4 s výkonem Veyronu: tahle stará B5 udělá 0-300 km/h za 14,7 s
15.2.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ videa) Na první pohled je to staré Audi. Když si uvědomíte, že RS4 B5 se nedělalo jako sedan, a všimnete si karbonových brzd, bude už pozdě.
První Audi RS4, generace B5, se představilo v roce 1999 jako nástupce dnes již legendárního RS2. Také mělo V6 o objemu 2,7 litru, která byla přeplňovaná turbodmychadly, jenže tu bylo 381 koní a 440 Nm, o hodně víc než v případě RS2. A taky se RS4 generace B5 prodávalo jen jako kombík s názvem Avant.
Jak je možné, že se tedy díváme na RS4 s karoserií sedan? Jednoduše - vůz na snímcích a videích níže opustil továrnu jako S4. Tehdy měl stejný 2,7litrový motor, jen naladěný na „pouhých” 265 koní a 400 Nm. V současném stavu tu ze série zůstalo snad jediné - počet válců, pohon všech kol a umístění motoru vpředu podélně.
Když se ale dostal do rukou současného majitele, začaly se dít věci. Základem bylo nainstalování vzhledových prvků z RS4 Avant, v podstatě se liší nárazníky, loga a pár detailů; odtud označení RS4. Majitel ale nezůstal u původního výkonu, rozhodl se jej pořádně zvýšit. Motoru byl zvětšen objem na rovné tři litry a jsou tu nová, větší turba TTE-950.
Kromě toho víme také o leštěných kanálech v hlavách válců, odlehčených ventilech od firmy Supertech, kovaných pístech, precizně vyvážené klikové hřídeli, zakázkově vyráběných vačkovým hřídelích a výfukovém potrubí o průměru 102 mm. Výkon je tedy ohromný a postupem času rostl. Aktuálními hodnotami mají být 1 100 koní a 1 400 Nm. To je brutální síla, která se může měřit s Veyronem. Jen tento vůz má jaksi o deset válců méně.
Všechen ten výkon přenáší pořád manuální šestikvalt, který také být musel posílen, stejně jako spojka a systém pohonu všech kol quattro. Čtyřkolka se tu velmi hodí, zejména když se na videích níže podíváme, jak brutálně umí tohle auto zrychlovat - vidíme čas na stovku za 2,8 vteřiny, ze 100 na 200 km/h za 4,4 s a z 200 na 250 km/h za 2,9 s. A nebo z 200 na 300 km/h za 7,48 s. Dohromady to dává 10,1 vteřiny zrychlení z nuly na 250 km/h nebo 14,68 sekundy z nuly na 300 km/h. Maximálka se pohybuje okolo 360 km/h, kvůli převodům a dosažitelným otáčkám.
Po vzhledové stránce byste to do tohoto auta na první pohled neřekli. Jistě, jsou tu 20" kola a kratší pružiny, takže vůz sedí blíž k zemi, ale to umí se svou S4 udělat každý tuner, zas takový problém to není. V této době byla Audi S a RS ještě relativně blízko svým plebejským sourozencům, alespoň po stránce vzhledu. A karbonových brzd z Audi R8, které tohle auto dostalo, aby bylo výkon jak krotit, si hned nevšimnete.
Takže až se svým Ferrari F12berlinetta někde v okolí Hannoveru, kde toto Audi žije, budete čekat na semaforu, a vedle se postaví divoce prskající staré černé Audi a bude chtít závodit, doporučujeme se nevsázet o nic na způsob třeba auta. Ta věc vedle vás totiž může mít o nějakých 350 koní víc než vy a jede podle toho...























Pokud nejste petrolhead, do tohoto auta na první pohled neřeknete, že má 1 100 koní
Zdroj: Auto Zeitung
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
před 4 hodinami
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
včera
Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
26.10.2025 (1)
Nové na MotoForum.cz
- Petronas Honda: Velké změny se blíží 16:00
- Konec Michaela Rinaldiho v MS-Superbike 14:51
- Kdy bude Bulega testovat Ducati MotoGP? 09:43
- Zbude jedno místo pro Salače? včera 15:04
- Update Noah Dettwiler včera 14:44
Nejnovější články
Do dražby bez rezervních cen jde sbírka aut a lodí odsouzeného podvodníka, vkus mu nejde upřít
před 3 hodinami
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
před 4 hodinami
Kia chce vyrazit proti autům jako VW Golf R s tímhle. Přejeme hodně zdaru, už vzhledem bude odrazovat
před 6 hodinami
Muž si koupil v roce 1975 nové Porsche 911 Turbo. Jezdí s ním dodnes, kdy může, po 50 letech má najeto už 1,33 milionu km
před 7 hodinami
Německé automobilky chtějí nařídit povinné dobíjení hybridů, smysl pro realitu je pořád dalece míjí
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
