Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Dodnes nikdy nepřihlášený Mercedes z roku 1982 je dokonalý stroj času o víc než 40 let zpět, další osud má jasný
22.10.2025 | Petr Prokopec
Zůstáváme přesvědčeni, že auta jsou tu od toho, aby se s nimi jezdilo, přesto nemáme problém uznat, že některým autům prostě život vetkl jiný osud. A není od věci, pokud zůstanou těmi časovými kapslemi, které z nich udělal jejich první majitel. Jako v tomto případě.
Před pár dny se Jason Cammisa aktualně pracující pro Hagerty opravdu poutavě rozpovídal o Mercedesu SL generace R129. Ta byla představena v roce 1988, tedy dlouhých 17 let poté, co třícípá hvězda odstartovala výrobu jejího předchůdce. Skončit s ní dle původních plánů měla ještě během sedmdesátek, ovšem vývoj nového provedení se začal komplikovat. Značka na něj navíc v jednu chvíli neměla ani dostatek peněz a kapacit, v důsledku čehož se životní cyklus generace R107 natáhl od roku 1971 až do chvíle, kdy Češi vyrazili z Albertova na Václavské náměstí cinkat klíči.
Pokud máte půl hodinky času a nevíte, co je jazyková bariéra, Cammisovo vyprávění níže si rozhodně pusťte. My se mezitím budeme dále věnovat právě třetímu SL v pořadí, tedy oné generaci R107. Ta byla oproti svým předchůdcům poprvé nabídnuta také s osmiválcem, jakkoli klientela si na pětilitrový atmosférický osmiválec musela počkat až do roku 1977. K mání byl navíc tento motor zpočátku jen v omezeném množství a navíc pouze pod kapotou kupé SLC, jehož střešní panely nešlo jakkoliv sundat či stáhnout.
S příchodem 80. let nicméně Mercedes dodal osmiválec také roadsteru SL, a protože v roce 1981 došlo na ukončení výroby SLC, stalo se dvoudvířko umožňující jízdu s větrem ve vlasech velmi vyhledávané. Jeho 240 koní posílal na zadní kola výlučně čtyřstupňový automat, a protože hmotnost se pohybovala okolo 1 500 kilogramů, nebyla překvapením ani působivá dynamika. Verze 500SL se totiž na stovku rozjela za 8,5 sekundy a její maximum činilo 225 km/h. Něco takového byl v roce 1980 mimo sportovní ligu menší zázrak.
Vábení třícípé hvězdy neodolal ani jistý pan Hough, který si kabriolet koupil jako zcela nový dva roky po premiéře. Kombinace modro-zeleného laku a kůží a dřevem osazeného interiéru mu ovšem učarovala natolik, že se nakonec z vozu rozhodl udělat jakýsi stroj času. Uzavřel jej totiž ve vyhřívané garáži, kde byla navíc monitorována vlhkost. Mimo to na něj nasadil plachtu, kterou sundával jen ve chvíli, kdy se SL chtěl pokochat či kdy ho ukazoval některému ze svých známých.
Po 15 letech skladování se pan Hough o svém pokladu rozpovídal také před britskými nadšenci, kteří založili společnost SL Shop, jež se již dle názvu věnuje právě ikonickému modelu třícípé hvězdy. Když se jej zeptali, zda by náhodou svůj vůz nechtěl prodat, nepřekvapivě se dočkali zavrtění hlavou. O to víc je překvapil letošní telefonát, ve kterém jim pan Hough sdělil, že si vše rozmyslel a pro roadster, které se nikdy nedočkal ani registračních značek, hledá nového majitele.
Za kolik jej odkoupili, nepoví. Ve finále to ale není podstatné, neboť součástí transakce byl i závazek, že prakticky nejeté 500SL zůstane se svými teprve druhými vlastníky v pořadí až do konce jejich života. Na silnice se pak opět nepodívá, místo toho má v Stratfordu připravenou další skleněnou kukaň, ve které bude udržována konstantní teplota a nízká vlhkost, aby karoserie a interiér mohli bez nutnosti oprav přežít další desítky let.







Tento Mercedes-Benz 500SL nebyl nikdy zaregistrován, od svého vzniku v roce 1982 najel jen 42 mil neboli 68 km. A pokud nový vlastník dodrží svůj slib, o čemž aktuálně nemáme pochyb, dané číslo se ani nezvětší. Foto: SL Shop, tiskové materiály
Zdroj: SL Shop
Bleskovky
Unikl celý katalog laků pro nové BMW řady 3, je to pozoruhodná směsice klasických hitů i moderních výstřelků
5.12.2025
V této zemi ze dne na den zrušili všechna měření rychlosti, místo nich instalují obří dopravní značky
2.12.2025
Zima v zimě zas jednou překvapila všechny. Hasiči zveřejnili fotky „největší nehody, u jaké kdy zasahovali”
1.12.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Rusové už si postavili vlastní náhradu za Tatru 815, firmy dostanou první kusy zadarmo
včera
Víc a víc řidičů elektromobilů se vyhýbá ježdění s nimi na dovolenou. Buď nejedou vůbec, nebo si půjčí jiné auto
včera
Mercedes vyvinul elektromotor s extrémním poměrem výkonu a hmotnosti. Řeší tím ale problém, který neexistuje
včera
Toyota ukázala Corollu pro Evropu v novém. Jedinou viditelnou novinkou asi zkouší zastřít snížení výkonu
včera
Z Hujera rebelem za 24 hodin: Šéfka GM chtěla prodávat jen elektromobily, teď brečí, že kvůli jejich nařizování málem zavřela továrny
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
