Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Jak drahé je vlastnit Bugatti Veyron? Majitel dvou kusů to popsal do detailu
2.12.2019 | Mirek Mazal
Na rozdíl od mnoha jiných je nejen vlastní, ale také s nimi pravidelně jezdí. Tím snáze může povyprávět o jejich provozních nákladech - jde o milionové sumy každý rok, za kdejakou drobnost.
Realitní magnát Manny Khoshbin vlastní 0,44 % všech Veyronů na celém světě, protože si z celkem 450 vyrobených monster s motory W16 koupil hned dva exempláře. Pracovitý imigrant z Íránu začínal s pověstným dolarem v kapse, ale vypracoval se a nepolevuje v píli ani po dosažení většiny vytyčených cílů. Díky své oddanosti byznysu si může dovolit nejen koupit nejdražší vozy planety, ale také je pravidelně venčit po kalifornských silnicích.
Khoshbin zaslouží obdiv za neutuchající elán, stejně hlasitý potlesk patří odvaze jezdit v provozu s auty za stovky milionů korun. Zajištěný otec od rodiny auta pravidelně střídá a nikdy nepůsobí dojmem, že by měl obavy o negativní dopady každého kilometru na zůstatkovou hodnotu jakéhokoliv pokladu z jeho garáže.
Většinu jeho aut známe z jiných videí, nejnověji se Khoshbin rozpovídal o reálných nákladech vlastnictví právě Bugatti Veyron. Sedmimístná kupní částka v dolarech byl jen začátek, pravé finanční nároky přicházely postupně během používání tisícíkoňového Bugatti.
Automobilka doporučuje výměnu všech tekutých náplní každý rok, přitom výměna oleje stojí 25 tisíc USD (582 tisíc Kč). Auto má neuvěřitelných 16 vypouštěcích zátek čili dvakrát tolik ve srovnání s jiným exotickým, ale mnohem dostupnějším výkonným vozem jménem Lamborghini Huracán. Zátky nejsou snadno přístupné, mechanici musí demontovat zadní kola včetně brzd, podběhů a dalších částí.
Samotný olej ale auto nespasí, je třeba také provádět pravidelně kontroly a výměny dalších dílů, jako jsou kabinové filtry a další drobnosti. Taková prohlídka vyjde na 5 až 10 tisíc dolarů ročně (116 až 232 tisíc Kč) v závislosti na aktuálním rozsahu servisu.
Pokud jde o nádherně členitá kola, výrobce radí všem majitelům Veyronů měnit pneumatiky jednou za dva až tři roky dle ojetí, a to nová sada zhltne okouzlujících 38 tisíc dolarů (885 tisíc Kč). Disky samotné musí být nahrazeny každou třetí výměnu pneumatik, nejpozději však po 16 000 kilometrech za neuvěřitelných 50 tisíc dolarů (1,2 milionu Kč), protože pneumatiky se na ně lepí a kola tím dostávají zabrat.
Suma sumárum, kdybyste najeli s Veyronem za 3 roky 16 000 km a spotřebovali během nich trojici sad pneumatik, potřebujete 3 výměny oleje (75 tisíc dolarů), 3 pravidelné servisy (řekněme 22,5 tisíce dolarů), 3 sady pneumatik (114 tisíc dolarů) a 1 sadu nových kol (50 tisíc dolarů). To dělá... 261,5 tisíce dolarů, tedy něco málo přes 6 milionů Kč a více jak 2 miliony ročně. Vynásobte si to dvěma a jste na sumě, kterou Manny K. potřebuje jen na to, aby udržoval v provozu dva exempláře - asi 4 miliony korun znamenají pěkných 333 tisíc Kč měsíčně, jen na tato dvě auta.
Miliardář z Floridy má navíc doma zástup dalších exkluzivit a Bugatti Chiron Hermès na cestě. Měsíční účty si snad ani nedokážeme představit, půjde skoro jistě o víc než 1 milion Kč. Možná i proto Khoshbin aktuálně přemýšlí o prodeji Veyronu Mansory, pokud tedy nespřádá v hlavě plány na další velkolepý nákup...
Iránský přistěhovalec vybudoval prosperující podnikání a teď může lidem popisovat nároky vlastnictví několika Bugatti - jde o statisíce korun každý měsíc
Zdroj: Manny Khoshbin@Youtube
Bleskovky
- Hollywood byl napřed, díky elektromobilům tu konečně máme auta reálně explodující při nehodách
před 6 hodinami - Kupte si současné Audi RS4, dokud můžete. Nástupce v podobě hybridní RS5 Avant se po okruhu od pohledu otyle plácá
17.9.2024 - Vrcholné BMW M3 si ve sprintu namazalo na chleba nejlepší Teslu Model 3 i zpackaný Mercedes C63, neměly šanci
16.9.2024
Nejčtenější články
- Němci vyzkoušeli reálný dálniční dojezd dalších 20 elektromobilů. I při stálých 130 km/h za ideálních podmínek je to mizérie
19.8.2024 - Indická kopie nejslavnějšího Jeepu je neuvěřitelně levná, a to nezklame ani výkonem a technikou vůbec
19.8.2024 - Japonci se asi dost nespálili, po fiasku s hybridním nástupcem NSX chystají ještě větší propadák
19.8.2024 - Aspoň ten motor: Nejnovější Mercedes je znovu kýč jako hrom, zákazníkům ale dává to, co chtějí
19.8.2024 - Nenechte se zmást zprávami o dobíjení aut rychlostí blízkou tankování. Jsou zavádějící, neúplné a v praxi ani tak neopakovatelné
19.8.2024
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 09.19. 13:59 - Vrooom
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 09.19. 13:56 - Vrooom
- Policejní kontroly a měření 09.19. 13:43 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 09.19. 13:42 - pavproch
- BMW Divize 09.19. 10:51 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.19. 10:08 - řidičBOB
- výběr městského auta 09.18. 19:12 - Zajda
- Onboard videa 09.18. 14:39 - řidičBOB