Jednu z nejvzácnějších Godzill našli dodnes nevybalenou, s 10 km na tachu je teď k mání

Jde o auto, které bylo do posledního detailu vypipláno k tomu, aby jezdilo co nejrychleji, o to pozoruhodnější je, že tohle nejezdilo vůbec. I proto je to dnes extrémně cenný artikl, cena se může vyšplhat do desítek milionů.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Fascinace a historie

Jednu z nejvzácnějších Godzill našli dodnes nevybalenou, s 10 km na tachu je teď k mání

12.5.2021 | Mirek Mazal

Jednu z nejvzácnějších Godzill našli dodnes nevybalenou, s 10 km na tachu je teď k mání

/

Foto: BH Auction

Jde o auto, které bylo do posledního detailu vypipláno k tomu, aby jezdilo co nejrychleji, o to pozoruhodnější je, že tohle nejezdilo vůbec. I proto je to dnes extrémně cenný artikl, cena se může vyšplhat do desítek milionů.

Současná generace Nissanu GT-R je dynamicky tou nejlepší ze všech, pochopitelně, sběratelé ale dávají přednost předcházející generaci a hlavně jejím speciálním edicím. Vrcholem byl Nissan Skyline GT-R Nismo Z-tune, jen o jeden stupínek níže v hodnocení exkluzivity je ale GT-R, o kterém si povíme dnes. Jde o verzi V·Spec II Nür vzniklou v pouhých 718 exemplářích na závěr produkce. A jeden z nich byl nalezen v Japonsku s pouhými 10 kilometry na tachometru.

Těžko soudit, jestli se má člověk radovat, že něco takového bude 19 let po svém zrodu na prodej, nebo brečet při pohledu na nevyužitý Skyline. Tyto pocity ale nechme stranou a berme jako příjemný fakt, že můžeme v roce 2021 vidět ikonický model R34 jako úplně nové auto v sériovém stavu a ještě k tomu tak výjimečné specifikaci.

Pro lepší orientaci zopakujme, že pátá generace Nissanu Skyline GT-R s označením R34 se vyráběla v letech 1999 až 2002. Poslední série nazvaná V·Spec II Nür a Skyline GT-R M·Spec Nür vyjela v únoru 2002 a dovětek Nür značí vývoj na známém německém Nürburgringu. Celkově vzniklo 1 003 kusů R34 GT-R Nür, V·Spec II Nür ale bylo postaveno jen 718. A to z ní automaticky činí jednu z nejvzácnějších Godzill, jak se GT-R už od roku 1989 přezdívá.

Toto konkrétní provedení se vyznačuje vylepšeným motorem RB26DETT, který má kořeny v závodním motoru N1. Má zvětšené turbodmychadlo s vyšším plnícím tlakem a ocelovými lopatkami. Nissan pro jistotu použil zesílený blok motoru, aby konstrukce vydržela ostré zacházení. Japonské předpisy způsobily přiškrcení sériového výkonu na povinných 206 kW (280 koní), pro jiné země byly dostupné verze s 246 kW (334 koní), ve skutečnosti ale tyto motory mohou být laděny na výkony, jimž stopku vystaví snad jen obloha.

Objevený Nissan Skyline R34 GT-R V Spec II Nür je posledním mohykánem, který míchá dobré vlastnosti V Spec II s dokonalým motorem RB26. V Spec II znamená Victory Specification II - „vítěznou specifikaci 2“, která mimo tachometr do 300 km/h přináší tužší zavěšení, větší brzdy, kapotu z uhlíkových vláken a použití iridia v interiéru. Bílý lak s šedými disky kol a zlatými brzdiči nekřičí do světa schopnosti vozu, pohled do interiéru napoví více a po otevření kapoty nikdo nemůže pochybovat, s čím má tu čest.

Auto je opravdu v dokonalém stavu, je prostě nové. Na sedadlech dokonce zůstaly ochranné fólie, které používají pracovníci při přepravě z továrny, aby neušpinili čalounění, je prostě dodnes „nevybalená”. O jejím objevení informuje tisková zpráva firmy BH Auction, která ji brzy pustí do jedné ze svých dražeb. Odhad ceny zatím není k dispozici, námi oslovený expert ale předpokládá, že pod 15 milionů Kč tohle auto nezmění majitele ani omylem. Obáváme se, že nebude daleko od pravdy.


Jednu z nejvzácnějších Godzill našli dodnes nevybalenou, s 10 km na tachu je teď k mání - 1 - Nissan Skyline R34 GT-R V Spec II Nur nejete prodej 01Jednu z nejvzácnějších Godzill našli dodnes nevybalenou, s 10 km na tachu je teď k mání - 2 - Nissan Skyline R34 GT-R V Spec II Nur nejete prodej 02Jednu z nejvzácnějších Godzill našli dodnes nevybalenou, s 10 km na tachu je teď k mání - 3 - Nissan Skyline R34 GT-R V Spec II Nur nejete prodej 03Jednu z nejvzácnějších Godzill našli dodnes nevybalenou, s 10 km na tachu je teď k mání - 4 - Nissan Skyline R34 GT-R V Spec II Nur nejete prodej 04Jednu z nejvzácnějších Godzill našli dodnes nevybalenou, s 10 km na tachu je teď k mání - 5 - Nissan Skyline R34 GT-R V Spec II Nur nejete prodej 05Jednu z nejvzácnějších Godzill našli dodnes nevybalenou, s 10 km na tachu je teď k mání - 6 - Nissan Skyline R34 GT-R V Spec II Nur nejete prodej 06Jednu z nejvzácnějších Godzill našli dodnes nevybalenou, s 10 km na tachu je teď k mání - 7 - Nissan Skyline R34 GT-R V Spec II Nur nejete prodej 07Jednu z nejvzácnějších Godzill našli dodnes nevybalenou, s 10 km na tachu je teď k mání - 8 - Nissan Skyline R34 GT-R V Spec II Nur nejete prodej 08Jednu z nejvzácnějších Godzill našli dodnes nevybalenou, s 10 km na tachu je teď k mání - 9 - Nissan Skyline R34 GT-R V Spec II Nur nejete prodej 09Jednu z nejvzácnějších Godzill našli dodnes nevybalenou, s 10 km na tachu je teď k mání - 10 - Nissan Skyline R34 GT-R V Spec II Nur nejete prodej 10Jednu z nejvzácnějších Godzill našli dodnes nevybalenou, s 10 km na tachu je teď k mání - 11 - Nissan Skyline R34 GT-R V Spec II Nur nejete prodej 11Jednu z nejvzácnějších Godzill našli dodnes nevybalenou, s 10 km na tachu je teď k mání - 12 - Nissan Skyline R34 GT-R V Spec II Nur nejete prodej 12Jednu z nejvzácnějších Godzill našli dodnes nevybalenou, s 10 km na tachu je teď k mání - 13 - Nissan Skyline R34 GT-R V Spec II Nur nejete prodej 13Jednu z nejvzácnějších Godzill našli dodnes nevybalenou, s 10 km na tachu je teď k mání - 14 - Nissan Skyline R34 GT-R V Spec II Nur nejete prodej 14Jednu z nejvzácnějších Godzill našli dodnes nevybalenou, s 10 km na tachu je teď k mání - 15 - Nissan Skyline R34 GT-R V Spec II Nur nejete prodej 15
Nevíme, proč tak schopné auto zůstalo 19 let na ocet, teď ale představuje ještě výjimečnější nabídku než kdysi. Stát ovšem bude podle toho. Foto: BH Auction

Zdroj: BH Auction

Mirek Mazal

Živá témata na fóru

zobrazit vše