Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
K mání je vrchol německého luxusu s motorem 7,0 V12, vzniklo pouhých 18 aut
28.6.2020 | Petr Miler
Oficiálně jako by ani neexistoval, neboť se nikdy neobjevil v ceníku a nabízen byl pouze vybraným klientům AMG. Za sedmilitrový dvanáctiválec a nálož pohodlí je i dnes třeba tučně zaplatit.
Mercedes třídy S dlouhodobě definuje nejvyšší třídu osobních automobilů. Od prvních generací exceluje technikou, luxusem i kvalitou a dodnes zůstává měřítkem společenského postavení. Mezi automobilovou smetánkou ale existuje ještě výše postavený model, kterému jsme kdysi věnovali zvláštní článek.
Exotická verze s označením S70 AMG nebyla určena každému, dokonce ani komukoli, kdo si ji mohl dovolit. Šanci koupit tohle auto dostali jen nejváženější klienti, neboť nikdy nefigurovalo v oficiálních cenících. Museli jste být zkrátka „někdo”, aby vám AMG takový stroj nabídlo. Už samotný sedmilitrový motor M120 je vzácnost, neboť jej podle různých zdrojů bylo vyrobeno něco mezi 112 a 123 exempláři, do Mercedesu třídy S se ale dostal jen zlomek z nich - AMG dnes ví o pouhopouhých 18 vyrobených autech.
Motor a vůz dosáhly takové vzácnosti, že i samotná firma ztratila přesný pojem o počtech, ale to nakonec není důležité. Důležitá je hlavně technika sama. Vůz požívá vepředu uložený sedmilitrový dvanáctiválec, který AMG vyrábělo pro Pagani Zonda C12 S. Noční můra ekologů dávala výkon 496 koní (365 kW) a 720 Nm točivého momentu. I se čtyřstupňovou automatickou převodovkou a pohonem zadní nápravy se tento kolos dostal z 9 na 100 km/h za 5,2 sekundy. Maximálka nebyla obligátních 250 km/h, omezovač byl nastaven na rovné tři stovky - luxusní expres, jak se patří.
Základem pro tento superstroj se stal Mercedes S 600 L, tedy prodloužená verze s větším prostorem pro cestující vzadu. Ti měli k dispozici mimo jiné elektrické nastavování a vyhřívání, kožené čalounění, čtyřzónovou klimatizaci nebo lednici. V 90. letech to byla zcela výjimečná kombinace a jistě neurazí ani dnes.
Hmatatelným důkazem existence tohoto modelu je exemplář nabízený prodejcem v polské Poznani. Údajně nebouraný vůz najel za 23 let své existence jen 67 tisíc km a vypadá podle toho - zdá se být sotva pořádně zajetý, stav interiéru i exteriéru nejeví známky většího opotřebení. Tomu ovšem odpovídá i cena 87 330 Eur, tedy asi 2,3 milionu Kč - ani dnes to opravdu není auto pro každého.










Mercedes S70 AMG nebyl dostupný běžným zákazníkům německého úpravce. Objednávky se vyřizovaly individuálně, celkem vzniklo jen 18 kopií. Jedna z nich po je nyní k mání ve zjevně výjimečném stavu v Polsku. Foto: Legends Duda-Cars
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
Nejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
včeraNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
17.9.2025Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025
Nejčtenější články
Ford chce rozjet revoluci ve výrobě aut, dnes je ale vyrábět neumí. Letos vyhlásil už 104. svolávací akci!
20.8.2025Lamborghini dokonalo obrat o 180 stupňů. Teď se kaje a slibuje, že motory V12 ponechá v prodeji i dlouho po roce 2030
20.8.2025Ilustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
20.8.2025Mercedes se nedokáže zbavit svých skladových elektrických propadáků, dává na ně slevy až skoro 1,3 milionu Kč
20.8.2025Němečtí dealeři odhalili čachry s prodeji elektromobilů, ve skutečnosti vůbec nejsou takové, jak naznačují oficiální čísla
20.8.2025
Živá témata na fóru
- Onboard videa 09.18. 19:35 - northwind
- Auto kolem 500tis.Kč 09.18. 18:34 - M.Z.
- Za kolik jezdíte s benzínem? 09.18. 17:25 - Snowman000
- BMW Divize 09.18. 16:19 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 09.16. 15:35 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.16. 15:06 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 09.16. 13:16 - tommas
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan