Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Krasavec od BMW, který málem přivedl automobilku ke krachu, dnes z majitelů dělá boháče. Boří aukční rekordy
9.6.2025 | Petr Prokopec
Je to fascinující obrat, neboť tohle auto bylo zpočátku takovým fiaskem, že mnichovská automobilka po výrobě pouhých 252 kusů málem zkrachovala. Nyní je tím, co z majitelů dělá dolarové milionáře.
Pro řadu lidí je BMW 507 vůbec nejkrásnějším vozem, jaký kdy nosil logo mnichovské automobilky. Za jeho zrodem stál americký byznysmen Max Hoffman, který přesvědčil vedení značky, aby přišla s roadsterem, který vyplní mezeru mezi příliš drahým Mercedesem 300SL a levnými a mnohdy nepříliš výkonnými sporťáky od Triumphu či MG. A protože třícípá hvězda s Gullwingem zabodovala a jeho šťastnou ruku potvrdilo Porsche modelem 356 Speedster, BMW nakonec jeho nápad odsouhlasilo. Nemělo to dělat.
Auto provázel už složitý zrod. Techniku si vzal na povel Fritz Fiedler, tam problém nebyl, designem byl ale pověřen Ernst Loof. Hoffman ovšem jeho vizi nepovažoval za dostatečně atraktivní, a proto automobilka na jeho doporučení najala Albrechta von Goertze, který se postaral o vzhled, který známe dnes. V roce 1956 pak odstartovala výroba, přičemž u první série BMW přišlo se 110litrovou palivovou nádrží, která byla umístěna za sedadly. Jako taková ovšem omezovala objem zavazadelníku i místo v kabině, kterou navíc plnila pachem benzinu, zvláště při jízdě „nahoře bez“.
Celkově tedy v letech 1956 a 1957 vzniklo jen 34 aut, u druhé série pak BMW použilo menší 66litrovou nádrž, kterou již mohlo usadit pod zavazadelník. Jakkoli to ovšem jízdu s vozem zlepšilo, hitem se roadster 507 nestal. Když totiž Hoffman za zrod tohoto modelu lobboval, předpokládal, že bude stát zhruba 5 tisíc dolarů, načež by roční produkce mohla čítat 5 tisíc kusů. Jenže výrobní náklady byly natolik vysoké, že se vůz nakonec prodával za 10 500 USD.
BMW 507 tak rázem bylo dražší než Gullwing od Mercedesu, který se přitom zvládal rozjet až na 260 km/h a jako takový byl nejrychlejším produkčním vozem své doby. Oproti tomu soupeř z Mnichova nedokázal dosáhnout ani mety 200 km/h, jeho 3,2litrový motor produkující 150 navíc potřeboval 11,1 sekundy, než s posádkou zrychlil na stovku. I přes pár klientů z řad celebrit, mezi něž patřil i Elvis Presley, tak BMW 507 kvůli nezájmu málem přivedlo automobilku ke krachu.
Celkově mnichovští vyrobili 252 produkčních vozů plus dva prototypy, přičemž jeden sériový roadster se šasí č. 70185 byl před pár dny nabídnut na prodej v aukci Bring A Trailer. A již nyní, tedy necelý týden před koncem aukce, je zjevné, že se tu budou lámat rekordy. Zatímco ještě před pár dny byl nejvyšší příhoz 1 milion dolarů neboli 21,7 milionu korun, dnes jsme již na sumě 1,5 mil. USD (asi 32,6 milionu Kč). A za dalších pár dnů můžeme být ještě dál, tohle auto dnes dělá z majitelů boháče.
Z někdejšího fiaska se zkrátka v mezičase stala ikona vyhledávaná sběrateli. Nabízený kousek byl přitom vyroben v roce 1958, spadá tedy do druhé série přívětivější vůči majiteli. Byť příliš nepočítáme s tím, že nový vlastník nějak výrazně navýší aktuální nájezd 33 tisíc kilometrů. Pokud ale bude chtít vyrazit na výlet, může tak učinit velmi stylově, neboť součástí prodeje je také sada odpovídajících zavazadel. A aby toho nebylo málo, dostane i zmenšený modýlek vozu.
Samotný roadster továrnu opustil lakovaný bílou barvou, v roce 2012 se však v rámci výrazné renovace dočkal červeného odstínu. Před třemi lety pak znovu zamířil do servisu, kde kromě péče o karoserii a osmiválcové hnací ústrojí došlo také na přečalounění interiéru béžovou kůží. Kromě plátěné střechy pak nový vlastník může počítat i s hardtopem, který byl původně příplatkový. I u něj přitom v roce 2012 došlo na modernizaci, která mu přihrála slonovinovou barvu.


















BMW 507 je ikonou svého druhu, kvůli příliš drahé výrobě však vzniklo jen omezené množství aut. Každé z nich se proto nyní prodává za neskutečné a stále větší peníze. Foto: Bring A Trailer, tiskové materiály
Zdroje: 1959 BMW 507 Series II w/Hardtop@Bring A Trailer, BMW
Bleskovky
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
26.10.2025 (1)
Nejnovější články
Mazda skutečně skončila se svým dosavadním logem, ubohost náhrady je už za hranicí pochopitelnosti
před 43 minutami
Audi se dostalo do slepé uličky s dalším modelem. Ten současný přetahuje, o novém pořád nebylo ani rozhodnuto
před 2 hodinami
„Nulová továrna” na elektromobily naplňuje své jméno. Po náhlém propouštění bude brzy zaměstnávat nula lidí, vyrábět nula aut
před 3 hodinami
Majitel najel s Golfem čtvrté generace přes 1 milion km, stále původní motor „Pumpe-Düse” to zvládl s lehkostí
včera
Do dražby jde sbírka aut a lodí odsouzeného podvodníka. Vkus mu nejde upřít, teď o vše přijde bez rezervních cen
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
