Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Lamborghini Diablo 6,0 SE: jeden z vzácných posledních kusů je k mání
10.11.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Vzpomínáte, když Lamborghini měla manuální převodovku a pohon zadních kol? Ano, jedním z posledních bylo Diablo. Jedno výjimečné je teď na prodej.
Moderní hypersporty současnosti jsou zatraceně rychlé a ukrutně drahé, avšak nemůžeme se oprostit od faktu, že je dost možná už může v klidu řídit i vaše manželka, snad i v botách na podpatcích. Takoví ale dříve zástupci kategorie snů vůbec nebývali, ostatně své o tom ví i Lamborghini. Dnešní vlajková loď italské nabídky pojmenovaná Aventador má pohon všech kol, automatickou převodovku, 700 koní, stabilizační systém a díky tomu všemu pohromadě dokáže dopřát i poměrně nezkušeným řidičům takovou dynamiku, o jaké se valné většině lidí na světě ani nesnilo, a to celkem bezpečně.
Jenomže dříve, konkrétně ještě předtím než přišlo Murciélago, coby předchůdce Aventadoru, v italské Sant'Agatě vyráběli podstatně purističtější nářadí, třeba legendární Diablo. U něho stačilo mnohdy jen pár špatných rozjezdů a měnila se drahá spojka, jen chvilka nerozvážnosti a posádka se ve splašeném býku potýkala s vážnýhmi problémy, které nebyly vždy řešitelné. Ano, Lamborghini Diablo byl skutečný ďábel. Namítnete, že po roce 1998, kdy Audi AG tuto automobilku přivítalo pod svými křídly, už to nebylo ono, avšak v tomto případě se velký německý koncern o zkázu hned nepostaral.
Ten Diablo ještě do roku 2001 vyráběl, a sice v podstatně kvalitnější podobě. Jedno takové je teď na prodej a co víc, jedná se o jeden z posledních čtyřiceti exepmlářů, které před ukončením produkce sjížděly z výrobní linky. Konkrétně jde o dvanáctý vyrobený kus z dvacetikusové edice Oro Elios, která má podle barvy karoserie symbolizovat východ slunce. Jen pro doplnění - po ní už vznikala jen edice Maronne Eklipsis, jenž symbolizovala přesný opak - západ slunce. Obě dohromady ukazují na protiklady života (zrození a smrt).
Tak či onak, na fotografiích koukáte na kus s 16 tisíci najetými kilometry, avšak ve vynikajícím stavu. Podle stávajícího amerického majitele je vůz po naprosto důkladném servisu zahrnujícím nové pneumatiky, nové přední tlumiče, novou spojku, nové karbon-keramické brzdové destičky, plně zrepasovanou převodovku, nové náplně a kromě toho na Diablo i zcela parádní výbavu. Kromě couvací kamery, která se tu hodí, se vyznačuje také zakázkovým výfukem Larini a sadou nářadí, která k vozu paří. V rámci zmíněné limitované série si připočtěte světlomety HID, lepší audiosystém kombinovaný s navigací od Alpine, karbonové dekory, exkluzivní čalounění a kdo ví, co ještě. Třeba ochraný film karoserie, mlhovky, vzduchové filtry K&N...
To nejdůležitější je samozřejmě technická výbava, které dominuje šestilitrový atmosférický dvanáctiválec s výkonem 557 koní, který roztáčí zadní kola prostřednictvím manuální pětistupňové převodovky. Podle popisu není patrné, zda náhodou nemá pohon všech kol, ale věříme, že s ohledem na výbavu půjde o kus s tehdy volitelným zadním pohonem. Motor obdařený hořčíkovým sacím potrubím a odlehčenou hlavou válců se musí vypořádat s 1,6 tuny vážícím kouskem, ale s ohledem na 620 Nm a na Diablo pověstnou dynamiku rozhodně nebudete s tímhle kusem žádnou brzdou provozu.
Pokud vás tedy netankují moderní supersporty a rádi vzpomíínáte na minulost, je Diablo a co víc - Diablo v takové kondici, dost možná tím nejlepším nástrojem, jak se stát skutečným řidičem-fajnšmekrem. Jen nepočítejte s tím, že bude za pakatel. Jeho cena totiž dosahuje dle webu prodejce v přepočtu dokonce 6,6 milionu korun.
Lamborghini Diablo 6,0 SE mělo dvanáctiválec s objemem šesti litrů a výkon dost vysoký na to, aby na začátku tisíciletí patřilo k těm nejrychlejším bestiím. Navíc se u něho dala objedanat kombinace manuálu a zadního pohonu
Zdroj: Catsexotics
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 7 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 9 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
před 4 hodinami - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
před 5 hodinami - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 7 hodinami - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
před 8 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 13:54 - Předseda
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova